Nl10 Aq

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP2 ($4)
      CO ($6.07)
      Hero (Button) ($10.55)
      SB ($4.61)
      BB ($8.95)
      UTG ($20.71)
      UTG+1 ($4.81)
      MP1 ($2.45)

Preflop: Hero is Button with A, Q
      1 fold, UTG+1 bets $0.30, 3 folds, Hero calls $0.30, 2 folds

Flop: ($0.75) 4, 4, 8 (2 players)
      UTG+1 bets $0.30, Hero raises to $0.75, UTG+1 calls $0.45

Turn: ($2.25) 10 (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $1.25, 1 fold

Total pot: $2.25 | Rake: $0.10

Villain 43/21 over 15 handen. Kan ik hier op zo'n droge flop een blufraise maken om vervolgens op hoge turn cards te betten? Of is dit complete spew over zo'n klein sample.
  • 4 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik vind je call pre beetje loose. Flop ziet villains cbet er erg zwak uit dus ik had hier gecalled om pot op turn op te pakken (tenzij hij doorbet). Door te raisen zet je je hand om in een bluf wat niet nodig is aangezien je nog equity hebt. Verder zou ik niet al te creatief worden op nl10, vooral niet zonder stats :p
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Ben het eens met je over creatief worden en AQ omzetten in bluf, maar denk niet dat dit loose is hoor.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Een UTG openingsrange is meestal erg tight (en je kaarten zijn niet suited).
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      @EevQQ, Je moet altijd goed opletten met de posities die de hand converter. geeft, meestal zijn ze fout! Deze zegt hier dat UTG+1 opent, maar het is eigenlijk al MP1! We zitten maar met 8 aan tafel, en de eerste speler is gefold.

Op een 10-handed tafel zijn er 2 blinds, 3 UTG-positions, 3 Middle positions en 2 late positions.

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1535/1/

Dus je AQ is hier zeker een call waard. Je hebt niet veel reads maar op 15 handen toch al een zekere indicatie dat hij loose is, ook lijkt hij geen goede speler met zijn rare stacksize, dus denk ik dat hij hier een hele hoop crap kan hebben en kun je preflop al driebetten met AQ voor value.

Je raise is géén bluffraise. Je hebt hier vaak al de beste hand en hierdoor ga je een hoop zwakkere handen doen folden. Ook raise je zo weinig dat elk pocket pair zal blijven callen. Tegen een vis met een kleine stack vind ik het dus redelijk zinloos omdat je hier eigenlijk al goedkoop tot showdown kunt komen en vaak de beste hand gaat hebben.