Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Het ongelijk van PokerStrategy.com

• Robbie825
      Robbie825
      Totaal
      Vandaag heb ik mijn beste poker gespeeld volgens de theorie van de freerolltoernooien. Ik heb me aan positie gehouden, de starthanden, en het gedrag na de evt. flop.

Op een gegeven ogenblik had ik 70 (!) handen op rij gefold. Ik bloedde volledig uit. Je moet toch iets doen. Dus toen iedereen gefold had en ik op de Dealerbutton met een paar zessen niet meer kon doen dan all-in gaan om zo de blinds te stelen ging een prutser mee in de hand met Q4 offsuit. Alles ging goed, maar op de turn kwam daar een Q, en kon ik inrukken.

Mijns inziens kan het dus zo zijn dat je theoretisch nul handen kunt winnen voor een zeer zeer lange tijd. Mijn animo om te pokeren na dit voorval is weg. Voorlopig ziet men me niet meer aan de tafel. Ook niet hier op dit forum. Op zulk een toestand, waarbij je géén hand kunt spelen volgens de starthandenkaarten, heeft deze site GEEN antwoord.

Wat moet je in zulk een situatie doen? Het is al vaker voorgekomen dat ik uit een toernooi ging zonder ook maar één bruikbare hand. Mogen jullie me vertellen wat je in die situatie moet doen...

Ik ben door deze situatie zo hevig op tilt dat ik het liefste de computer door de voorruit gooi, en de TV erachter aan.

Nu ga ik een echt lange pauze houden, en eens bekijken of ik nog wel wil pokeren. Zolang deze site op het bovenstaande geen antwoord kan geven speel ik niet meer.

Uiteraard zullen er wel weer antwoorden volgen dat ik niet goed gespeeld heb, maar ik kan direct melden dat ik me aan de regels heb gehouden volgens de freerolltheorie. Dit keer eens wel. Benieuwd welke oplossingen hiervoor zijn.
  • 57 antwoorden
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Even je Topic verplaatst,

dat je 70 handen geen speelbare hand krijgt is zeker mogelijk, dat is variance. Nu ben ik zelf geen tourney-speler, maar weet zeker dat die charts wel degelijk op de lange run profitabel zijn op lage limieten. Je hebt het nu over 1 toernooi en als pokerspeler moet je weten dat op korte termijn ook geluk een grote rol speelt. Op lange termijn zul je meer verschil zien tussen spelers die wel kunnen pokeren en wie niet.

Die 66 is dus een goed voorbeeld van short-term unlucky zijn. Weet zo niet de percentages uit m'n hoofd maar lijkt me dat je die 2 van de 3x wel hoort te winnen van Q4. Dus is dit net die ene keer dat het fout ging.
    • dailytear
      dailytear
      Bronze
      "het ongelijk van..."

oh, ik dacht nu komt 't hoor. blijkt 't gewoon een variance tilt rant te zijn...

@Varune
      hoort dit niet gewoon thuis in "Brags, Beats & Variance":
      70 handjes moeten folden in een freeroll

cherish the love :heart:
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Zolang deze site op het bovenstaande geen antwoord kan geven speel ik niet meer.

wat is je vraag, want ik zie nergens een ?
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Als je echt niet meer gaat pokeren tot PS met een oplossing komt vrees ik dat we je niet meer aan de tafels gaan zien ;) . Zulke dingen gebeuren nou eenmaal en daar kan geen theorie iets aan doen.

Soms verschilt theorie nogal eens van de praktijk en heb je nou eenmaal toernooien waarin je echt geen hand krijgt en dus ook niet kunt spelen niks aan te doen en dat hoort soms nou eenmaal erbij.
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Robbie825
      Mijn animo om te pokeren na dit voorval is weg. Voorlopig ziet men me niet meer aan de tafel. Ook niet hier op dit forum. Op zulk een toestand, waarbij je géén hand kunt spelen volgens de starthandenkaarten, heeft deze site GEEN antwoord.

