#1.3 1010 overpair.

• Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      #1.3 1010 overpair

First in ik raise naar 3BB en krijg 2 callers. De BU is een 30/5 fish waar ik ook in Hand #1,2 tegen heb gespeeld. De BB speelt 15/8 over 358 handen. De flop komt, en de BB checkt naar me toe. Ik check met hem mee om de BU de gelegenheid te geven te cbetten (99% cbet) en zoals de bedoeling was zet de BU een 1/3 potbet. De BB fold hierna (op een actie van hem had ik wss. gefoldt.) en ik reraise naar $0,95. (FOUT ik geef hem hier odds van 0,65 x 2,20 meer dan 1:3 op een heel wet board). Op de turn komt er een K en in mijn ogen hielp dit villain niet een hand te completen (heel misschien AK, KQ of KJs?) Ik Cbet (dit keer iets minder dan 1:3 odds) en villain callt. "huh, hij callt ?" Op de river komt de 3de flush kaart. Ik check en villain bet een behoorlijk oversized potbet. Op dat moment, bleef er door mijn hoofd heen spoken dat die op de flop een 9 had gehit, en dat villain mij nu uit de pot wou bluffen. Maar met zo'n grote bet moet die dat toch wel voor value doen? Met een "zogenaamde" misclick toch maar gecallt om te zien dat villain een OESD op de flop had gehit. en mij op de river dus wel uit de pot wou bluffen.
      Al met al ben ik hier denk ik met veel geluk weg gekomen, en ik denk dat een fold op de river hier 9 v/d 10 keer beter is dan broke gaan. Zou het graag van jullie horen..

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
      Hand afspelen
      $0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Known players:

MP2:
      $4.13
      MP3:
      $4.15
      CO:
      $10.15
      BU:
      $9.84
      SB:
      $10.00
      BB:
      $10.14
      UTG2 (Hero):
      $11.11
      MP1:
      $10.00

Preflop: Hero is UTG2 with T, T.
      Hero raises to $0.30, 4 folds, BU calls $0.30, SB folds, BB calls $0.20.

Flop: ($0.95) 8, 9, 5 (3 players)
      BB checks, Hero checks, BU bets $0.30, BB folds, Hero raises to $0.95, BU calls $0.65.

Turn: ($2.85) K (2 players)
      Hero bets $1.63, BU calls $1.63.

River: ($6.11) 4 (2 players)
      Hero checks, BU bets $6.96, Hero calls $6.96.

Final Pot: $20.03.

Results follow:

BU shows high card king(Jh Tc).

Hero shows a pair of tens(Td Th).

Hero wins with a pair of tens(Td Th).
  • 3 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik vind zijn kleine bet op de flop wel veel op een draw lijken (nu dan een oesd, maar in deze spot ook vaak een flushdraw)

Het is wel een fish, maar veel beat je hier niet. Er ligt ook nog een K die hij ook nog wel kan hebben, genoeg fish called jouw raise op de flop met overcards.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      BU kan niet cbetten aangezien jij initiatief hebt. Dan zou je naar de stat betvsmissedcbet% moeten gaan kijken. Als dit 99% is vind ik het nog niet zo een slechte play maar dit zal nooit echt heel hoog zijn. Vandaar dat het standaard is om hier 3way vrij groot te cbetten ter value/protectie.

As played zou ik ook wel raisen op zo een kleine bet van BU, dit komt gewoon vrij zwak over 3way en je krijgt value van redelijk wat handen.

Verder vind ik het as played ook goed dat je de turn doorbet. De K hit zijn range niet zoveel. Hij heeft erg veel FD's, SD's, 9x, (8x). River is ch/f tegen zo een fish :)
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey Grunn 17,

Je vertelt beter het resultaat van de hand niet, omdat dit de beoordeling van de hand beïnvloedt. Je kunt het wel in de spoiler of invisible zetten zoals je met het resultaat deed.

Net zoals in de vorige handen zou ik hier preflop raisen naar 4BB. Op deze flop ga ik wel liever zelf cbetten, Het is echt drawheavy en je wil niet riskeren iemand een free card te geven wanneer jouw hand waarschijnlijk nog de beste is. Op de flop bet je dan ongeveer pot-sized.
      As played is je checkraise dan te klein. Zoals Farma aangeeft lijkt die kleine bet echt op een steal/draw en moet je potsized raisen naar 1,8$.
      Op de turn bet je door, de K zal hem niet zo vaak gehit hebben. 2/3 pot is goed.
      Op de river is er echt niet zoveel meer dat jij beat.. Tegen een grote vis die hier nog met 9x callt kun je nog bet/fold spelen op de river
      Ik heb geen stats of reads over villain, maar 30/5 lijkt me wel zeer passief. En wanneer een passieve vis aggressief wordt heeft hij heel vaak de nuts. Zijn riverbet is zo groot dat je heel vaak goed moet zitten en is een fold hier beter.