Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

AJo FR zoom NL2

• dynedyne
      dynedyne
      Bronze
      BTN: $2.97 (148.5 bb)
      SB: $1.97 (98.5 bb)
      BB: $2 (100 bb)
      Hero (UTG+1): $1.74 (87 bb)
      UTG+2: $1.63 (81.5 bb)
      MP1: $2.10 (105 bb)
      MP2: $0.68 (34 bb)
      MP3: $0.86 (43 bb)
      CO: $5.01 (250.5 bb)

Preflop: Hero is UTG+1 with A:diamond: J:spade:
      Hero raises to $0.06, UTG+2 calls $0.06, 6 folds, BB calls $0.04

Flop: ($0.19) Q:diamond: 3:diamond: K:club: (3 players)
      BB checks, Hero checks, UTG+2 checks

Turn: ($0.19) 2:diamond: (3 players)

River: ($0.19) A:club: (3 players)

Ik denk dat ik hier op meerdere streets value laat liggen. Zou hier niet bet turn / bet river moeten zijn als ik hit, zij het Q A of Diamond?
  • 5 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Op de turn krijg je er equity bij en zou ik wel een keer betten. Op de river heb je in ieder geval nog wel een valuebet. Iemand met een flush had zeker al gebet en je kunt nog value krijgen van Kx of Qx.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Op de turn krijg je er equity bij en zou ik wel een keer betten. Op de river heb je in ieder geval nog wel een valuebet. Iemand met een flush had zeker al gebet en je kunt nog value krijgen van Kx of Qx.
      je kan je afvragen of AJ sterk genoeg is om vanuit UTG 1 te openen FR. als je het dan toch doet, dan openen naar 4bb + 1 per limper (of open je alles 3 bb, dus ook AK vanuit utg ed). multiway flop checken als je niet hit is prima. turn kan je inderdaad wel betten omdat je drawt naar de nutflush. nu de A valt op de river moet je zeker een value bet maken, omdat er nauwelijks wat aankomt, enkel TJ (waarvan je sowieso al 1 J blockt). nu mis je value..
    • dynedyne
      dynedyne
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      je kan je afvragen of AJ sterk genoeg is om vanuit UTG 1 te openen FR. als je het dan toch doet, dan openen naar 4bb + 1 per limper (of open je alles 3 bb, dus ook AK vanuit utg ed). multiway flop checken als je niet hit is prima. turn kan je inderdaad wel betten omdat je drawt naar de nutflush. nu de A valt op de river moet je zeker een value bet maken, omdat er nauwelijks wat aankomt, enkel TJ (waarvan je sowieso al 1 J blockt). nu mis je value..
      Thanks voor de replies, de 3bb raise pre was een fout, normaal is 4BB +1 per limper inderdaad.

Zoals jullie beide zeggen, betten op de turn, als semi-bluff(nutdraw). Als de A hit moet ik betten voor value. Ik ga trouwens mijn AJ uit mijn UTG range halen. Is een redelijk mediocre hand, loop dan meer risico om meer te verliezen als ik de hand slecht speel, dan te winnen als ik dan hand goed speel.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey dynedyne, welkom op het handjudgings forum. Zoals je merkt ontstaan hier interessante discussies tussen de leden over de geposte handen. Blijf dit doen, want dit komt absoluut je spel ten goede. Je kan zelf ook proberen een evaluatie te plaatsen op posts van andere leden. Zo zie je achteraf ook of jouw mening overeenkomt met de judge.

Preflop: AJo vind ik te zwak om te openen vanuit de UTG met 9 spelers aan tafels. Op NL2 werkt het misschien nog wel omdat je vaak genoeg gecalld wordt door een hoop slechtere handen. Als je dan opent uit vroege positie raise je best altijd naar 4bb.
      Flop: check is prima. Je hebt de flop gemist, zit multiway en K en Q zal villains vaak gehit hebben.
      Turn en river is zoals EevQQ en dopiejopie88 aangeven. Je mist wel value. Als je door een bet op de turn de pot al oppakt is het ook al een prima resultaat.
    • dynedyne
      dynedyne
      Bronze
      Dank je, ik zal proberen bij andere mensen te posten. Ben daar nu nog wat terughoudend in want speel pas een week nl2, speel wel al meerdere jaren sng's en limit cash. Dus ken de principes wel van hold'em maar ik merk al dat de manier van denken met die beide vormen erg verschillend is. Het is natuurlijk wel een goede manier zoals je aangeeft om te zien of het antwoordt overeenkomt met de judge.