Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL10 - AQo 3bet vs short fish.

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hellow,

Zat mijn gespeelde sessie van gisteren wat te reviewen en wist dat ik in deze hand wat fout deed dus ik ga hier even mijn gedachtegang achteraf plaatsten die hopelijk juist is.

Eerst info over de villain: 82 handen 31/23 en 43% steal. Dus wijd. Tot nu toe fold hij nog niet op 3bets (0/2) dus ik vind dat dat wel al ietsje zegt.

Probleem 1: Ik vind het eigenlijk nog vrij lastig spelen met een hand als AQ daar. De 3bet is wel 'standard' omdat je voorligt tegen zijn range maar je zal niet zo heel vaak iets hitten en hij zal vrij loose zijn moneyz erin stoppen. Nja het aantal ch/folds worden waarsschijnlijk wel goed gemaakt door het aantal keren dat het board Axx is en hij een slechtere Aas vastheeft of Qxx... Dus de 3bet is toch wel standaard.

Probleem 2: De stacksize! Ik kan mijn cbet niet te groot maken omdat ik dan al commited ben... Gelukkig lijkt hij tot nu toe fitorfold te spelen (3/4 fold to cbet) dus kan ik gewoon halfpot cbetten. Tegen een fish die looser is denk ik dat ik alle gemiste flops gewoon beter check/Fold?

Verder maak ik eigenlijk 2 fouten ineen. Ik dacht dat ik de odds kreeg om te callen na zijn shove. Op dat moment dacht ik zowat 25% nodig te hebben en ik dacht dat ik dit wel had tegen zijn range. Had niet echt de tijd om het uit te rekenen. Blijkbaar zie ik bij het reviewen dat ik 27% nodig heb en dat ik slecht zo een 22-23% equity had. Een fout dus.
      Ik denk dat dat ik hier achteraf een beetje kleiner had moeten cbetten gezien hij toch fitorfold lijkt te spelen tot nu toe zodat ik nog een easy fold heb en ik niet commited ben.

Vraag: Als hij nog shorter is, dus als hij zowat 2.5$ voor hem heeft als de flop gelegd wordt. Dan is mijn gedachte om cbet/broke te spelen omdat hij toch nog redelijk wat uit zijn range zal moeten folden tegen een cbet.

Right??

Poker Stars $0.05/$0.10 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1707202
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BB: $11.52
      UTG: $22.18
      CO: $10.07
      BTN: $4.55
      Hero (SB): $21.40

Pre Flop: ($0.15) Hero is SB with A :diamond: Q :spade:
      2 folds, BTN raises to $0.30, Hero raises to $0.90, 1 fold, BTN calls $0.60

Flop: ($1.90) T :diamond: 2 :club: 6 :spade: (2 players)
      Hero bets $1.10, BTN raises to $3.65 all in, Hero calls $2.55

Turn: ($9.20) K :spade: (2 players - 1 is all in)

River: ($9.20) 7 :spade: (2 players - 1 is all in)
  • 2 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Farm,

Je kan tegen een Midstacker op 2 manieren spelen. 1ste is 3betten om dan een SPR zo klein te maken dat je de Flop kan schuiven.

Of je kan preflop flatten zodat je zijn Ax/Qx kan dominaten & vaak gaat floaten OOP als je denkt dat hij vaak 1 barreled en opgeeft op de Turn

Denk dat ik als ik 3bet, het groter maak a 1.2 zodat de pot 2.4ish en zijn effective stack naar de 3.6 gaat
      Daarop kan je gewoon 2/3de cBetten en zijn shove op T62r board gemakkelijk callen. Alleen je bet geeft al veel leverage dus dat is ok :)

Als hij nog shorter is ($2.5 met pot 1.9$) dan speel je ongeveer hetzelfde als ik naar 1.2$ ga 3betten zoals hierboven beschreven

Mvg,
      Gerv
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Bedankt