Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

100000/1000/100/10

• Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Voor uitleg titel zie Bankrollmanagement
      ______________________________________________________________________________________________________________________________

Hi(gh) ppz welkom in mijn blog. Eerste post is verleden tijd, tweede post zijn mijn doelstellingen en de derde post bevat het werkelijk gameplan en een vraag aan de lezers. Veel lees plezier.

In het lang:
      Ik ben Grunn17, 21 jaar uit Groningen(duh :facepalm: ). Heb op mijn 16de af en toe voor de lol om oefenchips op Pokerstars gespeeld. Toen ik 18 was heb ik af en toe €10,- gestort en meestal was ik die snel weer kwijt. Nadat ik de zoveelste €10,- verloor dacht ik: "hey er moeten vast tips op google staan." Ik zoeken, en daar was Pokerstrategy. $50 gratis en ze leren je pokeren ? Dat moet ik hebben.

Heb de site eens goed bekeken en het zag er allemaal goed en betrouwbaar uit. De eerste 3 artikelen voor cashgamen volgens de SSstrategy goed doorgelezen, en hierna de quiz gemaakt. Eerste keer gezakt, tweede keer met een beetje spieken geslaagd en de $50 op partypoker aangevraagd. Omdat ik nog moest wachten op mijn $$ de artikelen nog maar een keer doorgelezen, en nog even op de site rond gekeken.

Ik de volgende avond kijken of het geld er misschien al was, en ja hoor het stond er. Zo maar $50 om mee te gaan pokeren ?( Vervolgens een hele tijd gespeeld op NL2 om tussen de $70 en $30 op en neer te gaan. En na een tijdje spelen was het startkapitaal vrijgespeeld.

Op dat moment had ik nog $30 en besloot om maar een keer 3 tafels NL10 te gaan spelen, eindigde die avond met een bankroll van $65 nog wat. Morgen nog maar een keer proberen dacht ik, 4 tafels NL10 en 30 minuten=$0,00..

Hierna op 888poker de $8 aangevraagd, en in het eerste toernooi dat ik speelde cashte ik ongeveer $60 waarmee ik ineens weer een startroll had.
      Ondertussen had ik ook een tweede $50 via de TAF promotie op partypoker gekregen, en had ik dus 2 bankrolls. Om het geld op 888poker vrij te spelen, heb ik een stuk of 200 microtoernooien gespeeld. En het geld op partypoker heb ik gebruikt voor cashgames bij weinig tijd of tilt.

Tegen de tijd dat ik het geld op 888poker had vrijgespeeld, stond mijn bankroll daar op $225 en mijn bankroll op Partypoker op $125. Heb toen op 888poker alles uitbetaald, alles op pokerstars gezet en heb een hele tijd weinig gespeeld. Af en toe een keer een toernooitje of een 180 mans wat me redelijk af ging maar waarvan ik alles toen meteen heb uit betaald.

Tijdje later had ik opeens poker weer uitgevonden, en ben opnieuw gestart met cashgamen. De bronze artikelen gelezen op pokerstrategy en hierna met 4 tafels op partypoker NL4 gestart. HEM aangeschaft voor de leuke graphs :coolface: en dat zag er allemaal hardstikke goed uit. Na 15k handen was ik $70 up en had ik de silver status op pokerstrategy bereikt. Nog even een paar van de silver-artikelen gelezen en toen verder gegaan op NL10.. "poeh ff wennen dit" maar door iets tighter spel, en meer oplettendheid op de flop toch na 6k handen zo'n $60 up. Tijdens het lezen van de artikelen kwam ik iets tegen over multitablen, en dit sprak mij wel aan. Ik dezelfde avond i.p.v. de gebruikelijke 4 tafels, 6 tafels op gestart, en zo een tijd gespeeld. Na 2k handen zo gespeeld te hebben, sloop er een soort van "automatische piloot" in mijn game, en hier ben ik beginnen te verliezen.

In het kort:
      :spade: Grunn17
      :spade: Na 3 keer €10,- storten, "hey er moeten vast tips op google staan"
      :spade: Pokerstrategy --> Quiz --> $50
      :spade: Vrijgespeeld op NL2. Nog $30 over NL10 gespeeld en blut.
      :spade: $8 888poker. Na clearen van $8 bonus nog $225 over.
      :spade: Pokerstars MTT's en 180s, $10 storten --> winst --> uitbetalen.
      :spade: : $50 TAF-promoties --> Partypoker NL4 --> $125 --> NL10 -->$100
      :diamond: Pokerstars 100k hands NL10 6 tabling

Tijd voor verandering;
      Ik had mijn Pokerstars account aangevuld tot $100 en €37,50, $-account voor cashgames, €-account voor MTT's. De bedoeling was om 100k handen te gaan spelen met als doel 10bb+ per 100 handen te kunnen krijgen. Had HEM2 gefixt en mijn HUD helemaal aangepast inclusief de kleuren voor verschillende stats, red=shark, yellow=between en green=gogogo. Had de Pokerstars software ingesteld zover kan. En had mijn PFR wat aangepast en verschillende lines uit geprobeerd. Zo was het en we gingen spelen.

