mss NL5 AJ button

• pokerliz
      pokerliz
      Bronze
      Hoi,

Heb onderstaande hand net gespeeld.
      Ik heb heel vaak gevoel dat ik vanwege de enorme tighte speel van mss vaak veel value laat liggen.
      Zag in mijn stats bijvoorbeeld dat mijn AK, AQ handen allemaal verliesgevend zijn na 11.000 handen, dit lijkt me niet erg goed toch ?
      stats villain:
      68 handen
      vp$p 39
      prfllop raise 10
      wts 30

Zoals gezegd, erg vaak gevoel dat ik door spelers met hoge VP$P uit pot gebluft word en dan volgens shc moet folden, ik probeer hier dan wat te proberen en daarin wat advanced te worden en dus iets af te wijken van shc.
      Echter laatste tijd zit ik redelijk vaak aan de verkeerde kant van de variance :-(
      En begrijp ik ook niet waarom bepaalde premium handen toch verliesgevend zijn.

Everest - $0.05 NL - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG: $5.10
      UTG+1: $1.26
      MP: $5.22
      MP+1: $1.53
      LP: $5.00
      CO: $3.57
      Hero (BTN): $1.76
      SB: $4.98
      BB: $9.91

SB posts SB $0.03, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.08) Hero has J:spade: A:club:

fold, fold, fold, fold, fold, CO raises to $0.10, Hero raises to $0.45, fold, fold, CO calls $0.35

Flop: ($0.98, 2 players) 5:club: T:heart: 2:club:
      CO bets $0.32, Hero raises to $1.31 and is all-in, CO calls $0.99

Turn: ($3.60, 2 players) K:diamond:

River: ($3.60, 2 players) 3:diamond:
  • 4 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pokerliz
      En begrijp ik ook niet waarom bepaalde premium handen toch verliesgevend zijn.
      Kan je dit aan mij uitleggen? Ik begrijp niet zo goed wat je precies bedoelt en het zou handiger voor jezelf zijn als je dit aan mij kan onderbouwen

About the hand: Wat denk je dat zijn range is op de Flop nadat ie donkbet? Gaat ie uberhaupt folden op een schuif? Wat is jouw equity op basis van jouw range estimation?

- Gerv
    • pokerliz
      pokerliz
      Bronze
      Hey Gerv,

Wat ik bedoel is dat ik na 11.000 gespeeld handen zag dat AKs/AKo AQs/AQo verliesgevende handen zijn die ik tijdens de sessies heb gespeeld.
      AK handen zijn er uiteraard een aantal die all inn zijn gespeeld volgens shc.
      Tezamen met mijn dalende non showdown lijn zit er daar wellicht een leak en zou ik op bepaalde flops toch aggresiever moeten spelen ?

Wat betreft de hand had ik achteraf uiteraard het gevoel "wat heb ik hier nou weer gedaan" ;-)
      Zijn range denk ik:
      T/T+
      A/T+
      K/Qs

Ik loop dan al een heel stuk achter uiteraard (heb momenteel geen toegang tot Equilab).
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Je hebt 11k handen in totaal gespeeld maar de minisamples per hand (AK/AQ) is wel heel erg miniem om vast te stellen of je verliesgevend of winstgevend speelt

In ieder geval denk ik dat het meestal variance is + je kan kijken hoe je de Flop/Turn hebt gespeeld met deze handen

Over de hand:
      Ik denk dat hier een fold het beste is. Ik verwacht hier geen fold equity te hebben dus spelen we puur op onze equity wat heel erg kan flucteren van 6 outs (<20%) tot drawing dead

Mvg,
      Gerv
    • xLadyFx
      xLadyFx
      Bronze
      Op deze limiet kan je beter AJ niet lopen 3 betten, vaak hit je er zelf niet mee en callen ze je 3bet vaak met whatever crap ze hebben. Je kan hier gerust callen en zien of je wat hit.

Als hij zelf bet toont die toch wel sterkte en dat hij comitted is, zelf heb je weinig outs of equity. Er over schuiven kan als je hem op een bluff zet. Maar als die iets of wat heeft, called die wellicht toch. Elk pocketpaar wellicht of. En zo zorg je zelf voor de variance.

Gewoon opgeven is vaak het beste, zeker als er in je gebet word op deze limiet. Ze callen toch. Mogelijk zelf met AK of AQ.