Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL 10 78s BTN

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Villian is een super aggro fish, speelt 89/50 met een 3bet van 40%. Ik besluit hier preflop dat ik best graag een flopje tegen deze kerel wil zien, omdat mijn implieds huge zijn.

Flop play lijkt me standaard.
      Op de turn bet hij, zoals verwacht, door. Ik denk dat ik hier eigenlijk moet folden. Maar door de gutshot heb ik ook weer extra equity. Ik besluit dus te callen, wat ik achteraf gezien eigenlijk niet zo'n goede play vind maar op de river checkt hij dan down. Moet ik hier de hand opgeven of moet ik hier bluffen?

Pacific No-Limit Hold'em, $0.10 BB (7 handed) - Pacific Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP1 ($10.19)
      MP2 ($1.70)
      CO ($13.31)
      Hero (Button) ($10)
      SB ($10.38)
      BB ($17.32)
      UTG ($10)

Preflop: Hero is Button with 7, 8
      4 folds, Hero bets $0.30, 1 fold, BB raises $0.50, Hero calls $0.30

Flop: ($1.25) Q, J, 6 (2 players)
      BB bets $0.60, Hero calls $0.60

Turn: ($2.45) 4 (2 players)
      BB bets $1.80, Hero calls $1.80

River: ($6.05) 9 (2 players)
      BB checks, Hero bets $4.53, BB calls $4.53

Total pot: $15.11

Results below:

Hero had 7, 8 (high card, Queen).
      BB had A, Q (one pair, Queens).
      Outcome: BB won $14.36
  • 8 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Als hij 89/50 speelt en veel 3bet kan je overwegen om BU te limpen aangezien je fold equity zo goed als 0 is. As played is het een easy call natuurlijk.

Turn call vind ik goed, je speelt tegen een superaggressieve vis, dus heb je hoge implied odds als je iets hit en je zit in positie.

River bluff ik hier echt nooit tegen zo'n loose speler.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Je kan limpen inderdaad maar dan heb je niet het initiatief dus als betere oplossing vind ik het om te minopenen naar 2BB, dan kan je makkelijk een 3bet callen.

Flopcall is standaard. Wanneer ik op de turn de zelfde actie krijg van een goede speler is dit een easy fold. Ik zou de turn enkel callen wanneer hij echt spewy is en uit de info die je geeft blijkt dat ook.

Op de river heb je showdownvalue en je kan hem wss niet van betere handen bluffen dus daar heb je een check behind.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      @ Farma

8 hoog is showdownvalue? :D

denk inderdaad dat gewoon opgeven het beste is.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Plompoker
      @ Farma

8 hoog is showdownvalue? :D

denk inderdaad dat gewoon opgeven het beste is.
      Sorry dacht even dat je 89 had. :) . Met 89 is het easy check behind dus :P

Zoals Moneystef zegt zou je beter niet bluffen tegen zo een speler.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      edit:

Preflop is je raise sowieso goed, de min3be moet je altijd callen.
      Op de flop is een call nog goed. Ik zou ook niet raisen omdat hij zo'n vis ook nooit opgeeft op de flop.
      Op de turn kun je zijn bet niet callen. Als hij iets gehit heeft ga je hem op de river ook niet meer kunnen bluffen. Zelfs tegen een hand als J3o heb je maar 26% equity. Je gaat dus drie keer op de vier 1,8$ betalen en moeten opgeven= -5,4$. Als je hit moet je dus minstens elke keer nog 5,4$ kunnen winnen op de river om EV=0 te halen. De pot is voor je call op de turn al 4,25$. Dus moet je wanneer je je flush hit gemiddeld elke keer 1,15$ extra winnen. Ik zou de river dus enkel betten voor value wanneer je je flush hit. Een bluff zal niet vaak genoeg werken tegen deze villain.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Als je hit moet je dus minstens elke keer nog 5,4$ kunnen winnen op de river om EV=0 te halen. Ik denk niet dat dit haalbaar is.
      Je hebt nu al een pot van 4.25 (=pot op flop + zijn bet op turn). Zie niet goed in waarom een pot van 5.4 winnen als je hit onhaalbaar is eigenlijk (lijkt me zelfs zeer sterk als je dit niet zou halen). Dan ga je ervan uit dat hij geen 1/4 pot bet called op de river als je hit...
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Je hebt absoluut gelijk, Moneystef. Ik weet echt niet waar ik met mijn hoofd zat vanmiddag, :facepalm: Ik had het op het werk al aan gedacht maar kon het nog niet aanpassen. Zal het maar meteen aanpassen.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ok, no problem, ik dacht al dat ik heel mijn pokerleven te loose zat te spelen ;)