Had net een goeie 25k handen gespeeld, brengt Pokerstars Zoom poker uit :rage: . "ja tuurlijk, nu zitten alle donks op zoom :evil: " Dan moet ik ook maar zoom spelen. Nou ik heb het gespeeld, vond het grappig, zag de bad beats, zag mijn grafiek swingen als een gek, en ben deze thread begonnen.

Deze thread is in de eerste plaats bedoeld om inspiratie en motivatie uit te halen. Soms verlies je je doelstellingen een beetje uit het zicht, en ik denk dat het duidelijk bijhouden, en het zien van een bepaald einddoel bijdraagt aan een betere motivatie. Op de tweede plaats staat de feedback van mensen op pokerstrategy die dezelfde situaties al eerder hebben mee gemaakt en daardoor kunnen mee helpen met eventuele problemen, of die juist een hele andere draai kunnen geven aan mijn bevindingen. Als laatst vind ik het ook handig om bepaalde notities achteraf nog een keer na te kunnen lezen, voor eventuele onduidelijkheden o.i.d.

In de eerste post zullen mijn doelstellingen staan en in de tweede post komt mijn BRM en gameplan. Vanaf daar zal ik beginnen te spelen met een 20/80% study/play% verhouding. Hierna zal ik proberen via mijn blog verschillende leaks uit mijn game te halen. Ik zou ook nog wel wat hulp met mijn HUD colorranges en de pop-ups kunnen gebruiken. En mijn PFR heeft nog wat aandacht nodig. Goals staan in de tweede post en dit was het verder wel. Succes aan de tafels.

Greetz,
      Grunn17
      ______________________________________________________________________________________________________________________________

Partypoker NL4 (boven) & NL10 (onder).

Pokerstars NL10 (boven) & NL10 zoom(onder).

OOPS
  • 20 antwoorden
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Long(er) Term Goals:
      :diamond: 100k handen met 10bb / 100 handen = $1000 (NL10)
      :diamond: NL25, na 100k handen NL10???
      :diamond: 20/80% study/play%
      :diamond: 5000 VPP = $50 Stellar rewards
      :diamond: 2500 FPP
      :diamond: HEM2 HUD, kleuren + Popups fixen.
      :diamond: Leren de stats van mijn tegenstanders tegen ze te gebruiken.
      :diamond: een borreltje drinken met

Strategie Goals:
      :spade: White Section; 3/3
      :diamond: Bronze Section; 0/12
      :diamond: Silver Section; 0/37
      :diamond: Blog van FR NL10 BSS spelers; 0/3 ninjaconsul, Mortojo124

Daily Goals:
      :diamond: 1500 á 2000 handen per dag gemiddeld.
      :diamond: 35 VPP's
      :diamond: Review van de vorige sessie.
      :diamond: 3 handen in mijn blog plaatsen.
      :diamond: 1 strategy-point per dag halen op partypoker, de silver status te halen.

Video's
      Ik zou ook nog wel wat video's willen toevoegen aan mijn strategielijst, iemand nog aanraders voor goede cashgame video's?

• Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      "Alleen een goed bankrollmanagement maakt winst op de lange termijn mogelijk". "Wil je in poker verder komen, dan moet je niet alleen een goede spelers zijn, maar ook een goede manager, je eigen manager" Pokerstrategy BSS artikelen

Bankrollmanagement:
      Ik zal in eerste instantie gewoon FR NL10 blijven spelen tot ik een nieuwe serie van 100k handen gespeeld heb, niet upmoven en mochten we beneden de $125 komen dan zal ik downmoven naar NL5. Ik zal starten met 50 Buy-ins voor NL10 en het doel blijft om met 10bb+ per 100 handen over een 100.000 sample $1000 winst proberen te spelen. Het enigste wat me eerder zal doen upmoven is als ik binnen de 100k handen boven de $1500 winst kom te staan. Na de 100k handen zal ik verder gaan kijken naar upmoven en een goed bankrollmanagement(25 of toch 50BI's).

Holdem Manager 2 HUD color ranges
      Allereerst mijn HUD:
      Line 1: Name / Total hands / Win rate
      Line 2: VPIP / PFR / 3bet / Foldto3bet / 4bet / foldto4bet
      Line 3: Flop Agg% / Flop CB / Flop fold to CB / Turn CB / Turn fold to CB
      Line 4: Flop Raise CB / Flop Call CB / WTSD%

Spreekt redelijk voor zich volgens mij.. Misschien dat ik de Stealranges later nog toe kan voegen, maar op het moment snap ik daar nog weinig van. De artikelen hierover zijn silver-status+ dus daar zal ik later op terug komen.

