elephant werkt niet

• iceteapeche
      iceteapeche
      Bronze
      Ergens vorige maand was het me gelukt om elephant helemaal werkend te krijgen. Gisteren startte ik elephant weer op en kreeg de volgende error:
      'De verbinding met de database kon niet gemaakt worden! Controleer of PostgreSQL actief is en de instellingen correct zijn.
      Had zowel PostgreSQL als elephant verwijderd en daarna elephant opnieuw geinstalleerd. elephant installeerde dit keer alleen niet postgresql daarbij, dus heb ik geprobeerd die apart te installeren. Op het einde van die installatie blijf hij hangen bij 'initilising the database cluster'.

serieus alleen maar problemen met het laten werken van elephant...wie kan me helpen?

iceteapeche
  • 7 antwoorden
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Had dit v/d week ook weer. Ik heb de laatste versie toen weer van http://www.postgresql.org/ gedownload. Versie 9 punt nog wat geloof ik. Je moet eerst ook op je c: drive handmatig zoeken naar Pokerstrategy, Elephant en PostgresQL. Dan vind hij ook dingen in je application data (zorg ervoor dat je ook verborgen bestanden kan vinden). Verwijder alles. Download de laatste versie op bovenstaande link. Dit stelt je in staat om een geheel nieuwe data-base aan te maken. Daarna installeer je weer Elephant. Ik was het ook bijna aan het opgeven. Dat hele Postgresql is het meest waardeloze stuk software wat ik ooit ben tegengekomen! En dan kom ik nog uit de tijd dat je DOS had en alles met commando's moest uitvoeren :)

Edit: Nummer 2 op meest waardeloze software staat JAVA ;) Althans in het Windows 98 tijdperk
    • iceteapeche
      iceteapeche
      Bronze
      bedankt voor je snelle antwoord!

dus jij hebt ook nog alle mapjes van pokerstrategy en elephant verwijderd? Ga ik ook maar is proberen dan...

EDIT: hoe zoek jij handmatig op de C: drive??
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Ja, eerst via Programma's verwijderen trouwens, daarna handmatig. Dus gewoon op het logo Deze COmputer en dan zoeken op je c drive naar zowel Pokerstrategy, Elephant en Postgresql. Daar heb ik alles verwijderd, behalve mijn snelkoppeling naar deze website. Vervolgens ook nog met CCleaner register opgeschoond, opnieuw opstarten, dan eerst de laatste versie van Postgresql geinstalleerd, deze liet mij een nieuwe database aanmaken en daarna pas Elephant.

Ohja, als je bij C:Gebruikers kijkt staan daar denk ik nog oude databases van Postgresql. Die heb ik ook verwijderd. Die met een slotje in het logo.

Ik hoor het wel als je straks nog problemen hebt.

edit: Hoe je zoekt op c drive?

Als je op Mijn Computer of Computer klikt krijg je zoiets:

vervolgens klik je de C drive aan:

ALs je dan rechtsboven in het lege vak je zoektermen tikt dan vind hij het.

Om verborgen bestanden ook te zoeken volg je volgende tip:

Standaard zijn in Windows 7 een aantal mappen en bestanden voor de veiligheid verborgen. Echter voor bepaalde tips of bepaalde acties is het noodzakelijk om deze bestanden en mappen juist te kunnen zien. Om deze weergave in te schakelen ga naar Start en klik op Computer. Ga dan in het venster linksboven naar 'Organiseren' en klik vervolgens op "Map en zoekopties". Klik vervolgens op het tabblad "Weergave" en klik in het overzicht op "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven
    • iceteapeche
      iceteapeche
      Bronze
      lol die zoekoptie heb ik daar nog nooit gezien, nu kijken of het lukt:)

bedankt voor het uitgebreidere antwoord:P
    • iceteapeche
      iceteapeche
      Bronze
      dit keer heb ik toch echt alles van postgresql, pokerstrategy en elephant verwijderd, (ook verborgen mapjes), en vervolgens de prullenbak geleegd en de laptop opnieuw opgestart.
      Toch krijg ik de volgende melding:
      ' An existing PostgreSQL installation has been found at C:\Program Files\ PostgreSQL\9.1. This installation will be upgraded. In order to upgrade, we may need to restart the server. All connections to the server will need to be reestablished after the completion of the installation process.'

vervolgens aan het eind van de installatie blijft hij weer hangen bij 'initilising the database cluster'.

Heb niets met CCleaner gedaan, zal dat zin hebben denk je om te downloaden??
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Hi,

En als je in je Program Files dat mapje weghaald? En daarna opnieuw installeren? Raar dat hij dit niet gevonden heeft toen je er op zocht. Ik zou dat CCleaner sowieso gebruiken om je pc een beetje schoon te houden.

http://www.piriform.com/ccleaner
    • iceteapeche
      iceteapeche
      Bronze
      Nee, dat mapje staat er gewoon niet, dus ik snap er helemaal niks van...vannochtend CCleaner gedownload en laten runnen, maar nog steeds die melding:(