Wat moet je in zulk een situatie doen? Het is al vaker voorgekomen dat ik uit een toernooi ging zonder ook maar één bruikbare hand. Mogen jullie me vertellen wat je in die situatie moet doen...
      Yés, ik mag je vertellen wat te doen!

1 denkfout: Als je met 66 all in gaat, kan je tegen élk mogelijke hand verliezen, maar ook kan je van elke hand winnen.
      Stel dat je met 66 all in gaat en je hebt 1 caller die gewoon omwille van de goede pot odds callt en dus een random hand heeft, dan heeft deze caller bijna 37% kans om te winnen.
      Stel dat je stack zo klein is en er is een limper voor je die ook nog mee callt, samen met de big blind vb. dan verminderen je kansen nóg veel meer.

In de situatie dat je jezelf laat doodbloeden, waarna de big blind zo weinig moet callen om te zien of hij je met 31% kan busten, die situatie creëer je voornamelijk zelf.

Als je 70 handen op een rij niet speelt, dan wilt het zeggen dat JIJ in late positie véél te tight speelt! Je zou dus kunnen proberen om vanaf de CO of button first in te raisen en met een c-bet de pot op te pakken door een hand te representeren.

Verder zou ik je nog willen danken voor de opbouwende manier om een vraag te stellen. Als je 70 handen niet speelt en dan 1 flip verliest, dan heb je je toernooi niet met die éne hand verloren, maar met die 70 daarvoor! Dus pak het weer op, en ga gewoon weer lekker doorbeunen met je freerolls! Kopop en gaan met die banaan. :f_biggrin:

p.s. kijk eens naar de videootjes van donbartos -de push-fold koning-, dan zal je wel anders gaan kijken tegenover je tighterige fold-manier van spelen.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Doodbloeden in een freeroll is nooit nodig als ik heel eerlijk ben. Vanuit positie en met bepaalde hoeveelheid blinds gewoon pushen bij het leven.
      De strategie van pokerstrategie is wiskundig beproefd. Of je het er mee eens bent of niet doet niet terzake... alleen is dat de beste manier om je spel goed te krijgen. Trust me... er zijn weinig spelers die zo vaak hun roll er doorheen jagen als ik maar dat komt niet door strategie maar door tilt!
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Die 'starthandenkaart' is niet het hele spel van toepassing op toernooien cq. sit&go's. Kijk maar eens wat sit&go video's hier op dit forum, die laten zien dat je soms met 73o nog all-in kunt/moet gaan.
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dailytear
      "het ongelijk van..."

oh, ik dacht nu komt 't hoor. blijkt 't gewoon een variance tilt rant te zijn...

@Varune
      hoort dit niet gewoon thuis in "Brags, Beats & Variance":
      70 handjes moeten folden in een freeroll

cherish the love :heart:
      Ja daar dacht ik ook na om 'm neer te zetten, maar hier past ook wel beetje :p
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
      Als je 70 handen op een rij niet speelt, dan wilt het zeggen dat JIJ in late positie véél te tight speelt! Je zou dus kunnen proberen om vanaf de CO of button first in te raisen en met een c-bet de pot op te pakken door een hand te representeren.
      Niet helemaal waar, het is en blijft een freeroll en meestal wordt bijna alle handen wel een flop gezien met een preflop raise. Hierdoor kun je op de button nooit echt blinds stealen of uit CO spelen met marginale handen. Blinds stealen kun je volgens mij het beste doen met 10 tot 20 bb ook volgens mij, anders levert het niet veel profijt op in een freeroll waar mensen vrijwel nóóit folden tegen een cbet oid.

Je moet ook kijken wie er op sitout zit in de blinds natuurlijk, vaak komen mensen niet opdagen voor een freeroll, dan heb je mooi geluk als hij 2 plaatsen links van jou zit. Ook kun je aan timing van mensen wel zien dat ze altijd iets anders aan het doen zijn, en alleen kijken naar hun eigen kaarten en niet naar hun stack, situatie, positie etc. Daar kun je ook wel makkelijk van stealen. Dan heb je nog de sitouts die opeens weer terug zijn nadat de hand gedeeld wordt, drie keer raden wat hij heeft?

