qq 0,05/0,10

• pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Ben net begonnen met FL en vroeg me af of ik deze hand goed gespeeld heb.
      pre duidelijk.
      Flop, lijkt me standaard raise.
      ik vraag me op de turn af of ik de 3-b nog kan callen want verwacht wel de straat, mag ik die riverbet nog callen?

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $4,75
      BB:
      $1,72
      MP2:
      $0,19
      MP3:
      $3,38
      Hero:
      $2,92

0,05/0,1 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with Q:heart: , Q:diamond:
      MP2 calls, MP3 raises, Hero 3-bets, BU folds, SB calls, BB calls, MP2 calls, MP3 calls.

Flop: (15,00 SB) 9:heart: , 7:heart: , 6:spade: (5 players)
      SB bets, BB calls, MP2 folds, MP3 calls, Hero raises, SB calls, BB calls, MP3 calls.

Turn: (11,50 BB) T:diamond: (4 players)
      SB bets, BB folds, MP3 calls, Hero raises, SB 3-bets, MP3 calls, Hero calls.

River: (20,50 BB) 6:diamond: (3 players)
      SB bets, MP3 folds, Hero calls.

Final Pot: 22,50 BB

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Qh Qd)
      SB shows een straight, tien high (Kc 8c)

SB wins with een straight, tien high (Kc 8c)
  • 4 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Geef je FL ook een kans?

Ik zou denk ik turn niet meer raisen omdat kans op straat reeel is. Vanaf zijn donk op turn zou ik slechts gaan downcallen. Kans is wel erg groot dat hij een straat heeft maar QQ is op deze limiet te goed om weg te leggen in zo een grote pot.
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Ja ik geef het een kans ja, moet zeggen dat het een verdomd leuk spelletje blijkt :) . Die turn twijfelde ik sterk, maar zijn 3-b zei me stiekem al genoeg, maar met zo'n grote pot...
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Dat heb ik eerder gehoord ;) .

Maar zoals ik al zei je zit tegen donk (die zowel flop als turn donkt) dus ik zou hier op turn risico dat hij hier een 8 heeft die prima in zijn range zit met zo een hoge VPIP en relatief lage AF niet gaan lopen.

Kijk als zijn AF wat hoger zou zijn dan zou je over een raise op turn na moeten gaan denken maar dit wijst zo vaak op minimaal 2 paar en in ergste geval straat waartegen je geen outs meer hebt.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Allereerst even wat uitleg over de stats. Een AF van 1.9 bij een VPIP van 67 is wel extreem hoog. Daarmee lijkt SB een onredelijke speler. Echter kan je ook kijken naar de combo WTS en W$SD. Een W$SD van 59 bij een WTS van 41 suggereert juist eerder dat het helemaal niet zo'n onredelijke speler is, maar dat hij gewoon een reeks goede kaarten gehit heeft.

Zijn hoge AF komt, wat je kan concluderen uit de hand die hij uiteindelijk had, vooral doordat hij draws agressief speelt (lees: donked). Deze note zou ik ook zeker van hem maken.

t/m flop standaard.

Op de turn zou ik niet raisen, omdat zulke flop donks + turn donks inderdaad vaak zijn wat het hier ook was: een flop OESD donk, en een turn donk omdat de straat nu is aangekomen. Door te raisen isoleer je je alleen maar tegen betere handen en ga je veel te veel betalen om de showdown te zien, vooral omdat je tegen deze niet helemaal redelijk uitziende speler liever niet wilt opgeven tegen een 3bet.

Om die reden dus enkel call turn, call river.