Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

doublebarrel percentage en range

• paulverme
      paulverme
      Bronze
      Ik ben van plan van 5NL fr naar 10NL te gaan en ben mijn stats eens aan het bekijken op 5nl

als ik hetvolgende doe:
      CBETFLOP X CBETTURN
      dan krijg je volgens mij pct dat je doublebarrelt.

als je dit pct vermenigvuldigt met je PFR dan krijg je ongeveer je range die je raist preflop en doublebarrelt daarna.

als ik dat doe kom ik aan hetvolgende (beperkte sample van 40k hands):
      PFR /DOUBLEBARREL /RANGE DB
      SB 10% 54% 5.63%
      BB 5% 55% 2.8%
      EP 11% 34% 3.6%
      MP 12% 23% 2.75%
      CO 16% 23% 3.6%
      BTN 18% 36% 6.6%

is mijn berekening en interpretatie correct?
      en kan ik hier analyses uittrekken als:
      - doublebarrel vanuit sb te hoog want range aanmerkelijk zwakker dan vanuit bb, ep en mp
      - doublebarrel vanuit btn te hoog (te zwakke range en exploitable voor oplettende regs?)

of ga ik te diep hier in mijn analyses?
      zijn er andere dingen die onmiddellijk opvallen?

thnks
  • 1 antwoord
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Je analyse klopt volgens mij (de berekeningen met de percentages).

Of je teveel/te weinig dubbel barrelt kan je nagaan door naar %Cbet Flop Success en %Cbet Turn Success te kijken. Ik had namelijk gemerkt dat ik te weinig dubbel barrel, omdat mijn 2e barrel op de turn nog heel dikwijls werkte.

Tegen oplettende regs moet je inderdaad gaan oppassen, maar het kan wel een voordeel zijn dat je veel dubbel barrelt: regs zullen dan meestal de flop al opgeven omdat ze weten dat ze niet kunnen floaten op de flop om dan de turn te betten...

Imo speel je wel tight pre-flop dus zijn je dubbelbarrels nog wel geloofwaardig in de meeste gevallen. Je kan eventueel wat balancen door weak made hands op de button behind te checken als je denkt dat je % op de button te hoog ligt. In de blinds barrel je heel aggressief, maar ik weet niet of mensen daar op 5NL en 10NL specifiek letten op je barrels per positie (ik let er bv niet op, vooral omdat ik zelden 1k+ handen heb op iemand).

Je moet wel niet teveel focussen op het dubbel barrelen op zich: heb je een hoog doublebarrel % omdat je vrijwel elke flop Cbet, of is het omdat je elke Flop Cbet ook Turn Cbet?