Aansluiten van Dell U2711 op laptop

• cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Beste mensen,

Ik heb vandaag mijn nieuwe externe monitor voor mijn laptop (Asus K73SJ-TY031V, windows 7 64 bit) aangesloten met een HDMI kabel. Verder heb ik als grafische kaart een Nvidia Geeforce GT520M en de standaard ingebouwde Intel HD family graphics.

Beide kaarten zouden de hoogste resolutie (2560x1440) moeten ondersteunen. Nu heb ik op mijn laptop een VGA en HDMI aansluiting en op VGA kom ik max op 2048x1152 uit en HDMI op 1920x1080.
      Nu las ik wel dat het mogelijk moet kunnen zijn om via HDMI de 2560x1440 te behalen (http://forums.whirlpool.net.au/archive/1479962).

Het punt is dat daar aangegeven wordt hoe je via de Nvidia kaart de resolutie kan behalen, maar mijn laptop pakt als automatische adapter de Intel grafische kaart en dit is niet te wijzigen (iig door mij niet). Ook als ik die kaart disable krijg ik die van Nvidia niet enabled.

Iemand enig idee hoe ik of de kaart van Nvidia kan activeren voor mn monitor (+mijn 2e externe monitor) óf hoe ik het met de intel grafische kaart kan regelen?

Ik hoop dat iemand kan helpen want het is een mooi scherm!!
  • 25 antwoorden
    • 1
    • 2