#1.1 JJ with Ad 5h 6h

• Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      #1.1 JJ with Ad 5h 6h flop;

Geen nauwkeurige stats op villain, net 37 handen mee gespeeld. Half stacked, en hij heeft nog geen een hand preflop geraist. Wel lijkt die vaak handen te callen met een VPIP van 56%. Na zijn check op de flop, probeer ik met een Cbet de pot op te pakken en hij callt. Op de turn komt de derde harten kaart erbij, en checkt villain weer. Ik denk dat ik hier een second barrel had moeten maken, om dat de flush goed mogelijk is in mijn range en ik hier alsnog de pot op kan pakken. Ik check behind, en na een bet van villain op de river geef ik mijn hand op.

Na het goed bekijken van de hand denk ik dat ik beter de flop behind had kunnen checken, en kijken wat villain op de turn had gedaan. Checkt die naar me toe, kan ik de pot als nog op pakken, alleen dit keer goedkoper en met een beetje meer zekerheid dat villain foldt. Bovendien heb ik dan nog de kans om mijn hand op de turn te verbeteren. Bet die op de turn en brengt de turn mij geen verbetering kan ik als nog folden. Zouden jullie kiezen voor een check-behind op de flop met deze flop ?
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BB:
      $5.24
      UTG2:
      $10.00
      MP1:
      $13.13
      MP2 (Hero):
      $10.00
      MP3:
      $7.63
      CO:
      $14.54
      BU:
      $10.66
      SB:
      $14.50

Preflop: Hero is MP2 with J, J.
      2 folds, Hero raises to $0.30, 4 folds, BB calls $0.20.

Flop: ($0.65) 6, 5, A (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.37, BB calls $0.37.

Turn: ($1.39) Q (2 players)
      BB checks, Hero checks.

River: ($1.39) 8 (2 players)
      BB bets $0.30, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.39.
  • 8 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Je gaat hier altijd cbetten, anders gaat hij je zeker uit de pot drukken als hij een beetje een goede speler is.

Wat doe je hier als je een A hebt op zo'n board?

Zeker niet checken! (tenzij je weet dat hij nooit gaat folden op barrels)

Als je dit wel doet, dan gaat een beetje speler hier wel weten dat je geen A hebt en 2 keer groot barrelen op de turn en de river, iniedergeval dit zou ik dan doen.

Betten

Je bet hier altijd minimaal 2/3 pot tot pot om te protecten tegen draws, dus hier geef je draws wel goede odds om te callen en wederom ben je te lezen als je normaal wel groter bet als je een A hebt en dus wilt protecten.

Weet niet of ik het heel duidelijk uitleg allemaal, dus vraag maar raak :D
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nh!

Als hij passief is kan je de flop nog checken imo.
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
      Je gaat hier altijd cbetten, anders gaat hij je zeker uit de pot drukken als hij een beetje een goede speler is.

Wat doe je hier als je een A hebt op zo'n board?

Zeker niet checken! (tenzij je weet dat hij nooit gaat folden op barrels)

Als je dit wel doet, dan gaat een beetje speler hier wel weten dat je geen A hebt en 2 keer groot barrelen op de turn en de river, iniedergeval dit zou ik dan doen.

Betten

Je bet hier altijd minimaal 2/3 pot tot pot om te protecten tegen draws, dus hier geef je draws wel goede odds om te callen en wederom ben je te lezen als je normaal wel groter bet als je een A hebt en dus wilt protecten.

Weet niet of ik het heel duidelijk uitleg allemaal, dus vraag maar raak :D
      De kans dat villain naar me toe checkt op de turn is inderdaad behoorlijk klein. En zoals je zegt zit de A wel goed in mijn range, en had ik hier gewoon een second barrel moeten plaatsen.
      Bedankt voor je uitleg.Ik vind je post erg overzichtelijk en ook goed beargumenteerd. Hier ga ik zeker wat mee doen. Thanks en greetz
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      De flop kan je best doorbetten om value te halen uit lagere pairs die nog 1 barrel callen, en om te beschermen tegen K of Q die hij mogelijk heeft en tegen de flush draw natuurlijk.