Colors: (Red / Yellow / Green)
      VPIP = 16 / 24 /100
      PFR = 14 / 20 / 100
      3bet = 4 / 6 / 100
      Foldto3bet = 30 / 60 / 100
      4bet = 8 / 15 /100
      Foldto4bet = 25 / 40 / 100
      Flop Agg% = 25 / 40 / 100
      Flop CB = 40 / 65 / 100
      Flop fold to CB = 40 / 60 /100
      Turn CB = 30 / 55 / 100
      Turn fold to CB = 30 / 50 /100
      Flop raise CB = 20 / 30 / 100
      Flop call CB = 33 / 67 / 100
      WTSD% = 25 / 35 / 100
      Red = Oppassen hij heeft een hand Yellow = Opletten Green = GOGOGO

Al met al klopt dit volgens mij wel ongeveer. En ik vind het wel makkelijk om bij mensen waar ik een wat groter sample op heb, meteen te zien waar iemand zijn leaks zitten. Je moet het toch altijd met een korrel zout nemen en alle stats samen gebruiken om tot een conclusie te komen.

Oke aan de mensen die dit hele verhaal hebben doorgelezen.. Een "beetje" game zit er bij me wel in. Ik wil al spelend alle "onderdelen" die de game biedt aanpakken. Om te beginnen met het afstellen van mijn HUD. Denken jullie dat ik nog iets belangrijks vergeet, wat een ernstige belemmering is in mijn spel? Zou het graag van jullie horen, en de volgende post wacht.
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Mooi begin van je blog! Veel succes! :)
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Klein voorbeeld voor de dagelijkse notering van mijn sessie:

Daily Goals:
      :diamond: 35 VPP's
      :spade: Review van de vorige sessie.
      :spade: 1 strategy-point per dag halen op partypoker, om de silver status te halen.

Stats:
      Total hands: 0 / 100.000
      Hands last session: 0
      VPP's: (860,78 - 860,78)=0
      Total FPP: 1479,43

Hands of the day:
    • cazzz
      cazzz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Grunn17
      [
      Holdem Manager 2 HUD color ranges
      Allereerst mijn HUD:
      Line 1: Name / Total hands / Win rate
      Line 2: VPIP / PFR / 3bet / Foldto3bet / 4bet / foldto4bet
      Line 3: Flop Agg% / Flop CB / Flop fold to CB / Turn CB / Turn fold to CB
      Line 4: Flop Raise CB / Flop Call CB / WTSD%

Pas wel op met stats als Win rate/ 4bet/fold24bet, voor deze stats heb je een aardige sample nodig.

Voor de rest, succes.
    • WorkHardPlayHarder
      WorkHardPlayHarder
      Totaal
      Supermooie begin van je blog!
      Wil wel iets zeggen over je BRM,

je bent gek als je zo lang (100k handen) blijft hangen op de 10nl terwijl je er al 50buyins voor hebt op de FR. 25 BI zou meer dan genoeg moeten zijn voor FR en hoe hoger je speelt, hoe sneller je jezelf ontwikkeld.
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Mooi begin van je blog! Veel succes! :)

Oorspronkelijk gepost door cazzz
      Pas wel op met stats als Win rate/ 4bet/fold24bet, voor deze stats heb je een aardige sample nodig.

Voor de rest, succes.
      Zoals gezegd moet je de stats altijd met een korrel zout nemen. Om tot een juist besluit te komen zul je alle stats samen moeten gebruiken en dan nog is het niet 100% betrouwbaar. Winrate gebruik ik zo goed als nooit, en ik ga die er uit halen en in mijn Pop-Up verwerken.
      Dan nog 4bet, en foldto4bet, vanaf waar zou je die redelijk betrouwbaar kunnen verwerken in je game?! Ik zat zelf te denken aan zo'n 2.5k handen of meer. Voor de meeste stats zal dit sample redelijk betrouwbaar zijn, en een beetje rekening houdend met de 3bet, 4bet, foldto3bet, en foldto4bet statestieken lijkt dit me wel genoeg te zijn. Iemand daar nog wat over te zeggen ?

Oorspronkelijk gepost door WorkHardPlayHarder
      Supermooie begin van je blog!
      Wil wel iets zeggen over je BRM,

je bent gek als je zo lang (100k handen) blijft hangen op de 10nl terwijl je er al 50buyins voor hebt op de FR. 25 BI zou meer dan genoeg moeten zijn voor FR en hoe hoger je speelt, hoe sneller je jezelf ontwikkeld.
      Die 50BI's zijn niet alleen gewonnen dollars maar komen ook gedeeltelijk uit een staking en een kleine reload. Ik wil in die 100k handen eerst een goede basisgame ontwikkelen. En mezelf een beetje bewijzen dat ik met een bepaald doel, best één game kan blijven spelen. Ik speelde altijd alles door elkaar om in de ene game te winnen, wat ik in een ander had verloren :facepalm: Via deze blog en deze doelstelling hoop ik een soort van vaste grind te kunnen ontwikkelen. En deze 100k handen, blog en een 20/80 study/play verhouding zijn om te kijken waar het schip strand. Hierna zal ik wel verder gaan kijken of het een mooie hobby is, of dat het toch een serieuze grind waard is.

