Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

jongens help me eens, ik loop een beetje vast!

• LeoFey1908
      LeoFey1908
      Bronze
      Jongens,

ik verdiep me sinds enige tijd in het spelen van cash games (nl10) fullring. En echt slecht gaat het niet (geen grote verliezen) maar echt een duidelijke stijging in me bankroll zie ik niet.. ik blijf maar hangen tussen de 110 en 130 dollar. Dit iriteert me een beetje, niet dat ik er tilt van word(zou graag resultaat zien voor de gedane moeite) maar dit is ongeveer het enige wat ik kan spelen op het moment buiten het spelen van wat mtt's waarin ik vaak deep kom maar nog nog geen final table heb kunnen halen.. en omdat ik het gewoon ontzettend druk heb(2 dagen stage, werk, voetbal en mn vriendin/vrienden) speel ik dus vooral cashgames en dan vaak 3 a 4 tafels. Maar nu denk ik erover om wat bij te storten op mijn account. hoe denken julie erover en wat is julie ervaring met het spelen van cashgames volgens de midstack strategie? ik vroeg me dus eens af wat te doen, deze lijn vast houden dus het spelen van midstack strategie en eventueel bijstorten? of bijstorten en bigstack strategie gaan spelen? nou ik hoor het wel ben erg benieuwd naar julie mening en bevindingen.

Groetjes, LeoFey1908
  • 5 antwoorden
    • Skrolk
      Skrolk
      Bronze
      Hey,

Heb je skype, er is namelijk een MSS studiegroep:
      MSS Skype (studie)groep

Hier zitten SH en FR spelers tussen op bijna alle limieten.

Misschien kunnen we je hier middels een sweatsessie verder helpen :)

Skrolk
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk dat je het zelf al aangeeft: je hebt het druk.

Dat betekent dat het goed kan zijn dat je focus niet scherp genoeg is en je dus leaks zult hebben.

Waarschijnlijk is het nuttiger om in deze drukke dagen meer tijd te nemen voor ontspanning en eventueel wat strategie-artikelen en minder voor spelen. Dat doe je dan weer wanneer je even wat meer rust hebt.

Succes!
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Kun je, los van de bovenstaande adviezen, eens aangeven hoeveel handen je nu gespeeld hebt op je huidige limiet? Het sample hoeft namelijk helemaal niet representatief te zijn voor de kwaliteit van je spel. Een sample van slechts 10.000 handen kun je bijvoorbeeld nog niet zo veel uit afleiden. Een sample van 50.000+ is al een ander verhaal.

Los daarvan: probeer het resultaatgericht denken los te laten. Kijk niet naar je bankroll en hoe hard die stijgt of daalt. Dat is namelijk niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is werken aan je spel en ervoor zorgen dat je onder alle omstandigheden de juiste beslissing neemt. Als je dat voor elkaar kunt krijgen, dan komt het resulaat (let op: op de lange termijn) vanzelf.

Succes,
      Orodin
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      als je pas begint is BE spelen eigl al een overwinning op zich :)
      Je betaalt 3/4/5 bb/100 aan rake , dus als je BE speelt betekent dit dat je bruto al 3/4/5 bb/100 edge over je tegenstanders hebt :)
    • pokerliz
      pokerliz
      Bronze
      Hoi,

Ik herken je omschrijving meteen.
      Speel zelf ook MSS NL5 met het startkapitaal van $ 50,-
      Momenteel sta ik na 9.000 handen + $ 20,- wat zelfs $ 30,- is geweest.
      Zelf ben ik dus ook vaak veel te resultaat gericht bezig en speel ik mijn handen volgens de MSS chart.

Verder gebruik ik pokertracker 3 incl. hud.
      Hiermee probeer ik de stats te gebruiken in bepaalde situaties, wat ik overigens nog wel moeilijk vind.
      Eigenlijk doe ik dingen stap voor stap.
      De charts zit in mijn hoofd qua raisen, 3-bet, all inn.
      flopplay, turnplay en riverplay ook.
      Nu probeer ik op een juiste manier de stats te interpreteren waarbij ik begin bij het actievere restealen (attempt to steal) en stealen (fold bb/sb to steal), waarbij ik wat meer advanced speel dan de charts omdat ik toch wel merk dat vanwege de redelijk tight charts de blinds behoorlijk inhakken op je winnings.

Mijn conclusie blijft dat ik ook omhoog wil in limieten maar dat ik daarbij wel een solide kennis moet hebben van mijn tegenstanders (stats/reads) en dat we moeten accepteren dat iets leren gewoon tijd kost, hoe lastig ik dat zelf ook vaak vind.