NL2 FR Jj /08.03

• michel2311
      michel2311
      Bronze
      Aangezien ik zonder stats heb gespeeld post ik hier ook geen stats meer bij. Indien ik reads op een villain heb zal ik dit vermelden.

Eindelijk hit ik eens een set op de flop maar erger dan dit had de flop niet gekund. Ik besluit villain (unknown) nog te callen omdat ik in veel gevallen hier toch de sterkste hand heb en de pot niet onnodig wil opblazen. Op de turn verschijnt een blank en weer call ik de bet van villain om dezelfde redenen als op de flop. Dan verschijnt op de river de slechts denkbare kaart. Villain gaat allin en ik kan hier alleen folden. Had ik de flop/turn moeten raisen voor bescherming?

Party, $0.01/$0.02 No Limit Hold'em Cash, 8 Players

MP1: $1.98 (99 bb)
      MP2: $2.35 (117.5 bb)
      UTG+2: $2.48 (124 bb)
      Hero (MP3): $2 (100 bb)
      CO: $2.34 (117 bb)
      SB: $4.07 (203.5 bb)
      BTN: $2 (100 bb)
      BB: $1.80 (90 bb)

Preflop: Hero is MP3 with J:heart: J:club:
      UTG+2 calls $0.02, MP1 folds, MP2 raises to $0.08, Hero calls $0.08, 3 folds, BB calls $0.06, UTG+2 calls $0.06

Flop: ($0.33) J:diamond: T:spade: Q:club: (4 players)
      BB checks, UTG+2 checks, MP2 bets $0.18, Hero calls $0.18, 2 folds

Turn: ($0.69) 6:diamond: (2 players)
      MP2 bets $0.40, Hero calls $0.40

River: ($1.49) K:club: (2 players)
      MP2 bets $1.69 and is all-in, Hero ???
  • 5 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik had hier op de flop zeker gebet.

Natuurlijk zijn er enkele handen die je verslaan, zoals AK of 98 (die ws niet zo zal spelen), maar ook veel handen die je niet verslaan of die nog draw zijn, zoals QJ, QT, pockets, two pairs en straightdraws. Deze wil je op zijn minst laten betalen voor hun draw en tegelijk wil je beschermen. Daarnaast zijn er aardig wat made hands die slechter zijn dan die van jou en die zullen afbetalen.

Trips is wel sterk, maar op dit board kan een tegenstander nog goed beter hitten bij een freecard. Daarom lijkt een bet me hier beter.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      je hebt hier nagenoeg altijd de beste hand (behalve als villian QQ of AK heeft), dus waarom zou je hier de pot niet willen vergroten? flop is zeer drawy, dus je moet hier echt duidelijk raisen voor protection. als je na jou reraise vervolgens een 4bet krijgt van villian schijf ik het er instant in..

as played ga ik de river ook wel folden omdat any A hand hier een straat maakt. je kan dit voorkomen door gewoon de flop te raisen en vervolgens op de turn door te betten. als villian hier een Qx hand heeft of een handje als AQ, AJ oid heeft gaat hij hier toch wel callen onder het motto ''ik heb al een pair en daarnaast ook nog eens straat kansen''. gewoon raisen dus!
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      je hebt hier nagenoeg altijd de beste hand (behalve als villian QQ of AK heeft), dus waarom zou je hier de pot niet willen vergroten? flop is zeer drawy, dus je moet hier echt duidelijk raisen voor protection. als je na jou reraise vervolgens een 4bet krijgt van villian schijf ik het er instant in..

as played ga ik de river ook wel folden omdat any A hand hier een straat maakt. je kan dit voorkomen door gewoon de flop te raisen en vervolgens op de turn door te betten. als villian hier een Qx hand heeft of een handje als AQ, AJ oid heeft gaat hij hier toch wel callen onder het motto ''ik heb al een pair en daarnaast ook nog eens straat kansen''. gewoon raisen dus!

+1

flop groot raisen, je zit in een multiway pot met een drawy board, ik zou hier altijd broke gaan.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Zoals dopiejopie en Zeezout zeggen, is jouw hand hier vaak de beste. Meteen raisen op de flop is boodschap en doorbetten op de turn zolang er geen K of A komt. De enige logische hand die je beat heeft is AK of QQ, maar je moet protecten en haalt value uit handen als AA, KK, AQ, KQ, QJ, TT die op een raise op de flop nog niet meteen gaan opgeven.

Op zich doe je het tegen AK niet zo slecht, op de flop heb je nog altijd 35% equity om je fullhouse te drawen.
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Ik denk dat ik op de flop te scared was dat villain AK had. Maar hij kan hier ook goed met een AT+, KQ, QT of JT (allemaal handen die ik versla) zo spelen. Achteraf gezien kan ik me dus wel vinden in jullie commentaar en denk ik dat deze play in de meeste gevallen -EV is.

edit: zie dat de judge ook gereageerd heeft, volgende keer wat sneller typen. :coolface: