NL10 89s BTN, doe ik hier veel fout?

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Callen jullie suited connectors ook op een 3bet op de button?

Had ik op de turn moeten shoven, omdat zijn halve pot bet niet heel sterk overkomt hier en ik nu toppair heb, dus nog 5 outs meer voor de 8 en 9's?

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players

BB: $5.16 (51.6 bb)
      UTG+1: $10 (100 bb)
      UTG+2: $7.38 (73.8 bb)
      MP1: $10.37 (103.7 bb)
      MP2: $5.31 (53.1 bb)
      MP3: $10 (100 bb)
      CO: $10.09 (100.9 bb)
      Hero (BTN): $10.09 (100.9 bb)
      SB: $10.15 (101.5 bb)

Preflop: Hero is BTN with 9 8
      6 folds, Hero raises to $0.30, SB raises to $0.90, BB folds, Hero calls $0.60

Flop: ($1.90) 4 3 6 (2 players)
      SB bets $1.19, Hero calls $1.19

Turn: ($4.28) 8 (2 players)
      SB bets $2.10, Hero calls $2.10

River: ($8.48) J (2 players)
      SB checks, Hero bets $2.20, SB raises to $5.96, Hero calls $3.70 and is all-in
  • 3 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik ga hier zijn 3bet al niet callen, omdat een decent speler hier enkel gaat reraisen met PP's en speculatieve handjes als Axs, 89s, T9s, TJs , QJs en QKs. hierdoor denk ik dat je vaak dominated bent, of hoogsten tegen een vergelijkbare hand zit. als ik weet dat villian vaak 3bet in de blinds na een steal maar vervolgens fold op een 4bet, wil ik nog wel eens 4bet bluffen naar 2,35$.

tegen een aggresive fish kan je hier denk ik wel callen, maar in mijn ervaring zal een vis zal er eerder voor kiezen om je steal gewoon te callen in de sb, in plaats van te 3betten. zit je tegen een regular, zal hij hier ook regelmatig kiezen voor een 3bet, omdat hij weet dat je vaak steal vanuit die posities.

ik denk dat je op de flop geen andere optie hebt dan callen. raisen kan ook wel, maar ik vraag me af wat je hier gaat laten folden. 66+ gaat hier nooit folden, geflopte setjes ook niet en ik denk eigenlijk suited broadways ook niet. bij de turn moet je je denk ik niet blind staren op de 8, omdat er natuurlijk ook gewoon setjes en overpairs nog in zijn range zitten. je hebt nog inderdaad wel wat extra outs, maar ik vraag me af of dit genoeg is om te drawen naar je flushdraw, zeker omdat je ook niet direct de nuts hebt als je hit.

zijn check-raise op de river komt imo wel sterk over. ik zou hier zelf ook wel een bet maken op de river (1/3 tot 1/2 pot), omdat je nog voorligt op handjes als JJ+ en geflopte setjes.

nu hij kiest om te shoven na jou raise denk ik dat je hier al vaak achter ligt. je moet nog maar 3,70$ callen om een pot van bijna 17$ te winnen, dus de call is denk ik wel standaard, maar ik zou er geen goed gevoel bij hebben. handjes als Axs en Qks hebben je nu beat.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      98s ga ik hier altijd callen, zeker omdat de SB te klein raist. Je zit in positie, zelden dominated en deze hand speelt gemakkelijk. Wel moet je ermee bereid zijn aggressief te spelen.
      In een 3bet pot ga ik op deze flop meteen raisen en broke gaan. Je hand is momenteel vaak de zwakste, maar er zitten veel Ax en nonpairs die voor op je liggen en niet gehit hebben en dus op een raise gaan folden. Een raise naar 5$ is goed. Pusht villain all-in, dan moet je nu wel callen omdat je committed bent.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      ja inderdaad zat ook meer aan zoiets te denken....... dankje!!