Daarna is een check op de turn prima: je kan niet meer betten voor value (tegen de meeste tegenstanders), want meestal gaan ze hier lagere pairs folden, je krijgt dus geen value meer uit minder. Er zijn buiten KK (een hand die wss zelfs niet in zijn range zit) geen handen die jouw hand beaten die zouden kunnen folden (A, flush zullen nog wel een 2nd barrel callen, net als sets enzovoort). Je kan dus de turn niet betten als bluf.

Op de river: zijn bet is zo klein dat ik hem wel call. Je moet maar zo zelden goed zitten dat je wel +EV kunt callen denk ik. Een fold is ook niet echt verkeerd natuurlijk.
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Edited: oops dubbelpost.
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      De flop kan je best doorbetten om value te halen uit lagere pairs die nog 1 barrel callen, en om te beschermen tegen K of Q die hij mogelijk heeft en tegen de flush draw natuurlijk.

Daarna is een check op de turn prima: je kan niet meer betten voor value (tegen de meeste tegenstanders), want meestal gaan ze hier lagere pairs folden, je krijgt dus geen value meer uit minder. Er zijn buiten KK (een hand die wss zelfs niet in zijn range zit) geen handen die jouw hand beaten die zouden kunnen folden (A, flush zullen nog wel een 2nd barrel callen, net als sets enzovoort). Je kan dus de turn niet betten als bluf.

Op de river: zijn bet is zo klein dat ik hem wel call. Je moet maar zo zelden goed zitten dat je wel +EV kunt callen denk ik. Een fold is ook niet echt verkeerd natuurlijk.
      Zo heb ik de hand nog niet bekeken. Zoals je zegt zouden mijn JJ's nog wel enige value kunnen hebben, en is mijn hand daarbij goed verdekt. Alleen om op deze manier value te halen, zal ik hem zijn bluffs moeten laten maken. En hierbij laat ik zelf zwakte zien en geef ik hem kans om te drawen.
      Kom hier vanavond nog even op terug, wil nog even over de verschillende lines na denken.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Na 37 handen met een vpip/Pfr van 56/0 heb je al een heel goede indicatie dat dit een passieve vis/calling station is.
      Ik merk dat je preflop standaard naar 3BB opent. Ik zou in de vroege posities wel altijd naar 4BB raisen. Je opent sowieso enkel sterke handen in vroege positie en kun zo makkelijker value halen op latere streets. Vanop de CO en BU kun je dan wel kleine openraisen naar 3BB.
      Op de flop moet je wel betten, voor protection en value. Deze speler kan hier zelfs met een 5x hand callen. Op de turn is een checkbehind goed. Je wil de pot niet opblazen. Die kleine bet op de river moet je callen. Deze speler weet absoluut niet wat hij doet en kan hier klein betten met een zwakkere hand.
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Na 37 handen met een vpip/Pfr van 56/0 heb je al een heel goede indicatie dat dit een passieve vis/calling station is.
      Ik merk dat je preflop standaard naar 3BB opent. Ik zou in de vroege posities wel altijd naar 4BB raisen. Je opent sowieso enkel sterke handen in vroege positie en kun zo makkelijker value halen op latere streets. Vanop de CO en BU kun je dan wel kleine openraisen naar 3BB.
      Op de flop moet je wel betten, voor protection en value. Deze speler kan hier zelfs met een 5x hand callen. Op de turn is een checkbehind goed. Je wil de pot niet opblazen. Die kleine bet op de river moet je callen. Deze speler weet absoluut niet wat hij doet en kan hier klein betten met een zwakkere hand.

Thankyouverymuch =) . Het klopt dat mijn standaard openings raise 3bb is vanaf elke positie. Ik zal eens wat research doen naar de verschillende raisesizes preflop.

Dan over de hand zelf. Ik had in eerste instantie helemaal geen value achter deze hand gezocht. De flop verbeterd mijn hand niet plus er ligt een overkaart. Ik zet een cbet, en geef de hand hierna op.
      Dankzij jullie reply's een wijze les geleerd. Ik geef villain te veel credit na zijn call op de flop. Hij KAN mij hier heel goed beat hebben, maar hij kan ook heel veel andere handen hier callen. (wel erg afhankelijk van zijn stats)
      Flop: Cbet= standaard
      Turn: Check-behind= Potcontrol
      River: Check/call= Showdown value