NL10 AKo lijkt me iets te veel op AA

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zet hem hier toch echt op AA of een set. Het is zoom poker dus no stats yet.

Goeie fold?

Pre deed ik het eigenlijk als bluf, omdat ik liever geen flop zie met deze hand uit positie, of is het dan nog beter om gewoon pre te folden, daar vind ik hem ook weer te mooi voor.

Hij wachte trouwens heel lang preflop nadat ik hem geraised had en toen callde hij.

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players

BTN: $13.23 (132.3 bb)
      SB: $8.35 (83.5 bb)
      Hero (BB): $10 (100 bb)
      UTG+1: $11.47 (114.7 bb)
      UTG+2: $4.64 (46.4 bb)
      MP1: $8.08 (80.8 bb)
      MP2: $33.26 (332.6 bb)
      MP3: $10 (100 bb)
      CO: $11.89 (118.9 bb)

Preflop: Hero is BB with A K
      UTG+1 raises to $0.30, 7 folds, Hero raises to $1.20, UTG+1 calls $0.90

Flop: ($2.45) 7 K 2 (2 players)
      Hero bets $1, UTG+1 raises to $3.17, Hero folds
  • 4 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Hoe bevalt Zoom je?
      Heb het even geprobeerd maar leek me erg high variance :P

Ik vind je 3bet sizing pre een beetje groot, of is dat standaard uit positie :f_confused:
      Anyway, als je AK 3bet dan doe je dat voor value lijkt me. Als UTG een enorme nit was geweest had je wel kunnen folden, maar je hebt verder geen reads.

Op de flop hit je en ga ik niet folden. Je hoeft maar $2 bij te leggen in een pot van $6,50, dus lijkt me dat je odds technisch zoiezo kunt callen.

AA had villain pre wel ge4bet en enige waar je tegen achter ligt is KK wat nog maar 1 combo is. 77 of 22 zou een slechte call van villain zijn dus als je daar van verliest is het pech. Denk eerder dat hij hier raised met JJ-QQ om te kijken waar hij staat, of omdat jou cbet vrij laag is.
      Hij hoeft een set ook niet te protecten hier, dus denk dat hij daarmee eerder zou callen op de flop.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Als je zoom lekker tight speelt, word je wel uitbetaald.

Een set zal hier inderdaad vaak gewoon callen, maar dat je zegt dat AA pre 4bet is niet altijd waar in deze situatie.

Hij heeft positie op mij en als hij hier zou 4betten is het wel obvious dat hij AA/KK heeft, vandaar dat ze hier nog wel eens callen, helemaal omdat hij zolang nadacht. Ik kan de flop nog wel eens callen, maar heb totaal geen plan wat ik daarna ga doen. Dan moet ik alsnog check fold spelen en als ik call besluit ik om broke te gaan denk ik dan. Dan moet ik de turn wederom check/call spelen om zijn bluffs en zijn eventuele slechtere Kx handen erin te houden?

Dus misschien dat het pre gewoon een fold is. Aangezien ik AK eigenlijk niet kan callen om vervolgens uit positie te spelen.

Maar as played moet ik misschien wel broke gaan hier in een 3bet pot, ik weet het niet zo goed, ben benieuwd wat de judge ervan zegt.

Als ik hem was en ik had AA in mijn hand had ik pre hetzelfde gespeeld en de flop had ik gewoon gecalled, om de turn vervolgens te gaan raisen en value te krijgen van zijn AK, maargoed hij is mij niet.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Preflop is AK altijd een driebet voor value. Zeker zonder stats. Op de flop heb je heel klein gebet, je onderrepresenteert je hand, dus een aggressieve villain zal je hier zelfs uit de pot proberen bluffen. Natuurlijk moet je hier altijd broke.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Preflop is AK altijd een driebet voor value. Zeker zonder stats. Op de flop heb je heel klein gebet, je onderrepresenteert je hand, dus een aggressieve villain zal je hier zelfs uit de pot proberen bluffen. Natuurlijk moet je hier altijd broke.

Dit. Met broke gaan wordt overigens wel bedoelt om down te callen zodat je value krijgt van zijn bluffs. Als je pusht is het maximum een splitt (wat wel erg vaak het geval zal zijn)