99 UTG vs aggro 3better

• Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Hey, hier heb ik 99 UTG en in de bb zit een aggro 3better waar ik wel eens vaker mee speel. Ik vraag me hier 2 dingen af, hij heeft sample van 350 handen en speelt zijn handen erg aggro. Hij 3bet klein en dit doet die ook niet snel, waarschijnlijk staat hij zwakker en is hij bang voor mijn range. Moet ik 4betten of callen? Ik heb zelf gecalld en op de flop bet die redelijk stevig door.

Op de flop wil ik eigenlijk een keer callen, maar omdat die zo aggro was dacht ik fold maar gewoon en wacht een betere spot af, maar aangezien ik positie had en zijn range redelijk wijd is had ik wel 1x moeten callen. Wat vinden jullie?

350 hands, 12,3 3bet/ 28/26, cbet 3betpot 71%

$0.10/$0.25 No Limit Holdem
      PartyPoker
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG casualz938 ($31.29)
      CO zatiha ($13.22)
      BTN esnovikoff ($11.20)
      SB Titov90 ($40.35)
      BB Matildik ($27.96)

Pre-Flop: ($0.35, 5 players) casualz938 is UTG 9 :diamond: 9 :heart:
      casualz938 raises to $0.75, 3 folds, Matildik raises to $2.20, casualz938 calls $1.45

Flop: Q :heart: 4 :heart: 3 :club: ($4.50, 2 players)
      Matildik bets $3.20, casualz938 folds
  • 4 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Je krijgt lekkere odds om ten eerste te setminen maar omdat hij zo aggro is doet je value van 99 het ook wel al goed om te callen. Met een 4bet laat je hem veel folden en zal je toch nog moeten folden op een 5bet (miss niet wanneer het BU vs BB is maar UTG wel).

Nja als je hier fold is het idd vrij exploitable omdat je TT/JJ dan ook fold en kan je je niet echt permiteren. Enige probleem vind ik dat hij zo groot bet op de flop. Als je hem soms kleiner ziet betten in 3bet pots durf ik hier ook al folden. Is meestal een huge tell: de betsizing voor cbet in 3bet pots. Omdat hij aggro is call ik toch nog es
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Je krijgt lekkere odds om ten eerste te setminen maar omdat hij zo aggro is doet je value van 99 het ook wel al goed om te callen. Met een 4bet laat je hem veel folden en zal je toch nog moeten folden op een 5bet (miss niet wanneer het BU vs BB is maar UTG wel).

Nja als je hier fold is het idd vrij exploitable omdat je TT/JJ dan ook fold en kan je je niet echt permiteren. Enige probleem vind ik dat hij zo groot bet op de flop. Als je hem soms kleiner ziet betten in 3bet pots durf ik hier ook al folden. Is meestal een huge tell: de betsizing voor cbet in 3bet pots. Omdat hij aggro is call ik toch nog es
      ik fold dit ook echt niet met de reden die je zegt + dat je equity gewoon goed is. ik verwacht dat ie op heart turns eerlijk is namelijk :)

overigens kan je 99 niet slechts voor setvalue spelen hier; hetzelfde doen met 22 is echt een verliesgevende play.

en inederdaad, not a fan van 4betten ivm dat je zelf UTG opent
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Waarom kan je hier niet voor setvalue spelen als je bvb 22 geopend hebt?
      eff stack behind is ongeveer $25, das 17*1.45, heb je altijd die 20 nodig? zen range zal wel gepolariseerd zijn en ongeveer de helft daarvan bestaat toch uit valuehands?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pakichu777
      Waarom kan je hier niet voor setvalue spelen als je bvb 22 geopend hebt?
      eff stack behind is ongeveer $25, das 17*1.45, heb je altijd die 20 nodig? zen range zal wel gepolariseerd zijn en ongeveer de helft daarvan bestaat toch uit valuehands?
      omdat diezelfde helft niet standard afstackt (denk aan QQ op A/K hi boards)