SSS AQs MP

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG nriQ ($6.80)
      UTG 1 KoijjariUasi ($4.70)
      UTG 2 maria3334 ($1.85)
      MP1 TimothyVdp1 ($1.90)
      MP2 johnnyff102 ($9.65)
      MP3 Dr.Golle ($2.55)
      CO ElevenRoses ($2.45)
      BTN kTOTotaki ($4.05)
      SB TomasBachman ($8.30)
      BB Folding Fran ($3.90)

Pre-flop: ($0.15, 10 players)
      nriQ calls $0.10, 2 folds, TimothyVdp1 bets $0.50, johnnyff102 calls $0.50, 5 folds, nriQ calls $0.40.

Flop: Q: K: J: ($1.65, 3 players)
      nriQ checks, TimothyVdp1 goes all-in $1.40, johnnyff102 calls $1.40, nriQ folds

Turn: J: ($4.45, 2 players)

River: J: ($4.45, 2 players)

Final Pot: $4.45
      johnnyff102 shows: T: A:
      TimothyVdp1 shows: Q: A:

TimothyVdp1 wins $4.25 ( won $2.35 )
      johnnyff102 lost -$1.90
      nriQ lost -$0.50

Ik weet van mezelf wel dat het niet zo goed spel is dus ik laat het resultaat er ineens bij zien,
      gemaakte fout:
      Check folden op flop ipv betten(=all in aangezien pot/stack sizes)

Ik had wel het gevoel dat er niemand AK had aangezien ze daar vaak all in preflop mee gaan, op zen minst reraisen, maar was ff de KQ,KJ,AT,T9 "vergeten"

Anyway: het is nog goed uitgedraaid maar int vervolg iets voorzichtiger zijn met zo'n flops :)

Extra commentaar/opmerkingen/verbeteringen/... zijn altijd welkom :)

groeten
  • 21 antwoorden
    • squashmats
      squashmats
      Bronze
      Nu ken ik niets van heel het shortstack gebeuren, maar op zo'n flop is frontpushen het slechtste dat je kan doen, je wordt hier enkel gecalled door handen die jou beat hebben en je hebt tegen die handen die jou beaten ook geen fold equity. dit is inderdaad een check/fold.

btw nice suckout
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ben ik het niet geheel mee eens, i denk dat dit beswel een goeie push is.
    • squashmats
      squashmats
      Bronze
      ok, kan je even zeggen waarom?

Elke hand die beter is dan de jouwe callt toch? Zo denk ik bijv aan AT, KT+, QJ+, JJ+ (al had JJ+ wss ge3bet pf). En elke hand die slechter is fold hier, behalve miss JT.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door squashmats

Elke hand die beter is dan de jouwe callt toch? Zo denk ik bijv aan AT, KT+, QJ+, JJ+ (al had JJ+ wss ge3bet pf). En elke hand die slechter is fold hier, behalve miss JT.
      ja maar het is sss, dus dat gaat helemaal niet op, want niet elke hand die pushed is beter dan jouw hand, dus geef je geld weg als je hier check/fold speelt.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      De SSS regel is dat wanneer je preflop hebt geraised en je tegenstander niet heeft gebet, je met trash handen 2/3 van de pot moet betten. Echter wanneer je stack kleiner of gelijk is aan de pot dan dien je direct all-in te gaan.

Met andere woorden is je all-in hier goed volgens de SSS.

Je hebt hier namelijk het voordeel dat jij de preflop agressor bent en de kaarten op de flop liggen normalitair erg goed in jouw range. Je hebt hier dus fold equity.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze

intelligent antwoord trouwens, alleen moet je bij sss heel niet zo hard nadenken over postflop. Dat je dit zegt is wel een goed teken als je bss of iets dergelijks speelt, want dan is dit idd de juiste redenering.
    • squashmats
      squashmats
      Bronze
      lol, thanks. Ik heb gewoon het probleem dat ik helemaal niet vertrouwd ben met SSS. Daarom denk ik nog altijd na over handen die hier gepost worden alsof ik bigstack ben.

Btw, ik speel zelf ook veel liever bigstack, dan kan je je tegenstanders tenminste outplayen. Naar mijn mening komt het bij SSS gewoon aan op de kaarten spelen en niet de tegenstander en zo gaat er een hele psychologische dimensie verloren. Althans, zo denk ik erover, wat denken jullie hiervan?
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      absurd slechte all in. Echt waar, ik ben er ziek van van er gewoon op te moeten kijken.

of je nu SSS BSS of weet ik veel wat speelt, welk levend wezen wil nu met AQ op een flop van KQJ all in gaan tussen 2 mensen geplaatst ??

wat zit hier allemaal fout:

1. er zit nog iemand achter je die nog niet 'aan de beurt is geweest'
      2. twee mensen hebben je raise gecalled preflop, wrs zullen ze toch wel iets hebben
      3. je wilt niet gecalled worden, dus basicly wil je de pot kopen. in middle position tegen 2 tegenstanders die preflop getoond hebben iets te hebben. Geen goed idee lijkt mij
      4. niemand gaat je ook callen met een slechter hand, dus je riskt ongeveer 1 tegen 1 ( dus jij bet je 1,5€ om 1,5€ te winnen ) en dit dan nog eens tegen 2 tegenstanders.

