Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

T9o

• pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      PartyGaming - $0.05/$0.10 (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 4

SB: $2.40
      BB: $2.56
      UTG: $2.40
      Hero (CO): $3.53
      BTN: $1.10

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has 9:spade: T:heart:

fold, Hero raises to $0.10, fold, SB raises to $0.15, fold, Hero calls $0.05

Ok die open is vrij loose had ik eigenlijk al moeten folden. Na zijn raise call ik om de flop te zien IP.

Flop: ($0.35, 2 players) K:spade: 7:spade: 6:spade:
      SB bets $0.05, Hero calls $0.05

Deze call ik met een medium FD en GS, verkeerd?

Turn: ($0.45, 2 players) 3:spade:
      SB bets $0.10, Hero calls $0.10

Ok ik heb de flush gehit, maar hij is niet best dus ga in c/c modus.

River: ($0.65, 2 players) 9:diamond:
      SB bets $0.10, Hero calls $0.10

Had ik hem nog anders kunnen spelen?
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Tsja wat zijn de opties?
      - call down: zou je 2 x 10 cent kosten maar dan zie je in ieder geval de river nog.
      - turn raisen: kost je ook 20 cent maar waarschijnlijk moet je dan bij een reraisen opgeven dus het kost je evenveel zonder dat je river ziet.

Kortom ik zou het risico niet nemen en gewoon downcallen zoals je ook deed.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Prima zo. Op de flop heb je natuurlijk meer dan genoeg outs (12) om te callen. Op de turn hit je je flush. Je bent hier echter in een WA/WB (way ahead/way behind) situatie IP. Meestal is het in dat soort situaties het beste om enkel te downcallen. Zo ook hier.

Als je raised moet je tegen een 3-bet opgeven, wat evenveel kost als wanneer je downcalled. Als je raised loop je echter het risico dat hij slechtere handen wel kan folden, terwijl hij daarmee vaak nog wel een river bet (van hemzelf of van jou) zou betalen. Je vangt dan meer value door dus juist passief te blijven.