Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL5 T8s

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      MP2 speelde iets van 78-0 ofzo, maar was niet super passief postflop.
      Mijn vraag is of ik turn niet gewoon had moeten callen ipv raisen. Mijn reden om te raisen was dat ik dacht dat ze beiden geen moer hadden en ik dus redelijk veel FE had. Na de raise van MP2 dacht ik nog net voldoende odds te krijgen om te callen. Tegen Jx heb ik 30% equity dus een call kan net volgens mij. Mja had er niet echt een goed gevoel bij :P

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      UTG1:
      $6.83
      UTG2:
      $5.12
      MP1:
      $5.92
      MP2:
      $3.83
      MP3:
      $5.91
      CO:
      $1.93
      BU (Hero):
      $5.05
      SB:
      $2.74
      BB:
      $14.11

Preflop: Hero is BU with T, 8.
      3 folds, MP2 calls $0.05, 2 folds, Hero raises to $0.25, SB calls $0.23, BB folds, MP2 calls $0.20.

Flop: ($0.8) 2, J, J (3 players)
      SB bets $0.05, MP2 calls $0.05, Hero calls $0.05.

Turn: ($0.95) 9 (3 players)
      SB bets $0.25, MP2 calls $0.25, Hero raises to $1.00, SB folds, MP2 raises to $3.53, Hero calls $2.53.

River: ($8.26) 7 (2 players)

Final Pot: $8.26.
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hey EevQQ,

Wanneer je stats geeft is het ook altijd handig om erbij te zeggen op hoe een groot sample deze zijn.

Als hij niet vaak fold op cbets of aggro doet postflop zou ik gewoon niet isoleren met T8s. Deze hand moet het namelijk grotendeels ook hebben van foldequity wanneer je iets van een draw flopt. Je gaat er in ieder geval niet veel van hem mee gedomineerd hebben. Ik zou deze hand dus gewoon folden met de gegevens die hier staan en eerder gaan isoleren met een top heavy range. Een range waarmee je veel handen domineert. Tegen fishes zou ik de boarderline niet zo gaan opzoeken. Wanneer hij erg veel limp/fold zou je dan weer wel looser kunnen gaan isoleren.

As played zou ik deze flop gewoon ofwel folden ofwel raisen wanneer je denkt foldequity te hebben, volgens mij hebt je hier toch wel wat FE omdat SB zwak overkomt met zo een kleine bet en MP2 al helemaal. Je krijgt zelfs niet de odds om te callen. Gezien ik er toch wel voor kies om ABC-poker te spelen op micro limieten zou ik deze flop gewoon folden.

De klaveren 9 is voor jouw hand wel de perfecte turnkaart maar toch zou ik hier gewoon callen. Je krijgt de odds ervoor en ik denk niet dat je nu nog heel veel FE heeft aangezien ze beiden toch aangeven iets te hebben, het is fish dus het fold wss niet. Je kan denken dat je erg veel equity hebt met zo een hand maar dna vergis je je wel een beetje. Stel dat je een OESFD op de flop hebt, ja dan kan je easy het geld naar het midden krijgen. Op de turn echter slinkt je equity vrij hard.

Wanneer je geraised hebt en MP2 shovet kan je gewoon equilaten of je genoeg equity hebt. (2.53/8.26) is de benodigde equity. Zijn range bestaat uit Jx, wat 9x en soms een FD.

Als MP2 daarna pusht heb je een easy call. Zo een fish
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Bedankt voor je uitgebreide reactie Farmarchist. Nu ik dit handje terugzie denk ik dat ik normaal gewoon op de flop zou folden, maar ik zat hier een beetje in tilt-modus. Calling stations vervolgens semi-bluffen op de turn heeft weinig zin idd.

Je hebt ook gelijk over m'n iso-range, T8s zou ik hier niet moeten spelen. Normaal gesproken isoleer ik hier alleen met broadways, pairs en JTs ofzo.

MP2 had J7 btw, boat op de river... :facepalm:
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Tegen een vis isoleer je best niet met T8s, je kunt hem niet doen folden en riskeert zelf dominated te zijn.

As played ziet de turn er misschien een mooie kaart uit, maar je kunt wel al drawing dead zijn. Je zit met vis aan tafel dus die callen toch als ze iets gehit hebben, raisen heeft dus absoluut geen zin.