Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Cashout/rakeback voor SNGs

• alcoatjez
      alcoatjez
      Bronze
      Ik ben nu een tijdje (heel licht) winstgevend aan het spelen en kwam dit artikel tegen.

Wat vinden jullie van dit artikel? Ik zou best een bedrag per maand uit willen cashen, hoe klein ook, en deze richtlijn lijkt me wel wat => 3% voor de SNGs + de rackeback.

Hoe zou je het moeten doen met rakeback? Ik hoef eigenlijk niet te storten, omdat ik een conservatief BRM aan hou. Momenteel heb ik $150. Maar ik heb een tijdje geleden toch maar $60 gestort op 888 (100% bonus), omdat ik voor dat bedrag de punten wel kan halen en die $60 niet wil laten liggen.

Wat moet ik doen als ik dit binnen heb? Ik wil eigenlijk niet nog eens $60 storten, maar liever eerst uitcashen en dan storten. Maar ik wil ook geen geld laten liggen. Voor de punten hoef je op 888 niet te spelen, want ze zijn geen f#ck waard.

Zoals jullie wel merken, heb ik hier weinig kaas van gegeten, dus elke vorm van feedback is welkom :)
  • 1 antwoord
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Fijn dat je dat artikel gevonden hebt. Ik heb in de loop van de jaren een BRM voor mezelf ontwikkeld die voor een groot stuk daarop gebaseerd is. Heb ook een bijhorend artikel geschreven voor een ander pokerforum, waarvan ik van plan ben het hier ook te posten in de nabije toekomst. Dus houd dit forum maar in de gaten ;) .

Concreet pas ik het volgende toe:
      * alle bonussen, rakeback, en dergelijke, gaan bij mij integraal naar cashout.
      * voor tornooien is het percentage dat ik uitcash afhankelijk van de fieldsize en de snelheid. De redenering is dat hoe meer volk, hoe hoger je mogelijke ROI, en dus hoe meer je kunt uitcashen. Omgekeerd, hoe sneller de blind levels, hoe lager je verwachte ROI en dus ook hoe lager je cashout.
      * Uiteraard ga je niet telkens écht gaan uitcashen, want daarvoor zijn de bedragen te klein. Veeleer ga je bijhouden welk deel van je poker-account effectief je bankroll is en welk deel eigenlijk al aan de kant staat als cashout.

Op korte termijn kunnen die cashouts er belachelijk uitzien, maar ik kan je verzekeren dat op lange termijn, zeker eens je al wat hoger begint te spelen, het best wel deugd kan doen van te zien hoeveel je in totaal al uitgecasht hebt, want dat is geld dat je in principe nooit meer kwijt kunt spelen, ongeacht hoe erg je bankroll zakt.

EDIT: voor PokerTracker 3 heb ik zelfs een custom stat gemaakt die per tornooi de cashout (in $) uitrekent. Dat maakt het ook gemakkelijk om bvb per week of per maand, je cashout bedrag onmiddellijk terug te vinden. Je vindt de stat hier : https://www.pokertracker.com/custom/download/970/Cashout.pt3stat .