Verward

• KBE91
      KBE91
      Totaal
      Hoi,

Ik zit met een verward probleem , ik speel met HM2 en heb eens leakbuster bekeken. Die zegt dat ik nogal wat leaks heb ( wat ik wel kan verstaan ) Nu is mijn VPIP te laag , omdat ik te weinig handen open. Als ik het zo bekijk in hun lijst wat ik mag openen is het wel rare lijst. Ik lijk precies een fish als ik die handen open. 3 betten doe ik ook niet genoeg , altans heb ik grote agressie aan de tafel. Moet ik mij eigenlijk zorgen maken over deze problemen ? Er zijn nog meer van deze dingen maar ga ze niet al posten.
  • 10 antwoorden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hey KBE,

Speel je FR of SH?
      Welke handen wil LeakBuster dat je opent? Wat vind jij daar te loose aan?

Toevallig heb ik gistermiddag zelf eens naar de trial van LeakBuster gekeken (beperkte functiemogelijkheden nog) en mijn VPIP/PFR op SH was prima. Ik heb niet het idee dat ik een fish ben om de handen die ik open (wel door mijn postflop spel :coolface: ).
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Hey KBE,

Speel je FR of SH?
      Welke handen wil LeakBuster dat je opent? Wat vind jij daar te loose aan?

Toevallig heb ik gistermiddag zelf eens naar de trial van LeakBuster gekeken (beperkte functiemogelijkheden nog) en mijn VPIP/PFR op SH was prima. Ik heb niet het idee dat ik een fish ben om de handen die ik open (wel door mijn postflop spel :coolface: ).
      Ik speel SH denk ik 6max. Wel die laat mij openen met bv T9s , T9o Aan de button heb ik een hele range van handen die ik mag openen. Zou eens de voledige lijst moeten posten eigenlijk. Ik zou wel eens durven met T9s spelen dat geef ik toe. Maar met 22 ik speel liever niet met die handjes. Mijn VPIP is bij mij meestal 8 ofzo is denk ik wel veel te laag ? Super tight als ik hand krijg ga ik agressief spelen. Van mij is het ook beperkte versie van leakbuster.
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Een VPIP van 8 is zelfs voor Fullring games (9-max) nog erg tight.

Je zult toch echt looser moeten leren spelen op 6-max. Handen als 22 zijn vrijwel vanuit elke positie een raise. Vanaf de Button zul je zelfs zo'n 40% of meer van je handen openraisen als iedereen voor je foldt. Dat zijn dus zeker ook handen als T9s, maar als de blinds tight zijn zelfs vrijwel any two cards, puur om de blinds op te rapen.
      Wellicht is het verstandig om eerst nog eens Fullring te leren spelen voordat je naar 6-max gaat, zodat je eerst een goede basis opbouwt met tight spelen. Maar ook dan zul je moeten leren met handen als 22 te spelen.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Een VPIP van 8 is zelfs voor Fullring games (9-max) nog erg tight.

Je zult toch echt looser moeten leren spelen op 6-max. Handen als 22 zijn vrijwel vanuit elke positie een raise. Vanaf de Button zul je zelfs zo'n 40% of meer van je handen openraisen als iedereen voor je foldt. Dat zijn dus zeker ook handen als T9s, maar als de blinds tight zijn zelfs vrijwel any two cards, puur om de blinds op te rapen.
      Wellicht is het verstandig om eerst nog eens Fullring te leren spelen voordat je naar 6-max gaat, zodat je eerst een goede basis opbouwt met tight spelen. Maar ook dan zul je moeten leren met handen als 22 te spelen.
      Zou ik beter eens doen , leren wat looser spelen. Is dat enkel voor cashgames ? Want op toernooi speel ik ook azo. Heel tight speel amper 3 handen tot dat de blinds 100 zijn. Soms heeft het effect maar meestal speelt het in mijn nadeel.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      8% is echt veeel te tight
      een normale range is ongeveer;
      UTG 12%
      MP 15%
      CO 20%
      BU 40%
      SB 25%'

En dit is nog aan de tighte kant hoor.
      Kijk maar eens in de equilator of pokerstove wat voor ranges dit ongeveer zijn.

