Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

AK 2 paar op turn tegen agressor in

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Flop lijkt me standaard, misschien zelf wat voorzichtig door slechts te callen?

Wist hier op turn niet echt wat te doen, het lijkt sterk op AA / QQ of AQ wat ie zo kan spelen en daartegen lig ik alleen tegen AQ nu voor dus ik besluit te callen op turn.

River denk ik vaker voor te liggen nu omdat ik alleen nog tegen AA hier achter lig en daarom besluit ik ook raise / call te spelen (wat dan misschien weer loose is?).

Kortom wat moet ik op iedere kaart doen aangezien ik erg twijfel over merendeel wat ik nu deed?

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      Hero ($6)
      BB ($14.07)
      UTG ($6.80)
      UTG+1 ($10)
      CO ($12.78)
      BTN ($11.93)

Dealt to Hero A:club: K:club:

fold, fold, CO calls $0.25, fold, Hero raises to $0.50, BB raises to $0.75, CO calls $0.50, Hero raises to $1, BB calls $0.25, CO calls $0.25

FLOP ($3) 8:diamond: Q:club: A:heart:

Hero bets $0.25, BB raises to $0.50, CO calls $0.50, Hero calls $0.25

TURN ($4.50) 8:diamond: Q:club: A:heart: K:heart:

Hero checks, BB bets $0.50, CO calls $0.50, Hero calls $0.50

RIVER ($6) 8:diamond: Q:club: A:heart: K:heart: K:diamond:

Hero checks, BB bets $0.50, CO folds, Hero raises to $1, BB calls $0.50

Hero shows A:club: K:club:
      (Pre 45%, Flop 6.8%, Turn 9.1%)

BB shows Q:diamond: Q:heart:
      (Pre 55%, Flop 93.2%, Turn 90.9%)

Hero wins $7.84
  • 2 antwoorden
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Speel je tegenwoordig SH? Want ik zie een aantal SH posts van je nu. Eindelijk! ;)

Zijn range op de flop is in ieder geval iets van AJs+, AQo+, TT+. Na zijn raise vallen TT/JJ/KK normaal wel weg. Eventueel kan zijn range kwa Ax nog wat wijder zijn als hij loose speelt.

Normaal ben ik zelf geneigd om de flop te 3-betten om beter te weten waar je staat en omdat je sowieso op CO voorligt, die drawing is. Ik moet wel zeggen dat gezien de range van BB dit nogal marginaal is, dus denk ik dat het niet per se moet hier. Misschien ga ik mijn eigen spel hier ook wel aanpassen nu ik dit zo zie, maar daar ben ik nog niet uit. :) Tegen (te) agressieve BB is de 3-bet op de flop in ieder geval wel een must.

Gegeven dat we de flop niet 3-betten, zou ik de turn wel zeker raisen. Je ligt praktisch zeker voor op CO, en gezien BB's range heb je tegen hem in ieder geval wel ~50%+ equity. Al met al heb je wel een groot genoeg gemiddeld equity voordeel en zou ik dus zeker raisen voor value.

Op de river zeker raise/callen. Ga na dat AA letterlijk maar 1 handcombinatie is, omdat hij dan de overige 2 A's zou moeten hebben. AK zijn 2 handcombinaties en QQ zijn 3 combinaties. Ga overigens ook na dat als hij echt goed nadenkt hij QQ op de river eigenlijk niet eens kan betten, omdat er in principe niks slechters gaat callen. Dit zou dan tegen een raise spreken, maar ik zie ze op deze limieten meer dan vaak genoeg wel met iets slechters betten hier (incl QQ).
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Moet je teleurstellen speel nog steeds FR, denk toeval dat er meerdere keren een SH spot voorbij komt. Over algemeen verlaat ik tafel als er 3 man weg zijn maar soms kom je dan nog in SH spots.