ik zal nog even alle handen opsommen die jou kunnen gecalled hebben en je beaten: JJ, KQ, KJ, QJ, T9, AT, AK, en eventueel zelfs KXs ( ik ga er hier vanuit dat QQ, KK of AA je PF wel al zou gereraisd hebben uiteraard )

Wat zijn je opties dan wel:

1. check-folden.
      2. de helft van de pot betten ( 75 cent ) en de pot daar trachten te pakken, folden als er ook maar enige tegenstand is. Alleen zit je hier dan weer met verleiderlijke pot odds, indien je gereraisd wordt, om dan toch ook maar die laatste 75 cent erbij te gooien. Maar bedenk: welk hand dat jij beat hebt met AQ zou jou hier raisen ? geen enkel, behalve 1 percent nitwits, en jouw pot odds zijn geen 99 percent...
      3. gewoon geen SSS spelen.

Volgens mij moet je de SSS anders lezen: alleen all in gaan als niemand gebet heeft en je laatst zit. ( hoewel het in dit geval dan nog een ZEER twijfelachtige play zou zijn aangezien een van de twee vilains zeer waarschijnlijk kan zitten slowplayen met 2 pair of beter ).

nee echt waar, mijn maag ligt er nog van overhoop. Maar ik ben wel blij dat je van jezelf vindt dat deze play niet zo geweldig is en je erover nadenkt. veel succes nog! ( ohja: geen enkele offense bedoeld uiteraard he ;) )
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ik heb toch gewonnen dus zo slecht ist ni e :D :tongue:

nee ff serieus:
      over die odds, ik krijg 2:1 sowieso bij een caller, dit is uiteraard niet goed maar ja, het is short stack dus zo hard moet ik er niet bij nadenken,
      Moest het BSS zijn zou er geen haar op mijn hoofd hebben gecacht om te raisen laat staan all in gaan :D

groeten
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      ik heb toch gewonnen dus zo slecht ist ni e :D :tongue:

nee ff serieus:
      over die odds, ik krijg 2:1 sowieso bij een caller, dit is uiteraard niet goed maar ja, het is short stack dus zo hard moet ik er niet bij nadenken,
      Moest het BSS zijn zou er geen haar op mijn hoofd hebben gecacht om te raisen laat staan all in gaan :D

groeten

Ik twijfel nu, ik ga t aan de engelse lui vragen, die weten wel veul meestal.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      yep) automaticly smile
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Jep, had het gezien, bedankt voor de moeite :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      Jep, had het gezien, bedankt voor de moeite :)
      zag je ook hoe ik de hand geconvert had? doe het voortaan ook zo --> haal namen van spelers weg, en LAAT RESULTAAT WEG, is heel belangrijk, anders krijg je minder eerlijke antwoorden, en maakte mij aan het twijfelen, terwijl ik er eerst heel zeker van was.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      nice hand :)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Een goede discussie is nooit weg en dingen navragen bij mensen die veel weten ook niet. :)

Maar zou voortaan dat resultaat dan ook even gepost kunnen worden. ;)

Voor diegene die de reacties gisteren hebben gevolgd......het was inderdaad een push.......
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Een goede discussie is nooit weg en dingen navragen bij mensen die veel weten ook niet. smile

Maar zou voortaan dat resultaat dan ook even gepost kunnen worden. Augenzwinkern

ik heb et resultaat gepost, ff scherp blijven nu sharp.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Maak je daar maar niet druk om.......
      Resultaat staat er niet bij, hooguit een motivatie om het resultaat van de gespeelde hand voortaan weg te laten.

Edit: Tenzij jij natuurlijk dacht dat ik het resultaat bedoelde van de gespeelde hand. Ik bedoelde het resultaat van het navragen natuurlijk.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ik begin me nu toch wel zorgen te maken hoor :) .

Het resultaat van het antwoord staatt hier boven ergens in de thread. Het is niet te missen, er staat "yep) automaticly smile"
    • roycus
      roycus
      Bronze
      lol, thanks. Ik heb gewoon het probleem dat ik helemaal niet vertrouwd ben met SSS. Daarom denk ik nog altijd na over handen die hier gepost worden alsof ik bigstack ben.

Btw, ik speel zelf ook veel liever bigstack, dan kan je je tegenstanders tenminste outplayen. Naar mijn mening komt het bij SSS gewoon aan op de kaarten spelen en niet de tegenstander en zo gaat er een hele psychologische dimensie verloren. Althans, zo denk ik erover, wat denken jullie hiervan?
      Ik denk voor diegene, die sss spelen het juist een voordeel is, dat die psychologische dimensie wegvalt. Volgens mij is het juist de bedoeling van van SSS om je spel te bepalen pre-flop en complexe situaties voorkomen.

Dus ik denk al met al, dat je het verschil goed snapt ;)
    • 1
    • 2