4NL small blind vs. big blind

• RocknRollAd
      RocknRollAd
      Silver
      Ik zit tegen een speler (16/12) in de small blind die zijn big blind steeds verdedigd.
      Als ik limp, dan maakt hij een 4x bet.
      Als ik raise, dan 3 bet hij standaard. Ik durf niet goed te 4-bet bluffen. :)
      Ik heb 2 keer ge limp-raist en dan fold hij. Maar zonder echt sterke hand, dus als hij 4-bet moet ik sowieso folden.

Is zo'n play dan correct of echt totaal verliesgevend.
      En met wat voor handen mag je dat doen, ik ga er nu al vanuit dat dat met 24s niet echt slim is, omdat je je hand eigenlijk volledig speelt op fold equity uit positie.

Kortom, wat is tegen zo'n speler het meest profitabel om te doen.

Ondertussen al vanalles aan't proberen, waaronder ook de 3bet te callen uit positie, maar ja dan breng ik mezelf soms in vervelende spots, zoals deze waarin ik check-raise omdat hij 100% c bet.

iPoker - $0.04 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: $3.49
      MP+1: $5.11
      CO: $4.32
      BTN: $1.36
      Hero (SB): $5.70
      BB: $6.00
      UTG: $0.94
      UTG+1: $2.24

Hero posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has T:heart: Q:heart:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.12, BB raises to $0.40, Hero calls $0.28

Flop: ($0.80, 2 players) 5:heart: Q:spade: 8:diamond:
      Hero checks, BB bets $0.48, Hero raises to $0.96, BB raises to $3.00, fold

BB wins $2.54
  • 3 antwoorden
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      tigher openen/niet zo belachelijk veel stealen.

as played op deze flop: waarom raise je?
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      tigher openen/niet zo belachelijk veel stealen.

:) Niet zo belachelijk veel stelen. :)
      -> daar pak je de koe bij de horens (of hoe zeg je zoiets).

(Is een kwaaltje van de mtt's vrees ik)

Heb je het dan enkel over de blinds? Of in het algemeen. Want misschien is het wel zo dat omdat ik zo loose open, dat ze me weinig respect geven in de blinds. (waardoor ik dan wel weer afbetaald word áls ik een sterke hand krijg op de button of in de blinds) Maar anderzijds totaal weggespeeld kan worden.

Ik heb echt geen zin in Tight-Agressive te gaan spelen aan de cash tafels. Dan verlies ik mijn interesse echt té snel! Denk eigenlijk dat ik dat zelfs niet kan, discipline wijs.
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      tja, omdat er als hij 100% c-bet er dan een groot deel gemiste flops bij zit?
      Ik ga er nu niet vanuit dat hij een setje 8 of 5 heeft. De kans dat hij mij gedomineerd heeft is er wellicht, al is de kans dat we beiden een Q hebben mét een Q op de flop ook weer klein. Dus blijft er nog over KK en AA dat me beat. :D
      Maar wellicht denk ik ook te "loose".