En dat je 70 handen kaartdood bent komt wel vaker voor in toernooien, ook de STT's. Dat is gewoon een nadeel van toernooien, als je dat niet wilt, ga dan cashgamen. Overigens is het met 30% van Q4o niet onmogelijk om te winnen he... Dat soort mensen zitten in freerolls, je hebt vrijwel geen fold equity en ze callen met elke plaatjeskaart. Hierdoor moet je gewoon meer flips enzovoort overleven om bij de finaletafel te komen. Enkel als je ALTIJD out of the money eindigt, doe je toch iets mis.
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      epic thread titel

Verder reageer ik beter niet. :tongue:
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Silver
      [quote]Oorspronkelijk gepost door djpj1111
      Overigens is het met 30% van Q4o niet onmogelijk om te winnen he... Dat soort mensen zitten in freerolls
      Iemand die doodbloed en shoved vanaf de button call ik ook zeer licht af, en freerolls speel ik ook niet. Dus ik zou het niet zozeer hebben over "dat soort mensen", maar over profitabele plays al dan niet.
      Verder weet ik niet zoveel van freerolls, omdat ik ze om jouw redenen (je kan niet bluffen of stelen) niet speel.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      @RnRAd: Lijkt me een rare reden om ze niet te spelen. Zeker als je blijkbaar wel goed weet hoe je je moet aanpassen aan de typische freeroll-speler. De enige reden om ze niet te spelen is simpelweg om de hele lage hourly winrate. Je zit dan bvb 4u te spelen en bust dan in 20ste postie voor $4 of zo :D .

De ironie wil dat ik op Stars nog maar 3 keer een final table gehaald heb in een groot MTT en het 3x een freeroll was (maar wel goed voor bijna €500). Oh, en ik durf wedden dat ik in elk van die drie ook wel eens een uur aan een stuk geen enkele hand kunnen spelen heb. Als ik me niet vergis zat ik in een ervan een gegeven moment zelfs helemaal laatste met 3 BB, om 3 handen later 30 BBs (en meer dan average) te hebben.

Geduld is ongetwijfeld een van de belangrijkste eigenschappen van een goede pokeraar, en ja 70 handen na elkaar folden maakt daar zeker deel van uit.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      lees artikel BRM
      en move down in stakes.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      lees artikel BRM
      en move down in stakes.
      Hij speelt freerolls, hoe wil je downmoven?
    • Sailer85
      Sailer85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door mvd1978
      lees artikel BRM
      en move down in stakes.
      Playmoney ;)
    • Tailyn
      Tailyn
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sailer85
      Oorspronkelijk gepost door mvd1978
      lees artikel BRM
      en move down in stakes.
      Playmoney ;)
      :D
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
      Oorspronkelijk gepost door djpj1111
      Overigens is het met 30% van Q4o niet onmogelijk om te winnen he... Dat soort mensen zitten in freerolls
      Iemand die doodbloed en shoved vanaf de button call ik ook zeer licht af, en freerolls speel ik ook niet. Dus ik zou het niet zozeer hebben over "dat soort mensen", maar over profitabele plays al dan niet.
      Verder weet ik niet zoveel van freerolls, omdat ik ze om jouw redenen (je kan niet bluffen of stelen) niet speel.
      Een freeroller die 70 handen niks speelt en zomaar shovet? Oke, ik zou callen als ik nog 2-3 blinds bij moet leggen afhankelijk van de stack. Maar 10bb shove? Zeker niet callen met enkel Q4o.

Er zijn zat gasten die geen zin hebben in postflop en wachten op een goede hand en dan pushen. Call je graag met handen, wetende dat je achter staat? Ik niet.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Haha, beste OP van de eeuw :)
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      :(