Overbets fishes

• RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Beste Collega pokerspelers,

Ik speel nu al bijna 2 maanden cashgames op NL2 FR. Nu kom ik hier en daar wel eens een grote overbets tegen van fishy spelers, echter heb ik nog niet de mogelijkheid gehad om te kunnen zien met welke handen ze deze maken. Mijn vraag is daarom ook met wat voor handen de echte fishy spelers deze overbets maken?

Om een voorbeeld te geven : Fish openraiset 4BB $0,08, ik call met 66, pot= $ 0,19, flop kom 2 3 9 rainbow en villian cbet $0,40. Aangezien ik nog niet weet met wat voor soort handen ze dit doen is dit voor mij gewoon een fold. Ik vroeg me gewoon af wat jullie ervaringen hiermee zijn.
  • 4 antwoorden
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      UTG: €116.38
      MP: €226.71
      CO: €64.50
      BTN: €94.71
      SB: €91.94
      Hero (BB): €200.32

SB posts SB €0.50, Hero posts BB €1.00

Pre Flop: (€1.50) Hero has Kc 2c

fold, MP calls €1.00, fold, fold, SB calls €0.50, Hero checks

Flop: (€3.00, 3 players) 7c 3c 8d
      SB checks, Hero bets €1.92, MP calls €1.92, fold

Turn: (€6.84, 2 players) Tc
      Hero checks, MP checks

River: (€6.84, 2 players) 7h
      Hero checks, MP bets €19.00, Hero calls €19.00

MP shows Ac 4c (Flush, Ace High) (Pre 67%, Flop 83%, Turn 100%)
      Hero mucks Kc 2c (Flush, King High) (Pre 33%, Flop 17%, Turn 0%)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Overbet is gepolarizeerd. Wat wilt zeggen dat hij ofwel een erg sterke hand heeft ofwel een pure bluff. De meeste fish zijn echter passieve callingstations en kan je bijna altijd je bluffcatcher folden. Enkel als het een maniac is kan je wel aan bluffcatchen gaan denken, maar dat merk je meteen wanneer iemand zo speelt. In jouw voorbeeld met 66 vind ik het daarom ook een fold. Je kan veel betere spots vinden tegen fish en dan geldt er nog: 'Don't bluff the fish'. Dus dat is daar gewoon een ch/f. Je moet ook nog rekening houden dat je nog turnbet/riverbet kan verwachten.

Kalakaje, tegen zo een fish heb je een easy valuebet op de turn hoor. Je wilt de pot echt groter maken en protecten tegen een 4e club. Oja, en as played heb je zeker een easy valuebet op de river - A high kan hij nog vaak behind checken omdat hij sdvalue heeft.
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Op de river: vaak nuts icm een minraise ergens. Kleine donkbets zijn vaak een kleine hand (note: kbikh).
      Op de flop: bv 667 draaien ze nog vaak x7 open om je de pot uit te drukken.
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      ik ging voor de c/r farmar :D

zaten namelijk 200bbs diep

maar hij was wellicht zo passive dat ik idd zelf bet bet had moeten gaan

naar mijn ervaring wanneer een fish overbet is het altijd de nuts. om een bluff te zijn zou hij een kleine overbet moeten maken