Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

turn met FD, SD en overcards raise of niet

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Heb veel outs hier op turn dus ik neig naar een raise op turn maar had ik dat wel moeten doen?

Zijn daar speciale regeltjes voor wanneer je dit wel en wanneer je dit niet zou moeten doen ik twijfel namelijk vaak......

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      Hero ($6.10)
      BB ($14.29)
      UTG ($20.71)
      UTG+1 ($4.65)
      UTG+2 ($7.66)
      MP1 ($12.69)
      MP2 ($9.27)
      MP3 ($19.39)
      CO ($9.16)
      BTN ($16.39)

Dealt to Hero K:spade: A:heart:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, CO raises to $0.50, fold, Hero raises to $0.75, fold, CO raises to $1, Hero calls $0.25

FLOP ($2.25) 5:heart: 2:club: 4:heart:

Hero checks, CO bets $0.25, Hero calls $0.25

TURN ($2.75) 5:heart: 2:club: 4:heart: Q:heart:

Hero checks, CO bets $0.50, Hero calls $0.50

RIVER ($3.75) 5:heart: 2:club: 4:heart: Q:heart: 7:diamond:

Hero checks, CO bets $0.50, Hero folds

CO wins $3.59
  • 4 antwoorden
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Je hebt op de turn 12 outs naar de nuts (flush/straight) en 6 outs naar TPTK, wat gezien zijn pf cap nog niet per se betekent dat je de hand dan ook wint.

Ikzelf speel de turn hier c/c en speel ook de river c/c, omdat ik de hand graag naar een showdown wil brengen tegen een onbekende speler op deze limieten ipv hem min of meer in een bluff te veranderen door te c/r terwijl je eigenlijk wel showdown value hebt.

De river tight folden kan wel, maar ik zie spelers te vaak AK doorbetten op de river op deze limieten en zie ze ook nog wel eens met rare handen preflop cappen. Om de river te kunnen callen moet je 1/9.75 keer goed zijn en ik denk dat je dat wel haalt.

Ga na dat als hij de premium range QQ+, AK heeft, hij met 9 combinaties wint en met 9 combinaties split als hij elke AK daadwerkelijk op alle straats door zou betten. Dan ben je dus zelfs 1/2 keer goed voor de helft van de pot (en heb je dus 25% equity terwijl je maar iets meer dan 10% nodig hebt).

Ik zou een note maken als hij iets anders heeft dan JJ+, AK, omdat dit een volgende keer zeker van pas kan komen. Dit is indirect dan ook een reden waarom ik graag een showdown zie. Als dit de eerste hand tegen een speler is en hij heeft een rare hand dan weet je meteen dat dit waarschijnlijk een slechte speler is en kan je hier eventueel 'toekomstige value' uit halen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Kortom ik moet bij zulke handen voortaan niet meer aan een raise denken en slechts callen, of zijn hier nog uitzonderingen in?
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Ik denk dat raisen hier op dit limiet geen zin heeft, omdat ze de enkele slechtere handen die ze misschien zouden 'moeten' folden (AK op een riverbet en JJ eventueel) vaak toch nooit folden. Daarnaast loop je tegen een 3-bet aan als hij QQ+ heeft, waardoor je meer gaat betalen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ok tnx dan ga ik dat vanaf nu uit mijn systeem halen tot ik hogerop ben ;) .