Wat is de kans?

• stakergold
      stakergold
      Bronze
      Ben aan het spelen op een site en hun bieden een jackpot sng aan, de regel is win 4 sng (10mans) in à row en hit de jackpot van +-2000 USD.

Mijn vraag is wat is de kans om 4 sng achter elkaar te winnen, is dit moeilijk en waard tijd in te stoppen, traffic is redelijk tot laag. Sng is dacht ik 2-4usd buyin.
  • 19 antwoorden
    • stakergold
      stakergold
      Bronze
      En nee je kan niet cheaten....
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door stakergold
      En nee je kan niet cheaten....
      deze units zijn juist cheatgevoelig.
    • stakergold
      stakergold
      Bronze
      http://www.titanpoker.com/nl/tournaments/sit-n-go/dirty-dozen-tac.html
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      De hoofdvraag is eigenlijk: hoeveel extra rake moet je betalen voor deze tornooien in vergelijking met de gewone SNGs ?

Hoe groot de kans is om er 4 na elkaar te winnen hangt natuurlijk enorm van je eigen skills af. Stel dat je een gemiddelde skill hebt, waardoor je een kans van 10% hebt om een SNG te winnen (in dat geval ben je overigens een verliezende speler omdat je ook nog de rake moet overwinnen). Dan heb je op 4 SNGs een kans van 1 op 10.000 om de jackpot te winnen.

Aangezien je dan $2000 wint, wil dat dus zeggen dat je de $EV van die jackpot 20c is, en dat voor 4 SNGs. Dus eigenlijk zou je maar 5c extra rake mogen betalen per SNG of dit zou al -$EV zijn voor je!

Uiteraard is als winnende speler je % van 1st places hoger. Hoe hoog dit moet zijn, hangt dus van die extra rake af...

EDIT: eigenlijk klopt dit niet, want op het moment dat je een SNG niet wint, stopt eigenlijk je reeks en is de volgende SNG die je speelt de eerste van een nieuwe reeks. Zie hieronder voor de juiste berekening.
    • taifoen
      taifoen
      Bronze
      Je moet 4x eerste worden dus: 0.10 * 0.10 * 0,10 * 0,10 = 0,0001 :D
      maar dit gaat of course niet op omdat er te veel variabelen zijn.
    • stakergold
      stakergold
      Bronze
      dus dit is niet profitabel om te doen.
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Ik weet het niet, hangt af van hoeveel de rake is in de gewone SNGs, dus hoeveel vragen ze extra voor die jackpot SNGs ?
      Ik zit niet op die room, dus kan ook niet checken.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      50/50, either it happens or it doesnt :P
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Solid coaching :coolface:
      Zal sebiet de lotto eens checken, ik doe mee, dus 50% kans, en mijn vrouw doet ook mee, dus ook 50%, dus samen 100% dus we hebben zeker prijs :D
    • stakergold
      stakergold
      Bronze
      2 + 0.40
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door stakergold
      2 + 0.40
      Da's de rake van de Jackpot SNGs, maar wat is de rake bij gewone $2 ? En als ze niet bestaan, wat is het dan bij andere SNGs rond die buy-in ?
    • stakergold
      stakergold
      Bronze
      gewone zijn 2 + 0.10
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Wow, dus 30c extra rake ?

Ok, kleine wiskunde-oefening nu. :coolface:

Stel dat je p% kans hebt om 1ste te eindigen. Dan heb je een kans van 1-p dat je de eerste niet wint en 30c kwijt bent, een kans van p*(1-p) dat je 60c kwijt bent, een kans van p*p*(1-p) dat je 90c kwijt bent en een kans van p*p*p dat je $1.20 kwijt bent.

De kans om de jackpot van $2000 te winnen is p*p*p*p.

Hieraan meedoen is dus +$EV als :
      p*p*p*p*2000 > (1-p)*0.30 + p*(1-p)*0.60 + p*p*(1-p)*0.90 + p*p*p*1.20

of: 2000*p^4 - 0.30*p^3 - 0.30*p^2 - 0.30*p - 0.30 > 0

Gelukkig bestaan er online genoeg sites die dergelijke vergelijking voor ons kunnen uitrekenen :D .
      Daaruit blijkt dat ofwel p<-0.1 of p>0.107, maar aangezien p in ons geval een probabiliteit is, dus tussen 0 en 1, is enkel dat laatste van belang.

Kortom: het is +$EV om dit te spelen als je een kans hebt van meer dan 10.7% om eerste te eindigen. In een 12-speler SNG lijkt me dat als winning player overigens best wel te doen, eerlijk gezegd.
    • stakergold
      stakergold
      Bronze
      Ja ik ga het wel proberen eens, het niveau is niet echt hoog, moet zeggen dat deze site mij wel bevalt, er bestaan heel veel leuke opties zoals Flip sng(preflop all in allebei) of super turbo's zoals de hypers op star, etc leuke jackpots enz.

Alleen traffic laag ish
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      blablabla

Kortom: het is +$EV om dit te spelen als je een kans hebt van meer dan 10.7% om eerste te eindigen. In een 12-speler SNG lijkt me dat als winning player overigens best wel te doen, eerlijk gezegd.
      naar mijn ervaring (heb deze gespeeld op william hill) is het niveau echt niet hoog en zeker winstgevend te spelen. Ben er zelf wel mee gestopt omdat ik gefrustreerd raakte door altijd net niet de jackpot te winnen (3*eerste en dan bij de 4de als 2de eindigen enzo) en nee dit is geen hidden brag want tis mij nooit geluk om jackpot te winnen :x
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Die games zijn ook softer dan normale games geloof ik
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      Die games zijn ook softer dan normale games geloof ik
      Dit ja. Is zo een beetje als die jackpot cashtafels..Gaan ze ook op spelen omdat ze denken een goede kans te hebben erop :D
      Je moet eens goed kijken bij de voorwaarden.
      Want heb ook rooms geweten die ook een kleiner bedrag uitbetalen als je 4 of 5 keer 2de finished.
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Een hele tijd geleden ook een tijdje gespeeld.
      Het niveau was zo belachelijk dat het mij best mogelijk leek die jackpot te shippen. Maar er mee opgehouden na enkele keren net niet. :tongue:
    • jappie166
      jappie166
      Bronze
      rake is toch gelijk aan de gewone sng's.
      $0.40 rake.
      Alleen de double up zijn $ 0.20 rake
      bij de $2 sng's