KK a-high flop

• pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Bij CO zitten allen wat lage AX in zijn range als hij die A al heeft. Ik twijfelde op de T raise. Kon ik die beter callen en dan c/c river?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $2,11
      CO:
      $2,5

0,05/0,1 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:spade: , K:club:
      2 folds, CO checks, BU folds, Hero raises, BB folds, CO calls.

Flop: (4,00 SB) A:club: , 6:spade: , 2:diamond: (2 players)
      Hero bets, CO calls.

Turn: (3,00 BB) Q:club: (2 players)
      Hero bets, CO raises, Hero folds.

Final Pot: 6,00 BB
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Turn callen lijkt me niet meer, zoals je al zegt een A zit prima in zijn range, dus as played moet je zeker opgeven.

Ik vind zulke spots vaak ook lastig en ik ga vaak over naar downcallen in deze spot, zelf betten lijkt me niet goed aangezien je vaak een raise om je oren krijgt. Maar KK is op deze limiet te goed om zo te folden met het vermoeden dat hij een A heeft. Downcallen kost je vaak zelfde als b / c maar dan heb je als voordeel wel dat je tot showdown komt.

Of ik nu onzin uit zin te kramen weet ik niet ben zelf ook wel beetje benieuwd naar het antwoord van Duke ;) .
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Dit zijn altijd erg lastige handen die heel erg tegenstander afhankelijk zijn en waarbij reads veel kunnen helpen.

Wat me hier trouwens opvalt is dat hij preflop checked... Hij had dus een blind gepost op de CO positie? Dat verandert namelijk wel wat t.a.v. een normale CO limper, omdat zijn range hierdoor wat wijder is, alhoewel zijn range gezien zijn stats sowieso wel wijd zou zijn.

De flop is hier enorm droog, wat wil zeggen dat hij normaal nooit called met iets anders dan Ax, pocket pairs, en eventueel nog wat 6x handen.

Het probleem van b/f turn is nu dat nadenkende spelers prima in staat zijn om met lagere pocket pairs de turn te raisen voor freeshowdown en om te proberen jou betere handen te laten folden.

In dit geval lijkt deze speler op basis van de *summiere stats echter niet zo agressief en wel redelijk. 0.9 AF is niet hoog en vooral zijn lage WTS van 31 is een teken dat hij wel weet waar de fold knop zit als hij niks heeft. De combinatie van de 2 betekent ook dat hij middelmatige handen eerder enkel downcalled ipv hier een geadvanceerdere raise turn lijn aan te nemen.

Om deze redenen vind ik b/f turn hier toch wel de beste optie, omdat hij meestal wel Ax gaat hebben.

*27 handen zijn eigenlijk wel echt te weinig om naar AF en WTS te gaan kijken omdat ze heel erg vertekend kunnen zijn door een korte reeks goede/slechte handen achter elkaar, maar deze stats zijn in deze hand heel erg belangrijk en daarom kijk ik hier toch naar.