Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

0.25/0.50 - 99 - HU met AA in flop

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with 9:club: , 9:heart:
      UTG+1 folds, UTG+2 calls, 2 folds, Hero raises, 4 folds, UTG+2 calls.

Flop: (5,40 SB) A:heart: , 7:spade: , A:diamond: (2 players)
      UTG+2 bets, Hero raises, UTG+2 3-bets, Hero calls.

Turn: (5,70 BB) 5:heart: (2 players)
      UTG+2 bets, Hero calls.

River: (7,70 BB) A:club: (2 players)
      UTG+2 bets, Hero calls.

Final Pot: 9,70 BB

De flop is natuurlijk ideaal om te bluffen, ik kon hem niet op zijn woord geloven heads-up. Dit zou een wa/wb situatie kunnen zijn (downcallen dus), maar hij kan best 6 outs tegen mij hebben met overcards (zonder A dan natuurlijk). Vandaar de flop raise. Moet ik nu op de flop 3-bet folden, of misschien later nog?
  • 2 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      Ik weet op deze limit is alles mogelijk. maar zou hij echt een A donken?
      volgens mij heeft hij de 7 gehit, of hij heeft ook een pocketpair.

dus voor mij is dit een call flop, raise goede turncard, anders downcallen.
      als hij 3-bet zou ik callen en met deze river zou ik er zelfs over denken om zijn river te raisen.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Ik zou persoonlijk hem hier downcallen en niet raisen. Een soort of way ahead/way behind situatie. In iedergeval niet raisen op de flop.
      Je tegenstander kan een A hebben, maar ook een 7, een laag pocketpair of overcards zoals KJ (aas niet meegerekend).
      Nu je tegenstander 3-bet vrees ik toch voor een A.

Aan de hand hiervan legde ik deze hand voor aan een expert en die kwam met de volgende interessante variant:

Je kunt op de flop raisen in deze situatie maar dan moet je:

- folden wanneer je tegenstander 3-bet

en

- op alle streets betten voor value wanneer je tegenstander niet 3-bet.

Dit kan een manier zijn om je winsten te maximaliseren je je verliezen te beperken.