Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Micro Limit Turbo Tournaments

• BetmanRaiser
      BetmanRaiser
      Bronze
      Sinds kort heeft PokerStars "The Hot Turbo's" tournaments waar een paar duizend deelnemers aan meedoen. De ante's komen ook al vrij snel in het spel.

Nu doe ik meestal mee aan de micro limit tournaments ($0,55-$3,30 buyin), maar je merkt al snel dat het echt vol zit met fishes en gewoon niet-serieuze spelers. 90% van je all-ins worden gecallt en je raises ge-reraiset (meestal zelfs tot all-in).

Ik vraag me serieus af of je hier nog wel voordelig kan spelen. Moet je dan echt super-tight gaan spelen? Of zijn zulke tournaments gewoon hopeloos en volledig op je geluk gebaseerd?
  • 4 antwoorden
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey BetmanRaiser,

Ik denk dat zeker in de beginfase het spel in dergelijke toernooien inderdaad van redelijk laag niveau is en bijna te vergelijken met een freeroll. In de eindfase zal er echter wel serieuzer gespeeld worden, omdat de geldprijzen in dergelijke grote velden juist relatief hoog zijn voor de spelers die deze toernooien spelen, waardoor spelers juist zelfs money scared zijn.

Voor de beginfase zou je gewoon de algemene strategie voor freerolls kunnen aanhouden en tight spelen:
    • BetmanRaiser
      BetmanRaiser
      Bronze
      Probleem is vooral dat dit dus een turbo tournament is. En de beginfase dus behoorlijk snel voorbij is.

Door mijn tight-play in beginfase heb je al snel een M-factor van onder de 10. Maar als ik dan bijvoorbeeld mijn A8s+ raise uit late-position shoved de BB.

AK ga ik vrijwel altijd mee naar de flop als PFR, maar mijn C-Bet wordt daar ook altijd ge 3-bet. En als je niets hit wordt het al gauw lastig.

En met dat soort fratsen verlies je dus behoorlijk snel je chips. Zeker als je nog maar rond de 15 BB's hebt.
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Je kan met 15bb de AK best gewoon shoven imo omdat er veel te veel spelers in die lage buyins nog gewoon flopjes willen zien met 15bb
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BetmanRaiser
      Maar als ik dan bijvoorbeeld mijn A8s+ raise uit late-position shoved de BB.
      Oorspronkelijk gepost door BetmanRaiser
      En met dat soort fratsen verlies je dus behoorlijk snel je chips. Zeker als je nog maar rond de 15 BB's hebt.
      Als je die twee observeringen nou combineert kom je volgens mij tot de conclusie dat hoe je tegenstanders jou bespelen een betere strategie is dan die je zelf hanteert. Ik zou een paar push/fold artikelen lezen en opnieuw een paar turbo SNG's of MTT's openen. Ik denk dat je het verschil direct merkt!