Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Vragen over MSS

• Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hey allemaal,

Deze week heb ik besloten om MSS eens uit te proberen, aangezien ik een SSS verleden heb en dit mij altijd wel goed is bevallen. Ik heb inmiddels alle artikelen van Basic, Bronze en Silver van MSS doorgelezen (waren er ook maar 4 of 5 :P ), maar kreeg bij het spelen toch wat vraagjes.

1. Openen we naar 3BB of naar 4BB first-in? Ik zie in de artikelen 3BB staan, maar in video's van bijv. Gerv zie ik hem met 4BB openen. Wat is beter?

2. Hoe reageren we op minraises voor ons (preflop)?

3. Waarom raisen we naar 5BB bij 2 of 3 limpers en ineens naar 9BB bij 4+ limpers? En waarom dan alleen met 99+ en AQ+? Dit haal ik rechtstreeks uit de artikelen.

4. Waarom wordt onze 3-bet range zoveel tighter wanneer een raise voor ons door iemand wordt gecalld? Neem bijv. een raise uit MP: standaard range voor een 3-bet uit de artikelen is 99+, ATs+, AJo+, maar zodra er een caller is wordt het ineens QQ+ en AK. Over het algemeen is een caller toch zwakker dan de openraiser? Dit zou toch een ideale spot zijn om te squeezen met wel wat meer handen dan alleen QQ+ en AK?

5. Ik zie in de standaard charts dat we vanuit MP bijvoorbeeld 99+, ATs+ en AJo+ 3-betten, maar na een 4-bet een groot deel daarvan (99-JJ en AT-AQ) weer opgeven. Waarom is dit? Maken we hier gebruik van FE, omdat de helft van deze range dus een bluf-3bet range is?

Dit zijn gewoon een aantal zaken waar ik graag antwoord op krijg om de redenatie achter de strategie beter te begrijpen. :)
  • 4 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      +1
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Bump
    • pokerliz
      pokerliz
      Bronze
      Hoi Xpload1989,

Goede thread aangemaakt, speel zelf ook MSS nog volgens de basis.

1. De standaard raise preflop is 3 BB, volgens mij heb ik een keer ergens gelezen bij een video van Gerv dat het inderdaad 3 BB moet zijn i.p.v. 4 BB. Als ik in Early position zit dan raise ik sowieso naar 4 BB, in latere positie naar 3 BB.

2. Een minraise voor me reraise ik volgens de charts naar 3 x zijn raise, meestal kijk ik wel naar de stats of ik hier wat meer info uit kan halen.

3. Dit staat in het stuk raise over limpers, denk bij 4+ limpers dat de kans dat iemand meegaat groter is waardoor de range wat tighter is.

4. staat dit wellicht in de advanced charts (heb hier nog geen toegang voor). Kan betreffende het callen en tighter range niet vinden in de basic shc.

5. Hier zit ik ook met dezelfde vraag, denk dat dat te maken heeft met FE, aangezien callen in MSS volgens artikelen niet gebeurt.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Hey allemaal,

Deze week heb ik besloten om MSS eens uit te proberen, aangezien ik een SSS verleden heb en dit mij altijd wel goed is bevallen. Ik heb inmiddels alle artikelen van Basic, Bronze en Silver van MSS doorgelezen (waren er ook maar 4 of 5 :P ), maar kreeg bij het spelen toch wat vraagjes.

1. Openen we naar 3BB of naar 4BB first-in? Ik zie in de artikelen 3BB staan, maar in video's van bijv. Gerv zie ik hem met 4BB openen. Wat is beter?
      Als de tafel meer fishier is dan is 4bb fine. Ik raise zelf pot in mijn coachings

2. Hoe reageren we op minraises voor ons (preflop)?
      Ik 3bet ze relentless sinds ik tot nu toe geen 1 heb zien minraise/4betten met AA op PartyPoker

3. Waarom raisen we naar 5BB bij 2 of 3 limpers en ineens naar 9BB bij 4+ limpers? En waarom dan alleen met 99+ en AQ+? Dit haal ik rechtstreeks uit de artikelen.
      Ik denk dat ik soms nog wel groter raise om zo een SPR van 1 te creeren op de Flop. Met 9bb, heb je 2 SPR? not sure about hand ranges maar dat depends meer op de spelers die limpen (limp/fold vaak = wijder raisen)

Je wilt vermijden met AT dat je 4way zit als je normaal raise

4. Waarom wordt onze 3-bet range zoveel tighter wanneer een raise voor ons door iemand wordt gecalld? Neem bijv. een raise uit MP: standaard range voor een 3-bet uit de artikelen is 99+, ATs+, AJo+, maar zodra er een caller is wordt het ineens QQ+ en AK. Over het algemeen is een caller toch zwakker dan de openraiser? Dit zou toch een ideale spot zijn om te squeezen met wel wat meer handen dan alleen QQ+ en AK?
      Geen idee about this, je kan het zelf aankaarten bij PS zelf maar denk dat je zelf wel beter weet en er mee om moet gaan. :)

5. Ik zie in de standaard charts dat we vanuit MP bijvoorbeeld 99+, ATs+ en AJo+ 3-betten, maar na een 4-bet een groot deel daarvan (99-JJ en AT-AQ) weer opgeven. Waarom is dit? Maken we hier gebruik van FE, omdat de helft van deze range dus een bluf-3bet range is?
      Omdat een 4bet range van een FR speler supertight is. Kortom Equity nodig >> Equity die we hebben met 99 bijv.