Mag ik vragen welke limieten jij zelf speelt/gespeeld hebt. En hoe je door de limieten heen bent gegaan? Jy speelde NL2 maakte winst, speelde NL5 maakte winst en dit hield niet op ?
      Toen ik van NL4 naar NL10 ging merkte ik wel een redelijk verschil in game. En je hoort dat het verschil tussen NL10 en NL25 nog groter is, en dat de PreFlop Ranges daar veel meer van belang worden. Denk dat als je een goede basisgame op de "fishy" limieten hebt, je per limiet kleinere aanpassingen hoeft te maken. En ook beter begrijpt waarom, en weet hoe je die aanpassingen moet maken. Een goede game is naar mijn mening veel belangrijker dan tijd en $$ . Zou graag je mening horen.
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      [B]Session #1[/b]
      Eerste sessie voor de 100k handen gespeeld. Iets minder als de bedoeling was, maar voor de rest wel alle doelstellingen kunnen behalen. Redelijke avond, waar mijn handen goed afbetaald werden.Dit keer tijdens de sessie niet in holdem manager of mijn cassier gekeken wat ook een groot voordeel is. Elke hand die ik speel wil ik winnen of ik nou $70 in de min of $200 in de plus sta. Om silver te worden op Partypoker nog één $6 DON gespeeld en die gewonnen. Mensen succes aan tafel, en misschien nog even mijn handen beoordelen ? :coolface:

Daily Goals:
      :spade: 35 VPP's
      :spade: 3 handen in mijn blog plaatsen.
      :spade: 1 strategy-point per dag halen op partypoker, om de silver status te halen.

Stats:
      Total hands: 1260 / 100.000
      Session's hands: 1260
      VPP's: (900,51 - 860,78)=39,73

Graph of the day:

Hands of the day:
      Biggest loser:
      Na zijn raise op de river wist ik dat die hem had, maar heb mezelf in een call gepraat omdat er nog $2.10 voor een $7 pot bij moest.
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
      Hand afspelen
      $0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP3:
      $12.18
      CO:
      $9.65
      BU:
      $10.39
      SB (Hero):
      $10.25
      BB:
      $4.54
      UTG2:
      $17.36
      MP1:
      $10.03
      MP2:
      $14.99

Preflop: Hero is SB with K, A.
      4 folds, CO calls $0.10, BU folds, Hero raises to $0.40, BB folds, CO calls $0.30.

Flop: ($0.9) A, 7, 2 (2 players)
      Hero checks, CO checks.

Turn: ($0.9) 5 (2 players)
      Hero bets $0.68, CO calls $0.68.

River: ($2.26) 3 (2 players)
      Hero bets $1.29, CO raises to $3.45, Hero calls $2.16.

Final Pot: $9.16.

Results follow:

Hero shows a pair of aces(Ks Ad).
      CO shows a straight, five high(4s 4d).
      CO wins with a straight, five high(4s 4d).

Biggest win:
      Na de call op de flop had die nog een flush kunnen hebben, helemaal in een pot met 4 man, maar ik geloofde hem niet. Grote bet op de turn, en ik heb geschoven om geen odds te geven. Meningen ?

Hand afspelen
      Known players:

BU (Hero):
      $10.00
      SB:
      $10.00
      BB:
      $4.00
      UTG2:
      $9.40
      MP1:
      $10.00
      MP2:
      $19.28
      MP3:
      $10.83
      CO:
      $8.78

Preflop: Hero is BU with 8, 8.
      UTG2 raises to $0.40, MP1 calls $0.40, 3 folds, Hero calls $0.40, SB folds, BB calls $0.30.

Flop: ($1.65) 7, J, 8 (4 players)
      BB checks, UTG2 checks, MP1 checks, Hero bets $1.26, BB folds, UTG2 calls $1.26, MP1 folds.

Turn: ($4.17) 3 (2 players)
      UTG2 bets $2.78, Hero raises to $8.34(All-In), UTG2 calls $4.96.

River: ($20.25) 8 (2 players)

Final Pot: $20.25.

Results follow:
      UTG2 shows a pair of eights(Qs Ad).
      Hero shows four of a kind, eights(8d 8c).
      Hero wins with four of a kind, eights(8d 8c).

EV verschil:
      Denk dat ik me eens moet verdiepen in de EV line, en bijbehorende berekeningen. Lijkt me toch dat ik deze hand gewoon goed heb gespeeld, en toch is deze hand het grootste verschil in EV.
      Hand afspelen
      $0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Known players:

UTG2:
      $9.96
      MP1:
      $4.78
      MP2:
      $5.25
      MP3:
      $10.00
      CO (Hero):
      $10.00
      BU:
      $6.55
      SB:
      $10.40
      BB:
      $13.19
      UTG1:
      $10.49

Preflop: Hero is CO with K, K.
      2 folds, MP1 raises to $0.30, MP2 raises to $1.00, MP3 folds, Hero raises to $2.95, 4 folds, MP2 raises to $5.25, Hero calls $2.30.

Flop: ($10.95) 4, T, T (2 players)

Turn: ($10.95) 9 (2 players)

River: ($10.95) 3 (2 players)

Final Pot: $10.95.

