Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

SB vs BB, A scare card?

• bouchapipe
      bouchapipe
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      BU:
      $10.64
      SB (Hero):
      $11.16
      BB:
      $14.07
      MP3:
      $7.06
      CO:
      $8.12

Preflop: Hero is SB with 3, 3.
      3 folds, Hero raises to $0.40, BB calls $0.30.

Flop: ($0.8) 7, 3, 6 (2 players)
      Hero bets $0.50, BB calls $0.50.

Turn: ($1.8) A (2 players)
      Hero bets $1.30, BB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.8.

Stats villian : 44/22/0.7 AF (bb fold 67% vs steal)

Preflop: ik heb hier een paartje en aangezien hij 2/3 van zijn bb fold vs een steal, duidelijk raise prf.

Flop: Ik flop een set, maar het bord is vrij coordinated, ik ga hier vrij groot cbetten. Zijn calling range is hier zeer groot.

handjes die ik verwacht te callen op de flop: 7x, 6x, overs, elke flushdraw, gutters... dus zeer veel handjes.

Turn: A . Deze kaart vind ik zeer moeilijk te spelen, hier gaat mijn vraag dan ook over.

Ik kan:
      - checken en dan vervolgens gaan voor een check raise. Maar dit heeft weinig nut denk ik want zijn Af is 0.7, dus hij is zeer passif.
      -cbetten: Ik vind de flop zeer drawheavy, dus ik bet om mijn hand te protecten. Maar deze A is juist een kaart die heel goed binnen mijn range ligt. Dus, als ik deze Turn bet is mijn foldequity supergroot. Hij kan niet meer spelen met overs. Hij zou enkel nog kunnen callen met 7x,6x, 2flushdraw.

Nu is mijn vraag; aangezien mijn foldequity op de turn zo groot is, moet ik dan zeker op de turn betten ( klein of groot)?
  • 3 antwoorden
    • martijnde666
      martijnde666
      Silver
      PF:
      Raise PF 3BB's ipv 4BB's

Flop:
      Zou je check/call kunnen proberen omdat je de nuts hebt en graag value uit zn draws en blufs wil halen.

Turn
      Lekker betten voor value en protection, en hopen dat hij Ax speelt of en draw heeft, dan kan hij denken dat hij voorligt en betaald hij je lekker af.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik denk flop potsize betten : 7x en flushes callen toch wel. Wil hij met 6x callen doet hij dit waarschijnlijk zowel op een 3/4 pot als potbet.

Turn is ook een potbet, flushes callen en 6x gaat sowieso folden en 7x misschien ook al. Heeft hij de A, callet hij sowieso.
      Je kan dus zelfs overbetten imho.

Dat Villain hier fold illustreert dat misschien ook al een beetje. Of je nu 1/2 of pot over overpot bet, 6x is out en overcards ook.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoi bouchapipe!

Ik cBet hier toch wel echt groter. 70cent of zelfs 80cent is meer regel dan uitzondering met je bottomset op zo'n vrij drawheavy

De turn is nog steeds vrij easy omdat je nu nog steeds moet protecten dus wederom bet ik vrij groot. Als de pot $1.8 is bet ik iets van $1.6

Mvg,
      Gerv