NL10 J10s hoe spelen jullie deze postflop

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Hoe kan ik deze hand het best spelen, ik ga zelf niets zeggen wil graag weten hoe jullie deze hand uitspelen postflop, preflop vind ik het wel een mooie kaart om mee te 3betten, aangezien het een fullstack is. Heb verder nog geen stats van villian.

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 7 Players

MP3: $18.13 (181.3 bb)
      Hero (CO): $21.63 (216.3 bb)
      BTN: $4.65 (46.5 bb)
      SB: $9.35 (93.5 bb)
      BB: $6.12 (61.2 bb)
      MP1: $10 (100 bb)
      MP2: $9.77 (97.7 bb)

Preflop: Hero is CO with T J
      MP1 folds, MP2 raises to $0.30, MP3 folds, Hero raises to $0.90, 3 folds, MP2 calls $0.60

Flop: ($1.95) T 4 9 (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $1.20, MP2 calls $1.20

Turn: ($4.35) A (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $3, MP2 raises to $7.67 and is all-in, Hero calls $4.67

River: ($19.69) 6 (2 players, 1 is all-in)
  • 9 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik zou nooit 3betten met JT als ik geen stats heb over villain. postflop is flop idd een Cbet, en een 2nd barrel kan wel imo omdat je een FD oppikt. De call v zijn re raise is dan ongeveer 0 EV schat ik, tegen een range van sets, AK en AQ of zo... Moeilijk allemaal omdat je geen stats hebt, dus ik zou gewoon ABC spelen tot je wel stats hebt.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Je 3bet preflop zonder stats lijkt me niet handig.

Cbet flop is goed. Turn had je beter kunnen checken voor een gratis riverkaart. Nu commit je jezelf met slechts een midpair en kun je niet meer folden op villains raise. Het is zonder stats ook lastig om zijn range te bepalen dus ik denk dat een check beter was geweest.
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      vind het eigenlijk wel een nh...

preflop 3 bet kan echt wel, cbet obv. dan krijg je een scarecard wellicht voor hem, mocht ie callen op flop met JJ/KK, plus je hebt de flush erbij, kom je nooit meer weg mja, lekker aggro gespeeld imo.

edit: enige is dat op NL10 het niet echt nodig is om niet voor value te 3betten ;)
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door martojo124
      vind het eigenlijk wel een nh...

preflop 3 bet kan echt wel, cbet obv. dan krijg je een scarecard wellicht voor hem, mocht ie callen op flop met JJ/KK, plus je hebt de flush erbij, kom je nooit meer weg mja, lekker aggro gespeeld imo.

edit: enige is dat op NL10 het niet echt nodig is om niet voor value te 3betten ;)
      Ja idd, zo keek ik er ook tegenaan :)
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze

JTs kun je nooit voor value driebetten, het is altijd een (semi)bluff. En op NL10 moet je juist altijd voor value driebetten!

QQ+ AQ+ zijn driebets voor value (naargelang tegenstanders en hun positie: Tegen een 9/6 die opent vanuit utg kan je AQo natuurlijk niet driebetten voor value)

SC, Axs, zijn driebets als bluff.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Zonder stats preflop driebetten als bluff heeft niet veel zin. Je hebt al geen idee van zijn OR. En nog minder van zijn call 3bet range. Tegen unknows driebet je best enkel voor value.

Je moet jezelf altijd afvragen waarom je bet. Value, protection, of bluff?
      Je weet zijn range natuurlijk niet, daarom gaan we best uit van een decent speler die een driebet call OOP: Je moet niet protecten, want veel flushdraws gaat hij niet hebben en QJ al helemaal niet. Je hebt nu wat showdown value. Natuurlijk wil je op de turn geen A of K zien, maar door te betten doe je al zijn zwakkere handen folden. JJ~QQ gaan op deze flop niet folden. Dus je bet hier noch voor value, noch voor protection, noch als bluff. Op de flop kun je dus beter behind checken. Je wil de pot nu niet opblazen met een marginale hand.
      Op de turn krijg je er een nutflushdraw bij, de A hit jouw range sterk, zijn range niet. Je verandert jouw hand hier op de turn in een bluff om JJ~QQ te doen folden. Value uit zwakkere handen ga je niet halen. Door hier te betten commit je jezelf tegen betere handen. Dus zou ik op de turn ook voor de freecard gaan.
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul

JTs kun je nooit voor value driebetten, het is altijd een (semi)bluff. En op NL10 moet je juist altijd voor value driebetten!

QQ+ AQ+ zijn driebets voor value (naargelang tegenstanders en hun positie: Tegen een 9/6 die opent vanuit utg kan je AQo natuurlijk niet driebetten voor value)

SC, Axs, zijn driebets als bluff.
      Lol

lees quote maar, ik zei het super onhandig maar bedoel hetzelfde, 2 keer niet betekent ja :P
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      lol, inderdaad een "niet" te weinig gelezen en dat je daar "value" ipv van "bluff" had geschreven

..maar nu we toch bezig zijn...

/grammarnazimode

volgens mij is "het is niet nodig om niet te driebetten voor value" ook niet hetzelfde als "je moet driebetten voor value". Het eerste impliceert dat "niet driebetten voor value" niet hoeft, maar ook geen fout is. Terwijl het tweede zegt dat "niet driebetten voor value" gewoon verkeerd is.
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Eh jaaa zal allemaal, zet volgende keer wel dat hij alleen maar voor value hoeft te 3betten op Nl10.
      :P