Results follow:
      MP2 shows two pairs, tens and sevens(7s 7c).
      Hero shows two pairs, kings and tens(Kh Kd).
      Hero wins with two pairs, kings and tens(Kh Kd).
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Ev is alleen voor mensen die slecht runnen, voor de rest zegt ev niet zoveel over hoe je speelt..
    • larszs
      larszs
      Bronze
      Veel succes gewenst!
      Wil je feedback op je gespeelde handen? Post ze dan vooral in het handbeoordelingsforum. ;)
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      Ev is alleen voor mensen die slecht runnen, voor de rest zegt ev niet zoveel over hoe je speelt..
      Loop je nu te ouwhoeren ofwa ? ?( Iedereen loopt altijd te whinen van ik run onder EV, en ik run op het moment boven EV en zou dus juist blij moeten zijn. Zou je mij een iets duidelijkere uitleg kunnen geven over waar dit verschil in EV voornamelijk vandaan komt?

Ik dacht simpel gezegd dat je equity op het moment van All-in gaan word berekend. En dat je expected value (EV) dan, je equity x de pot is.

Oorspronkelijk gepost door larszs
      Veel succes gewenst!
      Wil je feedback op je gespeelde handen? Post ze dan vooral in het handbeoordelingsforum. ;)
      Thanks voor de support. Ik heb mijn eerste sessie vanmiddag na gekeken, en heb een paar van de handen waar ik problemen mee had in het handbeoordelingsforum gepost. Voor de mensen met interesse staan hier onder de links.

#1.1, #1.2, #1.3
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      KK vs PP: 80% kans om pot te winnen, maar je verliest = EV verschil.

Je EV was 80% van $10 = $8, maar je verliest $10 = EV verschil.
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rrrood
      KK vs PP: 80% kans om pot te winnen, maar je verliest = EV verschil.

Je EV was 80% van $10 = $8, maar je verliest $10 = EV verschil.
      En hier zou mijn green line dus 18 dollar onder EV lopen? Zou je misschien nog zoiets kunnen posten, alleen dan met het antwoord erbij?

Zal dit weekend eens de strategyartikelen hierover doorlezen, en hoop dat ik er dan wat meer van snap :P In elk geval bedankt voor de moeite, en ik hoop dat je nog een uitkomst erbij kunt geven.
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Session #2
      Tweede sessie vandaag gespeeld. Er is een kleine verandering in mijn VPIP en PFR sinds de start van mijn blog, waar ik eerst standaard 11/9 speelde, speelde ik de afgelopen 2 sessies 13/10. Denk vooral door het proberen met de HUD wat extra potjes op te pakken. Al met al wel een erg swingy avond. Op het einde nog geluk met een donk die besluit zijn 99 All-in te schuiven tegen mijn koningen. Zal de sessie morgen reviewen en voor nu de key handen in mijn blog plaatsen. Greetz

Daily Goals:
      :spade: 1500 á 2000 handen per dag gemiddeld.
      :spade: Review van de vorige sessie.
      :spade: 3 handen in mijn blog plaatsen.

Stats:
      Total hands: 2752 / 100.000
      Hands last session: 1491
      VPP's: (964,90 - 860,78)=104,12

Graph of the day

Hands of the day:
      Had hem wel wat hoger ingeschat.

Hand afspelen

Known players:

MP1:
      $3.21
      MP2:
      $6.80
      MP3:
      $6.34
      CO:
      $10.04
      BU:
      $6.62
      SB:
      $15.75
      BB:
      $10.15
      UTG1:
      $3.85
      UTG2 (Hero):
      $19.72

Preflop: Hero is UTG2 with K, K.
      UTG1 folds, Hero raises to $0.30, 2 folds, MP3 raises to $6.34(All-In), 4 folds, Hero calls $6.04.

Flop: ($12.83) 4, Q, 6 (2 players)

Turn: ($12.83) 3 (2 players)

River: ($12.83) 5 (2 players)

Final Pot: $12.83.

Results follow:

MP3 shows a pair of nines(9s 9d).

Hero shows a pair of kings(Kc Kd).

Hero wins with a pair of kings(Kc Kd).

Biggest loser:
      Spreekt voor zich dacht ik.

Hand afspelen

Known players:

SB:
      $4.90
      BB:
      $4.00
      UTG1:
      $10.01
      UTG2:
      $14.56
      MP1:
      $11.09
      MP2:
      $9.96
      MP3 (Hero):
      $16.84
      CO:
      $14.46
      BU:
      $6.40

Preflop: Hero is MP3 with K, A.
      3 folds, MP2 calls $0.10, Hero raises to $0.40, 4 folds, MP2 raises to $1.30, Hero calls $0.90.

Flop: ($2.75) 7, 4, A (2 players)
      MP2 bets $1.80, Hero calls $1.80.

Turn: ($6.35) 6 (2 players)
      MP2 bets $6.86, Hero calls $6.86.

River: ($20.07) Q (2 players)

Final Pot: $20.07.

Results follow:

MP2 shows three of a kind, aces(Ad Ah).

Hero shows a pair of aces(Kd Ac).

MP2 wins with three of a kind, aces(Ad Ah).

