Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

How to exploit this oppo?

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hallowtjes,

Ik zat net wat te HU'en met een vriend van me. We spelen eigenlijk wel nog vrij regelmatig wat HU tegen elkaar en ik blijf het als HU-fish moeilijk vinden me aan te passen aan zijn speelstijl. Ik zal even zijn speelstijl beschrijven en hopelijk is er iemand die me raad kan geven hoe deze te exploiten.

Ik kan het niet in stats uitdrukken omdat het live is natuurlijk. Hij speelt eigenlijk zeer wisselend, soms opent hij 46o, soms niet. Maar op de BU opent hij wel erg veel. 60-70% zou ik zo denken. Ik speel niet zo graag OOP dus mijn range is niet zo heel wijd (maar toch te wijd??) -> 22+, redelijk wat SC's, suited gappers, alle broadways, alle Ax, soms wat 78o handen ed.
      Als ik open (ik open iets tighter 50% ofzo en handen als T8o limp ik vaak) callt hij erg vaak OOP, handen als K7o e.d. callt hij allemaal. Postflop speelt hij dan ook vrij aggresief en durft redelijk vaak bluffen. Vandaar dat ik handen als T8o liever limp. Hij 3bet niet vaak maar wel vrij balanced denk ik.

Op de flop checkt hij in positie heel vaak behind, ook op goede cbet boards met air. Ik heb geen idee of hij zijn goede handen wel meteen bet, dit is wat wisselend. Als ik op de turn weer check na een ch/ch flop dan bet hij meer, ik denk 60% vd keren met allerlei soort handen. Hij durft na geen actie op flop,turn vaak nog de river bluffen maar ook thin valuebetten, hier call ik nog te vaak af met Ahigh denk ik.

Nja, het is een vrij rare speelstijl denk ik. Hij callt vrij vaak postflop maar is totaal niet fitorfold. Hij herocalled ook graag. En hij donkbet ook vrij vaak op flop/turn/river en dit is vrij balanced qua handsterkte.

Hoe moet ik tegen zo iemand optimaal spelen? Ik kan tighter spelen om gewoon afbetaald te krijgen met sterke handen want hij betaald vaak af maar ik denk dat je hier in HU niet echt op kan wachten, ook zou het opvallen wanneer ik tighter speel en dan past hij zich hierop aan door tighter af te betalen.

What to do? Wss is mijn wall of text onduidelijk maar ik kan het proberen :D
  • 2 antwoorden
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Lijkt mij dat hij een vrij standaard passive stationy fish is. Je lijkt ook overal "balanced" in te zien maar ik betwijfel of dit zo is. Hij bet misschien minder met zwakkere handen, misschien donkt hij alleen draws of weak pairs, en als hij een keer bottom pair op de river bet is hij niet aan het thin valuebetten.

Zijn voornaamste leak is dat hij teveel OOP callt en te vaak callt postflop. Je moet uitzoeken waar hij ongeveer mee callt en hoeveel streets value je eruit kan krijgen. Als hij bijv 3 bets(f/t/r) bottom pair good kicker callt dan kan je dus tot de river betten met al je middle pairs+. Uitzoeken of hij aggro is tegen limps en zo niet dan limp je al je zwakke handen met nog playability (63s, 22-44, dat soort handen). Je moet echt handen die zo sterk zijn als T8 raisen, het is een zware leak om dat te limpen of folden tegen alles behalve " uber-nutjob-shove-everything-extreme-heavymetal-punk-biker-mohawk monkeys". Tegen deze gast zou ik zeker 77+,78o+,Ax raisen. De rest limpen als hij niet raised behalve pure troep (82/72/93, etc).

Oh, en OOP gewoon blijven folden. Hij speelt maar al te graag OOP, dus speel als hij OOP is en jij op de BTN. Probeer een keer met lage blind levels te bluff 3betten met K3s (of als je meteen een monster krijgt voor value, of course). Als hij vaak 3bets callt: stoppen met 3bet bluffen en 3betten voor value met wijdere range met handen die makkelijk postflop spelen en domineren (Sterke Ks, Qs, A7+ als hij echt altijd 3bets callt). Als hij vaak fold: Meer bluffen. Niet gestoord veel gaan 3betten, maar alleen af en toe met kaarten die te slecht zijn om te callen OOP maar in het geval van een call een sterke hand kunnen maken (K3s, dat soort shit).
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      tx voor je post ;) .

Lijkt mij dat hij een vrij standaard passive stationy fish is

Is het preflop vooral wel ja. Maar hij durft echt wel nog redelijk vaak bluffen... 2 straten floaten om river te donkbluffen e.d. Toch bluffcatcht hij vrij loose. Weet niet hoe je zo een soort speler kunt beschrijven.

Je hebt wel gelijk over openingsrange/limp tnx daarvoor.