NL10: TT vanuit de SB

• elderwon
      elderwon
      Silver
      BB is een unknown die op een tiental handen 33/32/0.5 speelt

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      Hero ($10.07)
      BB ($11.10)
      UTG ($12.74)
      CO ($5.17)
      BTN ($6.61)

Dealt to Hero T:diamond: T:club:

fold, CO raises to $0.30, fold, Hero raises to $1, BB calls $0.90, CO calls $0.70

FLOP ($3) 8:spade: 6:diamond: 4:diamond:

Hero bets $2, BB calls $2, CO folds

TURN ($7) 8:spade: 6:diamond: 4:diamond: Q:club:

Hero bets ??

Ik raise PF TT vanuit de BB maar krijg de BB als caller mee en ook de SB
      Ik flop een overpair en bet uit, ik heb initiatief en een redelijke hand. Op een raise moet ik folden. Ook hier callt de BB.
      BB kan callen met een hele hoop pockets waarvan JJ+ mij beat. Ook met een FD kan vis callen en zelfs met azen die niks gehit hebben.

Op de turn valt een overcard en ik weet niet goed wat ik hier moet doen.
      Er zijn slechts twee opties denk ik: checken of shoven. Elke bet van een redelijk grootte commit mij dus als ik bet dan moet ik shoven niet?

Welke optie is de beste?
  • 5 antwoorden
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Denk niet dat villain met deze overcard iets gehit heeft. Enige wat ik me kan bedenken is misschien een AQ maar die zou ik op de flop ook al wegleggen. Aangezien hij preflop niet 3-bet sluit ik ook uit dat hij QQ heeft dus ik zou kiezen voor een shove.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Waarom 3bet je pre?

Welke range called villain flop en als je turn bet wat is zen range daar denk je?
    • elderwon
      elderwon
      Silver
      CO opent vrij wijd als ik me goed herinner, 3bet dus voor value.
      Denk dat BB hier callt met 99+ hoewel ik lagere pockets niet uitsluit (hij is relatief unknown), AQ+. Van AA en KK verwacht ik een 4bet dus die schrap ik.

Hij callt mijn bet op de flop met 99+ en mogelijk A :diamond: Q :diamond: +.
      Enkel JJ, QQ beaten mij op dat moment.
      Als we lagere pockets meenemen dan zitten er mogelijk nog sets in maar die kans is kleiner denk ik.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      CO opent wijd, maar callet hij ook wijd 3bets?
      Een gemiddelde callingrange is 99/TT-QQ/KK, AQ+.
      Tegen de volgende range :

Board:
      Dead:

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 50,146% 48,926% 2,440% 48,635% QQ-99, AQs, AQo+
      Speler 2: 49,854% 48,635% 2,440% 48,926% TsTh

Flip je dus. Ik heb een AKs er uitgelaten omdat villain die soms ook zal 4betten. Al met al een redelijk gemiddelde 3bet callingrange waar je tegen flipt + je speelt OOP dus zonder FE is dit volgens mij -EV.
      Je kan TT imho goed voor setvalue spelen vs CO en op enkele flops voor SD-value gaan. Tegen de BU is dit al een ander verhaal door de lage implieds.

As played denk ik dat BB heel sterk is. Zijn stats en stack duiden op een regish player en die coldcallen volgens mij nooit met AK/AQ. Als hij regish is, heeft hij ofwel JJ-KK of is hij een enkele x aan het setminen.

Hoe dan ook denk ik dat een shove niet slim is, omdat je alleen gecalled gaat worden door beter : JJ/QQ/KK/AQ/set/ en eventueel AdKd.
      Verder is er niet echt veel waar je tegen moet protecten.
      Ik denk dus dat het hier een check/fold is.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      CO opent vrij wijd als ik me goed herinner, 3bet dus voor value.
      Denk dat BB hier callt met 99+ hoewel ik lagere pockets niet uitsluit (hij is relatief unknown), AQ+. Van AA en KK verwacht ik een 4bet dus die schrap ik.

Hij callt mijn bet op de flop met 99+ en mogelijk A :diamond: Q :diamond: +.
      Enkel JJ, QQ beaten mij op dat moment.
      Als we lagere pockets meenemen dan zitten er mogelijk nog sets in maar die kans is kleiner denk ik.
      Als co veel 3bets called is dit idd fine, als hij veel fold is dit wel een hand die ik ng gwn ga callen en dan ga ik vooral 3betten met handen die beter floppen.

Ik maak me hier wel zorgen over de coldcall vn de bb. Je hebt amper info over die speler. Ik cbet ook wel kleiner in 3bet pots.

Probleem is hier ook wel dat je een potsize bet over hebt.

Ik twijfel een beetje tussen nog eens 2 dollar betten en folden vr een shove, maar dat is echt lelijk. Of C/F spelen. Ik zou voor het laatste gaan omdat je wat te weinig info hebt over villain.