Biggest winner:
      Thank you for pay off :D

Hand afspelen

Known players:
      BU:
      $2.90
      SB:
      $10.00
      BB (Hero):
      $10.15
      UTG2:
      $10.15
      MP1:
      $6.75
      MP2:
      $10.00
      MP3:
      $11.83
      CO:
      $7.74

Preflop: Hero is BB with 3, 3.
      UTG2 raises to $0.40, 5 folds, SB calls $0.35, Hero calls $0.30.

Flop: ($1.2) A, 3, 8 (3 players)
      SB checks, Hero checks, UTG2 bets $0.60, SB folds, Hero raises to $1.80, UTG2 calls $1.20.

Turn: ($4.8) 4 (2 players)
      Hero bets $3.66, UTG2 calls $3.66.

River: ($12.12) K (2 players)
      Hero bets $4.29(All-In), UTG2 calls $4.29(All-In).

Final Pot: $20.7.
      Results follow:

UTG2 shows a pair of aces(A Q).
      Hero shows three of a kind, threes(3 3).

Hero wins with three of a kind, threes(3 3).
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Session #3
      Hands of the day:
      Session starter.. (Gewoon stom, OVERduidelijke fold :rage: )
      Hand afspelen
      $0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Known players:

BB:
      $7.15
      MP1:
      $10.86
      MP2:
      $4.00
      MP3 (Hero):
      $13.03
      CO:
      $10.15
      BU:
      $14.55
      SB:
      $10.00

Preflop: Hero is MP3 with A, Q.
      2 folds, Hero raises to $0.30, CO calls $0.30, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.75) J, A, 3 (2 players)
      Hero checks, CO bets $0.40, Hero raises to $1.90, CO raises to $9.85, Hero calls $7.95.

Turn: ($20.45) K (2 players)

River: ($20.45) 9 (2 players)

Final Pot: $20.45.

Results follow:

Hero shows a pair of aces(As Qd).
      CO shows two pairs, aces and jacks(Jd Ac).

CO wins with two pairs, aces and jacks(Jd Ac).

Hoort erbij :facepalm:
      Hand afspelen
      Known players:

UTG2:
      $4.67
      MP1:
      $8.14
      MP2:
      $26.65
      MP3:
      $7.54
      CO:
      $10.00
      BU:
      $4.00
      SB:
      $11.54
      BB (Hero):
      $10.00
      UTG1:
      $10.15

Preflop: Hero is BB with K, K.
      6 folds, BU raises to $0.28, SB folds, Hero raises to $0.95, BU raises to $4.00, Hero calls $3.05.

Flop: ($8.05) 7, Q, 7 (2 players)

Turn: ($8.05) 8 (2 players)

River: ($8.05) 9 (2 players)

Final Pot: $8.05.

Results follow:
      BU shows three of a kind, sevens(Ah 7d).
      Hero shows two pairs, kings and sevens(Ks Kc).

BU wins with three of a kind, sevens(Ah 7d).

Nice session ender :coolface:

Hand afspelen
      Known players:

UTG1:
      $4.66
      UTG2:
      $12.36
      MP1 (Hero):
      $13.75
      MP2:
      $9.47
      MP3:
      $10.67
      CO:
      $10.00
      BU:
      $5.37
      SB:
      $3.55
      BB:
      $4.00

Preflop: Hero is MP1 with 2, 2.
      UTG1 folds, UTG2 calls $0.10, Hero raises to $0.40, 6 folds, UTG2 calls $0.30.

Flop: ($0.95) K, 2, T (2 players)
      UTG2 bets $0.60, Hero raises to $2.60, UTG2 calls $2.00.

Turn: ($6.15) 5 (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $4.69, UTG2 calls $4.69.

River: ($15.53) T (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $6.06(All-In), UTG2 calls $4.67.

Final Pot: $26.26.

Results follow:

Hero shows a full-house, twos full of tens(2d 2s).
      UTG2 shows two pairs, kings and tens(Kd 7d).

Hero wins with a full-house, twos full of tens(2d 2s).

Graph of the day

Had verwacht wat meer handen te spelen in 2.5 uur, maar het aantal BB/100 maakt dat meer dan goed. In de laatste paar handen nog een setje 2-en geflopt, die leiden tot een goed afbetaalde fullhouse. Dit valt ook goed te zien aan de graph van vandaag. Graag nog wat reacties op de gespeelde handen, en succes verder :D

Daily Goals:
      :diamond: 1000 á 2000 handen per dag gemiddeld. Adjusted to work
      :spade: Wat handen in mijn blog plaatsen.
      :diamond: Review last session Adjusted to work

Stats:
      Total hands: 3616 / 100.000
      Hands last session: 864
      VPP's: (1001,36 - 860,78)=140,58
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Session #3Hands of the day:
      Zondag wat meer handen, dan een grote review van mijn handen.

Graph of the day

Weer een redelijk korte sessie i.v.m. werk. Begon de sessie goed, maar was later wat te aggresief met matige handen. Al met al toch wat profit hahah xD
      Zal zondag deze sessie eens goed na kijken, en wat tilt handen posten.