Volgens mij denk je dat je altijd bij heel veel vissen aan tafel zit :) Maar alles tussen 20-16 en 27-22 is in mijn ogen normaal. Daaronder zijn het nits, daarboven (vaak) fish
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze

Zou ik beter eens doen , leren wat looser spelen. Is dat enkel voor cashgames ? Want op toernooi speel ik ook azo. Heel tight speel amper 3 handen tot dat de blinds 100 zijn. Soms heeft het effect maar meestal speelt het in mijn nadeel.
      toernooien zijn weer een heel andere discipline, beter concentreer je je op 1 variant, degene die je het leukst vindt, of waar je het meeste mee denkt te kunnen verdienen.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
      UTG 12%
      MP 15%
      CO 20%
      BU 40%
      SB 25%'

Volgens mij denk je dat je altijd bij heel veel vissen aan tafel zit :) Maar alles tussen 20-16 en 27-22 is in mijn ogen normaal. Daaronder zijn het nits, daarboven (vaak) fish
      rond de 35 a 40 komt er bij mij op dat hij een fish is. Daar ben ik raar maar waar het meeste bang voor. Vissen zijn leuk voor geld van te rapen. Maar die rapen mijn geld -_-' Nu ik durf al eens een hand weg leggen gistern 3 of kind geflopt maar ze toch gefold omdat iemand serieus bet plaatse met flush kans. Ik speelde vroeger veel sng's maar ben er nu beetje van afgestapt. Als ik buy in doe is het groot toernooi. Wil gewoon eens wat variatie in mijn poker spel. Ook speel ik PLO zodat ik iets anders moet doen dan hele tijd texas hold em. Nu zal ik inderdaad eens moeten kijken wat voor handjes ik meer zou mogen spelen. Wel met een plan natuurlijk , tafel observeren doe ik meestal achter paar handjes. Zo weet ik meteen wat voor spelers er aan tafel zitten. Er is nog een hoop werk aan m'n poker spel , maar ik blijf doorzetten.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door KBE91
      Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
      UTG 12%
      MP 15%
      CO 20%
      BU 40%
      SB 25%'

dubble post :facepalm: .
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Focus je op één variant, dat is echt het beste. Ik snap dat afwisseling leuk is, en dat je niet constant Texas Hold'em wil spelen, maar als je constant blijft wisselen word je nooit echt beter. Het best kies je de variant die je het leukst vindt om te spelen en focus je je daar 100% op. De rest speel je gewoon even niet.

PLO is echt een stukje lastiger dan NLHE, dus dat zou ik voorlopig even niet spelen. Zorg eerst dat je de zaken als odds en outs, equity, ranges, etc. onder de knie krijgt in NLHE.

Lees vooral eens alle artikelen door die gaan over BSS Shorthanded. Je zult al snel zien dat je veel meer handen moet openen dan die 8% VPIP die je nu hebt. Zie ook Chivaz's percentages als houvast.

Speel je aan een tafel met veel fishes --> speel wat tighter
      Speel je aan een tafel met tighte spelers --> speel looser
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Focus je op één variant, dat is echt het beste. Ik snap dat afwisseling leuk is, en dat je niet constant Texas Hold'em wil spelen, maar als je constant blijft wisselen word je nooit echt beter. Het best kies je de variant die je het leukst vindt om te spelen en focus je je daar 100% op. De rest speel je gewoon even niet.

PLO is echt een stukje lastiger dan NLHE, dus dat zou ik voorlopig even niet spelen. Zorg eerst dat je de zaken als odds en outs, equity, ranges, etc. onder de knie krijgt in NLHE.

Lees vooral eens alle artikelen door die gaan over BSS Shorthanded. Je zult al snel zien dat je veel meer handen moet openen dan die 8% VPIP die je nu hebt. Zie ook Chivaz's percentages als houvast.

Speel je aan een tafel met veel fishes --> speel wat tighter
      Speel je aan een tafel met tighte spelers --> speel looser
      Oke , dan zal het cash games worden. Heb meer plezier daar dan Sng's. Ik ga eens de BSS artikelen doornemen op mijn gemak. De lijst uitprinten en naast mij leggen. Dank u alvast , ben al blij dat er toch iets opgelost is van mijn verlies dat ik maak in poker.