NL10 - BvB spew?

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Tijdens het reviewen twijfel ik of dit eigenlijk pure spew is of niet :P .

Ik denk dat ik de odds krijg om preflop te callen met deze hand die toch wel redelijk playability heeft in positie.

Denk dat als ik dit profitabel wil spelen ik ook wel aggresie zal moeten tonen tijdens redelijk wat handen. Vandaar vond ik dit wel een goed board om het op te doen. Het hit mijn range vrij goed en de zijne minder. Hij cbet ook niet echt sterk.

7 op de turn verandert niks dus ik check maar behind. Weet ook niks over villain...

River is Ks en hij bet klein, leek me een blockbet te zijn. Omdat die Ks mij echt wel hard hit (semibluffs hitten die vaak in mijn range zitten, Kx heb ik wss soms) en het hem veel moeilijker maakt om te bluffcatchen met iets als J8/TT wou ik hier over zijn zwakke bet shoven. De shove is eigenlijk wat een overbet. Hierdoor dacht ik nog meer foldequity te hebben en zie ik een middelmatige speler nog wat zwakke Kx folden en alle Jx. Hij zou flushes kunnen hebben maar ik dacht niet dat iemand flushes zo klein valuebet op de river, tenzij het voor bluffinduce is natuurlijk maar dit zie je zelden op deze stakes.

Spew or +EV?

Poker Stars $0.05/$0.10 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1707286
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG: $10.30
      MP: $8.09
      CO: $18.36
      BTN: $20.00
      SB: $4.25
      Hero (BB): $11.45

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with 9 :spade: Q :club:
      4 folds, SB raises to $0.20, Hero calls $0.10

Flop: ($0.40) 7 :spade: J :spade: 2 :club: (2 players)
      SB bets $0.20, Hero raises to $0.66, SB calls $0.46

Turn: ($1.72) 7 :heart: (2 players)
      SB checks, Hero checks

River: ($1.72) K :spade: (2 players)
      SB bets $0.30, [color=red]Hero raises to $10.59 all in
  • 4 antwoorden
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Beetje moeilijk om zo te beoordelen. Waarschijnlijk had je een read op villian.

Ik zou de turn doorgebet hebben. Ongeveer $1.10. Als hij je hier called weet je dat je beat bent en kun je gewoon opgeven. Maar ik denk dat je heel veel folds krijgt op 2nd barrels.

As played is dit heel villian dependant en vind ik het moeilijk te beoordelen. Ik neig naar spew :D
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik ben het er mee eens dat dit zonder reads of degelijke stats spew is.
      Het is wel een nice play omdat villain eigenlijk nooit een K heeft behalve JK en jij natuurlijk goed een flushdraw kan hebben.

Ik vind de turn check ook goed omdat villain bijna alles gaat callen wat hij op de flop ook callde (enkele flusdraws wss niet meer omdat het board paired)

Probleem is alleen dat wel wat info over villain moet hebben voor je deze plays kan maken imo, zoals lage WTS en wijde(re) PFR en nog beter is wat history.

Het kan namelijk best zijn dat dit een villain is die midpair afstacked of op de flop called met AK.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Waarom 3bet je niet preflop? Positie, wijde oR range van hem afgeleid van zijn minraise ?

Als je de Flop raised, zou ik groter raisen op de Flop. De Turn is een easy barrel omdat het board niet verandert en ik veronderstel dat villain je meer op pairachtige handen zet dan draws omdat er nu eenmaal niet veel combo draws beschikbaar zijn op Zo'n board als J72

Vind de River nog wel spewy omdat ik denk dat een kleinere raise hetzelfde effect geeft

Mvg,
      Gerv
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Tnx voor te beoordelen Gerv.

Had even niet ingezien dat een 3bet preflop ook een optie was. Lijkt me altijd of ze supervaak gaan callen als ze minraisen namelijk. Maar IP speelt het altijd wel handig..

Ik dacht overigens dat wanneer het board niet verandert het niet goed is om te barrelen omdat villain niet banger wordt??? Maar als ik de turn bet denk ik wel dat ik voor de triple barrel moet gaan op elke nonspade right??