Daily Goals:
      :spade: 1000 á 2000 handen per dag gemiddeld. Adjusted to work
      :diamond: 1 strategy-point per dag halen op partypoker, om de silver status te halen.

Stats:
      Total hands: 4686 / 100.000
      Hands last session: 1070
      VPP's: (1043,47 - 860,78)=182,69
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      HI,

Tijdje mn blog niet geupdate dus bij deze komt er een grote update.
      Allereerst zit ik met een belangrijke vraag: mijn bankroll wijkt ELKE sessie af van mijn HEM2 resultaat MAAR het aantal handen klopt wel..
      Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb een apart topic aangemaakt om wat meer reacties te krijgen, dus als jy wil --> KLIK

GAME:
      Ok sinds de laatste sessie even niets meer aan mn blog gedaan. Heb wel veel research gedaan, en heb mijn PFR goed afgemaakt.(zie onder:) Ook mijn HUD nog een beetje verder aangepast incl. de pop ups, maar die moet zeker nog verder aangepast worden. Ook nog 2 sessies gespeeld die niet zo goed afliepen :rage: De sessies staan in spoiler en mijn PreFlopRange hieronder.
      Hoor het graag, greetzz

PreFlopRange: Unopened Raise Size:
      EP = 22+ AQo+, KQs+ 4BB
      MP = 22+, J10s+ KQo, A10o+, A7s+ 4BB
      CU = 22+, Axs+, Q9s+, A7o+, J10o+ 3BB
      BU = 22+, Axs+, K7s+, J8s+, Axo+ en J10o 3BB
      SB = Afhankelijk van stats.

**: Dit is natuurlijk zeer afhankelijk van de game en tegenstanders, en eenmaal in de game zullen er ook zeker aanpassingen zijn.

Session #4:
      Hands of the day:
      #4.1
      Zaterdag tilt avond. Villain is een duidelijk regular over een groot sample, speelt 16/12 ft3bet 51 4bet 10,9(21x). Schuift die gast opeens 100bb+ op mijn 3bet.. Dat was mijn commentaar hehehe. Easy fold achteraf :facepalm:

Hand afspelen
      Known players:

CO:
      $10.17
      BU (Hero):
      $10.00
      SB:
      $14.33
      BB:
      $12.70
      UTG2:
      $14.61
      MP1:
      $11.94
      MP2:
      $10.11
      MP3:
      $10.00

Preflop: Hero is BU with A, K.
      UTG2 folds, MP1 raises to $0.30, 2 folds, CO calls $0.30, Hero raises to $1.25, 2 folds, MP1 raises to $11.94, CO folds, Hero calls $8.75(All-In).

Flop: ($22.39) 4, 7, J (2 players)

Turn: ($22.39) 9 (2 players)

River: ($22.39) 7 (2 players)

Final Pot: $22.39.
      Results follow:
      MP1 shows two pairs, kings and sevens(Kd Ks).

Hero shows a pair of sevens(Ah Kc).

MP1 wins with two pairs, kings and sevens(Kd Ks).

#4.2
      Drie straten $$$ weg gooien

Hand afspelen
      Known players:

MP3:
      $12.80
      CO (Hero):
      $10.80
      BU:
      $10.45
      SB:
      $11.88
      BB:
      $8.00
      UTG1:
      $10.00
      UTG2:
      $4.00
      MP1:
      $5.43
      MP2:
      $10.00

Preflop: Hero is CO with Q, K.
      MP2 posts deadblind, 3 folds, MP2 checks, MP3 calls $0.10, Hero raises to $0.50, BU calls $0.50, 3 folds, MP3 calls $0.40.

Flop: ($1.75) 2, 3, 7 (3 players)
      MP3 checks, Hero bets $1.00, BU calls $1.00, MP3 folds.

Turn: ($3.75) 5 (2 players)
      Hero bets $2.14, BU calls $2.14.

River: ($8.03) 8 (2 players)
      Hero bets $4.60, BU calls $4.60.

Final Pot: $17.23.
      Results follow:
      Hero shows high card king(Qs Ks).

BU shows a pair of nines(9s 9c).

BU wins with a pair of nines(9s 9c).

#4.3
      Dan nog maar een winnende hand. Niet veel commentaar bij deze handen, want deze sessie was echt ergens mij E-game.

Hand afspelen

Known players:
      BB (Hero):
      $10.26
      UTG2:
      $16.95
      MP1:
      $10.20
      MP2:
      $3.55
      MP3:
      $10.40
      CO:
      $6.63
      BU:
      $5.00
      SB:
      $10.22

Preflop: Hero is BB with T, J.
      6 folds, SB raises to $0.40, Hero calls $0.30.

Flop: ($0.8) 4, T, 6 (2 players)
      SB bets $1.00, Hero raises to $2.95, SB calls $1.95.

Turn: ($6.7) 6 (2 players)
      SB checks, Hero bets $5.12, SB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $6.7.

Graph of the day

Niet veel commentaar bij deze sessie. Was gewoon slecht aan het spelen, en totaal niet aan het opletten. Focus=needed!

