uitleg grafiek

• 8 antwoorden
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      volgens mij niet, wat wil je weten?
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Als hij omhoog gaat is het goed, als hij omlaag gaat is het slecht :coolface:
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      en de groene lijn is de enige die telt , al telt je hele graph eigl niet , je moet gewoon goed spelen :)
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      De y as, ook wel de verticale as, staan je winnings. Dit kan je instellen in bigbets, bigblinds en $.
      Op de x as, de horizontale as, staan je aantal handen.

Gelieve een lijn te maken die zo steil mogelijk omhoog gaat. Dit geldt voor alle kleurtjes, hoewel iedereen een favoriet heeft ;)

Wat wil je verder nog weten...?

..
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Gold
      Of de trend van je rode lijn in verband staat met of je genoeg je opponent bluft?
      Wat is een "normale" rode lijn, gaan die lichtjes lineair naar beneden, of zou die net rond de x-as moeten blijven?
      Of maakt het eigenlijk allemaal geen zak uit en is deze vraag volledig irrelevant? :facepalm:
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
      Of de trend van je rode lijn in verband staat met of je genoeg je opponent bluft?
      Wat is een "normale" rode lijn, gaan die lichtjes lineair naar beneden, of zou die net rond de x-as moeten blijven?
      Of maakt het eigenlijk allemaal geen zak uit en is deze vraag volledig irrelevant? :facepalm:
      dat bedoel ik dus , al die dingen zijn compleet speelstijl , opponent afh en doen er eig totaal niet toe :)
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Bij Fullring zie je doorgaans een steil omlaag lopende rode lijn (non-showdown winnings) en een net wat steiler omhoog lopende blauwe lijn (showdown winnings). Het verschil daarin is min of meer je groene lijn, je profit. En die groene lijn schommelt weer om een andere groene lijn, de EV-lijn.

Nu zal het bij SH games zo zijn dat je wat meer aan je rode lijn werkt door agressiever blinds te stealen, je eigen blinds te verdedigen, maar vooral ook door meer potten al voor de showdown op te pakken. Je rode lijn zal daardoor wel minder steil omlaag lopen dan bij Fullring games. Echter, dit hangt van je speelstijl af. Je kunt bijv. wel je rode lijn naar break-even of zelfs naar winst tillen, maar dat zal vrijwel altijd ten koste gaan van je blauwe lijn. Dat is waarom het uiteindelijk om die groene lijn gaat, de totale profit. Speel je wat tighter dan zullen je winnings vooral uit de blauwe lijn komen, speel je wat meer LAGGY, dan zal je blauwe lijn minder oplopen, maar je rode lijn wat beter zijn, en maak je in totaal wellicht evenveel winst of verlies.

De rode lijn kan o.a. worden verbeterd door:
      - Blinds agressiever aanvallen
      - Blinds agressiever verdedigen
      - Meer 3-betten/4-betten, al dan niet met blufs in je range
      - Geschikte flops check/raisen als Villain teveel c/bet
      - Meer floaten/2nd barrelen tegen geschikte tegenstanders
      - Etc. etc.

Mag ik vragen welke limiet je speelt? :)
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Gold
      Uiteraard mag jij dat vragen, welk limiet(je) ik speel.
      Ik ben echt een toernooispeler, die een spel probeert te ontwikkelen op de cash games. -met maar een mager resultaat voorlopig hoor, winstgevend maar ik speel veel te loose, en té vaak zonder een goed plan- Heb net een HUD en daardoor vind ik het cashgame spel meteen een pak interessanter.

Maar dat was je vraag niet :)
      4NL (6tafeltjes) -10NL (max 4 tafeltjes) full ring (op titan poker, 9man tegenwoordig)
      Heb op Everest wel een kleine sample 25NL gespeeld, maar dat was echt zónder plan.

Voorlopig merk ik dat ik aan de cash tafels het meeste geld win tegen de maniakken, omdat er op de limieten waar ik speel super veel tighte spelers zijn, en de loose spelers zijn meestal niet zo goed.

Volgens pokertracker is mijn spel voorlopig semi-loose agressive/passive. Iets van 26-18. Wil dat zeggen dat ik postflop te passief ben, of hoe zit dat? Of komt die passive omdat ik wellicht te veel een bet call of meelimp ipv fold of 3bet pf. Of moet ik daar eerst eens statistieken voor posten. :)