Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

#1.2 AQo top two pair.

• Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      #1.2 AQo top2;
      SB en de BB callen Preflop mijn raise van 3BB. Eerste callers is een 13/9 speler waar ik een grote sample op heb, en de tweede caller speelt 30/5 over 250 handen. Op de flop hit ik top 2 pair, en de BB bet 1/3 pot (CB%=99). Ik call de bet, omdat het board vrij droog is en ik de SB in de game wil houden. Uiteraard fold de SB wat ik achteraf wel had kunnen weten (FtCB=79%). Op de turn zet villain weer 3bb, en ik raise naar 5/6 pot om nog wat geld in de pot te krijgen. Mijn vraag is nu; Had ik hier op de flop al moeten raisen ? Om de fish te isoleren en op de turn Bet/raise te kunnen spelen voor stacks?
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      CO:
      $4.13
      BU:
      $4.15
      SB:
      $10.00
      BB:
      $10.79
      MP1:
      $10.14
      MP2 (Hero):
      $10.00
      MP3:
      $10.00

Preflop: Hero is MP2 with A, Q.
      MP1 folds, Hero raises to $0.30, 3 folds, SB calls $0.25, BB calls $0.20.

Flop: ($0.9) A, 6, Q (3 players)
      SB checks, BB bets $0.30, Hero calls $0.30, SB folds.

Turn: ($1.5) 7 (2 players)
      BB bets $0.30, Hero raises to $1.25, BB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.8.
  • 4 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik bet hier preflop 0,35 in deze positie.

UTG open ik 0,40
      MP 0,35
      CO en blinds 0,30

Waarom open je 0,30 in MP, of open je overal 0,30?

De flop ga ik gelijk raisen, dit hoeft niet groot omdat je niet veel hoeft te protecten, maar je wil hem geen goedkope turn kaart "geven". Hij kan hier een gutshot hebben die nu heel goedkoop de turn gaat zien.
      En je wilt gewoon value in de pot met je top 2 pair.
      Slowplayen in een pot met 2 villians vind ik niet al te sterk.

Ik ga dit ook heel zelden doen hier tegen alleen 1 villian, misschien als ik weet dat hij veel gaat doorbarrelen en veel blufft.

Ik raise hier naar 0.90 denk ik.

De turn kan je dan een halve pot betten en de river vervolgens nog eens klein, afhankelijk of villian veel called. ( bij een fish ga ik hier de river nog wel 2/3 pot betten, omdat deze vaak nog wel callen hier met een Ax hand)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Vind de betsizing wel goed preflop... Je kan 0.35c doen maarja is eigenlijk maar een gewoonte die je zou moeten aanpassen naargelang je openingsrange.

Omdat SB fitorfold lijkt te spelen en niet aggro zou ik gewoon de pot proberen bouwen en zijn kleine bet raisen. Niet te groot omdat hij me niet sterk overkomt. Prolly klik ik de 60% pot knop aan :)

As played is de turn een easy valueraise natuurlijk. Ik zou het wel net ietsje groter maken omdat het board nu ook iets drawier is, hij zal niet zo heel vaak een draw hebben maar toch soms...
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Tegen deze speler kun je meteen raisen op de flop. Op de flop gaat hij een Ax of Qx nog zeker niet laten vallen.

Je raise op de turn is wel klein. Je zegt dat je 5/6 pot raist maar dat klopt niet.
      Een pot-sized raise geeft villain altijd 2:1 odds.
      Hier bet villain 0,3$ in een pot van 1,5$. Een potsized raise driemaal de bet van villain + al het andere geld in de pot => (3 * 0,3$) + 1,5$ = 2,4$
      (Een 5/6 pot raise is dus een raise naar 2$)
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Thanks voor de reply's. De preflop raise sizes zal ik nog nader gaan bekijken, en hierna verder in mijn blog behandelen en natuurlijk in mijn game verwerken.

De play is helemaal duidelijk. Geen tricks en gewoon betten.

@:Ninjaconsul thanks voor het rekenvoorbeeld. Heel duidelijk en ik ga dit meteen in mijn game verwerken.