Daily Goals:
      :spade: 1000 á 2000 handen per dag gemiddeld.
      :spade: Review van de vorige sessie. Beter laat dan nooit.
      :spade: 3 handen in mijn blog plaatsen. Beter laat dan nooit
      :diamond: 1 strategy-point per dag halen op partypoker, om de silver status te halen.

Stats:
      Total hands: 6.293 / 100.000
      Hands last session: 1607
      VPP's: (1116,28 - 860,78)= 255,5

Session #5:
      Hands of the day:
      #5.1
      11/7 speler over 1.4k hands 34% WTSD en weinig aggresie. Na zijn call op de turn, lijkt het me het beste om te folden of behind te checken.

Hand afspelen
      Known players:

MP3 (Hero):
      $10.00
      CO:
      $8.40
      BU:
      $13.24
      SB:
      $4.00
      BB:
      $12.56
      UTG2:
      $10.00
      MP1:
      $10.09
      MP2:
      $23.00

Preflop: Hero is MP3 with K, A.
      UTG2 raises to $0.40, 2 folds, Hero raises to $1.20, 4 folds, UTG2 calls $0.80.

Flop: ($2.55) 6, 3, K (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $1.46, UTG2 calls $1.46.

Turn: ($5.47) 9 (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $3.13, UTG2 calls $3.13.

River: ($11.73) 2 (2 players)
      UTG2 bets $4.21, Hero calls $4.21.

Final Pot: $20.15.
      Results follow:
      UTG2 shows a flush, nine high(5c 3c).
      Hero shows a pair of kings(Ks Ad).
      UTG2 wins with a flush, nine high(5c 3c).

#5.2
      Villain=fish.. Hij had eerder gelimpt raist maar met normale sizings, nu limp-minraist die. Ik call 0,30 voor een pot van 1,25 want, zit in positie, en villain weet zelf niet wat die allemaal doet :f_confused: Ik raise de cbet van villain bijna potsized op een heel drawheavy board. Op de turn besloot ik de AI te callen omdat die gewoon rook naar een bluf. Comments?

Hand afspelen
      Known players:

BU:
      $10.00
      SB:
      $15.38
      BB:
      $10.00
      UTG2:
      $10.00
      MP1:
      $13.87
      MP2:
      $10.36
      MP3 (Hero):
      $10.00
      CO:
      $7.95

Preflop: Hero is MP3 with A, J.
      2 folds, MP2 calls $0.10, Hero raises to $0.40, 4 folds, MP2 raises to $0.70, Hero calls $0.30.

Flop: ($1.55) T, J, 8 (2 players)
      MP2 bets $0.50, Hero raises to $2.45, MP2 calls $1.95.

Turn: ($6.45) 5 (2 players)
      MP2 bets $7.21, Hero calls $6.85.

River: ($20.51) T (2 players)

Final Pot: $20.51.
      Results follow:
      Hero shows two pairs, jacks and tens(Ac Js).
      MP2 shows a pair of tens(2s As).
      Hero wins with two pairs, jacks and tens(Ac Js).

#5.3
      Net toen ik de sessie wou gaan stoppen kregen we dit; (de rechte lijn naar beneden aan het eind van mijn graph.)

Hand afspelen
      $0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Known players:

MP3:
      $24.77
      CO:
      $4.65
      BU:
      $8.61
      SB:
      $10.20
      BB (Hero):
      $10.72
      MP1:
      $10.00
      MP2:
      $3.50

Preflop: Hero is BB with 4, 4.
      3 folds, CO calls $0.10, BU folds, SB raises to $0.50, Hero calls $0.40, CO folds.

Flop: ($1.1) 4, 6, 3 (2 players)
      SB bets $0.70, Hero raises to $2.50, SB raises to $9.70, Hero calls $7.20.

Turn: ($20.5) J (2 players)

River: ($20.5) 7 (2 players)

Final Pot: $20.5.
      Results follow:
      SB shows a straight, seven high(5c 6c).
      Hero shows three of a kind, fours(4c 4h).
      SB wins with a straight, seven high(5c 6c).

Graph of the day
      Ik zie een paar grote gaten in mijn NSD line, en die ga ik eens op zoeken en in het handbeoordelingsforum posten. Mijn 3bet% lag afgelopen 2 sessies een stuk hoger als in het begin, maar dit kan deels verklaard worden door het meer gebruiken van de HUD, en het vergroten van mijn PFR.

Daily Goals:
      :spade: 1000 á 2000 handen per dag gemiddeld.
      :spade: Review van de vorige sessie. Beter laat dan nooit.
      :spade: 3 handen in mijn blog plaatsen. Beter laat dan nooit

Stats:
      Total hands: 7.860 / 100.000
      Hands last session: 1567
      VPP's: (255,5 + 63,98)=319,46
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      First week round-up:
      :diamond: Silverstatus. FAIL
      :spade: 20/80% study/play% 40/60%
      :diamond: 2500 FPP 500 to go
      :spade: HEM 2 HUD, kleuren + Pop ups gefixt. tot dusver

• KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      KA hand is wel een prima call hoor, hij speelt hem alsof hij fold equity wilt, dus clear call.
    • 1
    • 2