Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

micromillions #13

• 16 antwoorden
    • Masterbluf
      Masterbluf
      Bronze
      lool
    • breezer1
      breezer1
      Silver
      :D

Tzal wel ne verkoper zijn int dagelijkse leven
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Lol hoe heeft die deal er dan precies uitgezien?
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Lol hoe heeft die deal er dan precies uitgezien?
      Dat weet ik niet, heb t enkel gelezen op een pokernieuwssite.
    • ReitsmaWolfie
      ReitsmaWolfie
      Bronze
      Haha serieus, WTF... Haal je de Top 4 van zo'n huge field toernooi en dan zitten er 3 bij die total braindead zijn ??

21k en 3x 9k-ish... deal of his freakin life
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      konde die gaste beter door spelen dan met die deal ingaan
      4e plek zou 7k zijn en 3e 10k
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Dit kan echt niet? :facepalm:
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Dunno als die nr. 1 iets van 90% chips in handen had en de nrs 2 en 3 5% ieders, is het opzich wel gunstig om te dealen voor die shorties omdat het een 50/50 is voor 2k. Nu zitten ze 2k boven 3th en maar 1k onder 2nd.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Ja zal wel een extreme situatie zijn geweest, anders is het echt een gekke deal.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Dit is nou het systeem chip chop van pokerstars, totaal belachelijk gebeurde bij TCOOP ME ook, de 1ste in chips (3left) zou bij een split meer krijgen dan de 1st prize, daarom moeten ze ook ICM invoeren.

Btw over total braindead gesproken, bij mij FT was dat praktisch iedereen
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Niets belachelijk aan IMHO. Een deal gaat maar door als iedereen akkoord is, dus dan is dat maar de domme fout van de shortstacks dat ze met minder tevreden zijn.

Enige belachelijke is dat er nog altijd manuele interventie van een moderator nodig is. PartyPoker heeft -ondanks hun draak van een client- zelfs een automatische module aan de final table, waarin je de initiële prijsverdeling kan kiezen op basis van chip chop of ICM.
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
      Dit is nou het systeem chip chop van pokerstars, totaal belachelijk gebeurde bij TCOOP ME ook, de 1ste in chips (3left) zou bij een split meer krijgen dan de 1st prize, daarom moeten ze ook ICM invoeren.

Btw over total braindead gesproken, bij mij FT was dat praktisch iedereen
      Kan je het verschil eens uitleggen? Ik en Rogier vroegen ons dat al af tijdens het railen van jouw FT.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Is gewoon een verschillende manier van de equity uit te rekenen.

Hierin is ICM het meest eerlijke, omdat het gewoon de probabiliteiten berekent van elke mogelijke finish en daaruit dus jouw equity. Per definitie gaat die dus ook nooit meer zijn dan 1st prize of minder dan next bust.

Bij chip chop daarentegen wordt eerst de prize-money van de next bust aan iedereen toegekend. De rest van de prize-pool wordt dan evenredig verdeeld volgens stacksize. Ook hier zal niemand minder hebben dan de next bust, maar kan het wel zijn dat iemand met een enorme chiplead meer krijgt dan de 1st prize.

EDIT: chip chop is natuurlijk veel gemakkelijker te berekenen en kan gewoon met een rekenmachine. Voor ICM heb je echt wel een ICM calculator nodig. Blijft een beetje marginaal dat bij Stars de mods altijd gewoon met een chip chop afkomen.
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
      Ja idd. Dit zag ik toen ook.
      Imdanuts was toen geloof ik degene die niet akkoord ging :D
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      ICM zou ong je verwachtingswaarde zijn als je het laat spelen door computers (niet 100% acuraat) Chip chop, is LETTERLIJK , als je met 3 man bent, 5k 3k 2k, dan krijgt iedereen 2k, en de andere 6k wordt verdeeld naar chips ratio, nou is dat bij HU gewoon je ICM, maar met meer man kunnen dat best verschillen zijn, stel je voor zou aan een 9 handed tafel een deal maken

3m
      3m
      3m
      3m
      3m
      3m
      3m
      3m
      24m

Met een payout van

21k
      16,5k
      12,5k
      8,8k
      6,8k
      4,9k
      2,9k
      1,75k
      1,15k

Dan zou dit de ICM deal worden:

17337.54
      En dit voor de rest, 7370.31

Pretty fair right?

Nu chip chop

65950 left in de pot, dus 1m is 1373,9583 waard

Dus dan wordt het 24 * 1373,9583 + 1150 = $31825
      En 3* 1373,9583 +1150 = $5271,875

Dit is ong het uiterste voorbeeld at je kan krijg maar alsnog je mag GEEN andere deal laten uitrekenen, wij vroegen ICM wise, zegt hij nee kan niet alleen chip chop, en zo ging het ook bij TCOOP ME.

Maar in dit voorbeeld krijg de CL $31825 bij een toernooi met een 1st van $21000

Ja ik ben bored, ging grinden, ging niet lekker, speelde niet perfect dus maar afgekapt
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Toch wel vrij belachelijk als ze zelf die berekening weigeren te doen. Dan zou ik als shortstack gewoon zelf de berekening doen en in chat voorstellen.

Die shortstacks in MM#13 moeten ofwel ongelooflijk dom, of ongelooflijk scared geweest zijn. Ze hadden toch op zijn minst druk kunnen zetten op die Pool dat hij ook met 19k tevreden zou zijn. Zelfs als hij dan zou shippen had hij nog altijd meer dan 1st prize.