8T outs discounten

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Als ik niet naar FD's kijk heb ik 10 outs maar ik denk dat die kans hier best nog wel aanwezig is dus ik moet denk ik gaan discounten, maar hoeveel discount ik er en mag ik dan nog wel callen met midpair, OESD en kansen op twee paar of trips?

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($11.68)
      Hero ($10.69)
      UTG ($10.32)
      UTG+1 ($8.85)
      CO ($7.73)
      BTN ($4.88)

Dealt to Hero 8:spade: T:spade:

fold, fold, CO calls $0.25, fold, fold, Hero checks

FLOP ($0.60) T:club: K:heart: 9:heart:

Hero bets $0.25, CO raises to $0.50, Hero calls $0.25

TURN ($1.60) T:club: K:heart: 9:heart: 3:club:

Hero checks, CO bets $0.50, Hero folds

CO wins $1.53
  • 2 antwoorden
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Je bekeek de hand geloof ik verkeerd, want je hebt hier nergens een straightdraw.

Het gaat in deze hand vooral om het inschatten van CO's range. Je hebt 5 outs om te verbeteren. 2 outs zijn echter niet helemaal clean en je kan ook al praktisch drawing dead zijn tegen two pair of een straat. Effectief heb je max ~4 outs. Je krijgt op de flop 1/6 om te callen.

Daarmee krijg je niet de odds om voor je outs te callen. Toch hangt het heel erg van CO af hier, en zouden stats kunnen helpen. Tegen passieve spelers kan je waarschijnlijk beter meteen folden tegen de flop raise.

Tegen (erg) agressieve spelers zou ik echter een downcall op goede kaarten overwegen, omdat ik hun te vaak zie (semi)-bluffen in unraised pots en omdat er ook nog wel wat slechtere handen in hun range kunnen zitten. Dit blijft echter wel aan de marginale kant.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oeps idd, begin van review was ik niet zo scherp :] , consider is not posted....... :facepalm: