SH Q2o

• pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      PartyGaming - $0.05/$0.10 (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 4

CO: $2.42
      BTN: $2.41
      SB: $2.47
      Hero (BB): $1.87
      UTG: $1.96

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has 2:diamond: Q:heart:

fold, CO calls $0.05, fold, fold, Hero checks

Flop: ($0.12, 2 players) 2:spade: 6:club: Q:club:
      Hero bets $0.05, fold

Had ik deze c/r moeten spelen of is donken ook prima?
  • 4 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik zie hier geen reden van een c/r, het is namelijk totaal niet zeker dat hij gaat betten omdat het een limped pot is. Kortom gewoon betten en dan maar zien wat hij daarop doet.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Erg belangrijk voor dit soort handen is dat je op let op hoe anderen spelen. Als iemand bv altijd bet HU IP in limped pots (best veel spelers die dat doen), dan is c/r hier zeker beter.

Tegen passieve spelers / callingstations is zelf betten over het algemeen beter.

Tegen unknown zou ik hier ook nog wel voor een c/r gaan, omdat er niet veel draws liggen en het dus niet zo erg is als hij een freecard neemt.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Maar hoe vaak zal hij zelf gaan betten in deze hand. Kijk als hij beetje ABC speelt weet ie dat hij moet betten als jij checkt. Maar ja veel spelers doen dit niet en denken ik heb geen Q laat ik maar checken.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Ik speel dit soort limieten eigenlijk nooit meer, maar mij valt vaak op dat slechte spelers juist wel vaak betten als iedereen naar hun checked en zij IP zitten. Maar ja zoals ik al zei, opletten hoe iemand speelt is gewoon heel erg belangrijk in dit soort handen. Tegen passieve spelers kan je beter zelf meteen betten.

Daarnaast blijft het gewoon belangrijk dat een freecard voor hem hier niet zo erg is. Stel dat hij Kx heeft zonder pair en op de turn valt dan een K. Dit is dan in feite een goede kaart voor jou, omdat je nu veel value van hem kan vangen, terwijl hij anders de flop gewoon had gefold.