AA slowplay MSS

• KBE91
      KBE91
      Totaal
      BB: $2.45 (122.5 bb)
      Hero (SB): $0.87 (43.5 bb)
      MP: $2.66 (133 bb)
      CO: $0.74 (37 bb)
      BTN: $1.97 (98.5 bb)
      UTG: $2 (100 bb)

Preflop: Hero is SB with A:diamond: A:club:
      UTG folds, MP calls $0.02, 2 folds, Hero raises to $0.08, BB folds, MP calls $0.06

Flop: ($0.18) 6:club: A:spade: Q:heart: (2 players)
      Hero checks, MP checks

Turn: ($0.18) 2:diamond: (2 players)
      Hero checks, MP checks

River: ($0.18) J:spade: (2 players)
      Hero bets $0.13, MP raises to $2.58 and is all-in, Hero calls $0.66

[spoil]Results: $1.76 pot ($0.08 rake)
      Final Board: 6:club: A:spade: Q:heart: 2:diamond: J:spade:
      Hero showed A:diamond: A:club: and won $1.68 ($0.81 net)
      MP showed 2:spade: 2:club: and lost (-$0.87 net)

Denk dat niet zo de goede play is. KT en daar ging mijn 3 of kind. Had ik beter gewoon niet de turn gebet ? Ik wow de flop niet betten gewoon omdat ik dacht dat hij ging folden. Daarom wilde ik hem slowplayen. Bij nader inzien turn betten zal beter geweest zijn.
  • 5 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Isoleer preflop wat groter 5/6bb ( zou voor 6 kiezen omdat je OOP zit ).
      Flop kan, maar zou toch eerder gewoon 1/3 1/2 pot cbetten zodat je het geld er wat makkelijker in krijgt. Nu heb je geluk dat hij een set heeft.
      As played kan ofc ook, dan is de turn een mooie kaart om redelijk groot te betten omdat je helemaal niks represent ( behalve AA ), die 2 zit totaal niet in je range. ( misschien wat te advanced voor NL2 spelers, zij denken niet na over je range ) . Zou gewoon lekker voor value betten met de beste hand altijd.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Inderdaad wat hoger isoleren OOP, ik zou ook nr 12c raisen.

Daarna is de flop inderdaad wel een slowplay, en aangezien je shortstacked zit is het niet echt een issue om het erin te krijgen. Door de slowplay geef je hem de kans om nog iets te hitten, want nu block je al veel Ax combinaties.

Turn is wel een bet vind ik. Hij heeft de flop niet gebet, door je check op de flop straal je al iets meer zwakte uit, dus nu kan hij je wel callen met een PP of Qx. Je mag niet wachten met betten tot op de river, omdat je dan nog maar moeilijk all in geraakt.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Dacht wel al als ik de turn moest betten , mijn short stack komt omdat ik maar met 80c aan tafel ga. PFR mocht ik naar 12c raisen dan ? Is tip die ik in mijn hoofd zal houden. Zal dat spelers niet afschrikken ? Gewoon voor te weten , heb nu toch al paar sessies achter de rug met resultaat eigenlijk. Ik zal als ik terug kom van mijn snooker match nog een hand posten is een PFR All in op een raise van iemand. Deze is denk ik te aggresief gespeelt van mij.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KBE91
      PFR mocht ik naar 12c raisen dan ? Is tip die ik in mijn hoofd zal houden. Zal dat spelers niet afschrikken ?
      Je wil natuurlijk graag dat villain niet fold als je zelf AA hebt, maar je moet hem ook genoeg laten betalen om een flop te zien. Met AA ga je namelijk bijna standaard broke op de flop met je short stack. Nu krijgt villain met een pocket pair goede outs om te callen: 6c om je stack van 87c te winnen, dus pot odds van ongeveer 1 tegen 14, wat het voor hem dus +EV maakt om te callen. Als je hoger raised, krijgt hij die goede odds niet, waardoor zijn call niet meer +EV is.

Bijkomende voordelen: als hij pakweg AQ/AK heeft (gesteld dat hij die niet 3bet), is de kans dat hij postflop hit klein omdat je 2 azen blockt, dus krijg je er nu liever wat meer in. Met TT/JJ is de kans behoorlijk dat er overcards komen, dus bouw je liever de pot al wat groter op.

Daarbij callen ze op 2NL dikwijls onafhankelijk van de sizing, dus maak je het liever groot.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Inderdaad wat hoger isoleren OOP, ik zou ook nr 12c raisen.
      Yes dit is meer een must omdat mensen op zulke lage limieten echt geen onderscheid gaan maken tussen een 4bb raise of een 6bb raise

Daarna is de flop inderdaad wel een slowplay, en aangezien je shortstacked zit is het niet echt een issue om het erin te krijgen. Door de slowplay geef je hem de kans om nog iets te hitten, want nu block je al veel Ax combinaties.
      Hmm I disagree hier. je SPR is 4.x wat betekent dat je in 2 straten heel groot moet betten of 3 straten klein.

Obviously is 2 straten groot betten heel ambitieus om calls te krijgen van slechters dus ik denk dat ik meer 35-45% bet. Hier kan je nauwelijks slowplayen omdat ie nauwelijks beters kan hittten ( <5 outs voor 2pair+ ) en je dus meer doelt op dat hij bluffbet wat op <10NL nauwelijks gaat gebeuren om het profitabel te maken

Mvg,
      Gerv