NL10: QJs OESD op de flop

• Hanzie82
      Hanzie82
      Bronze
      Ik wou eens checken of mijn denkwijze over hoe ik deze hand beter kan spelen correct is. Ik vrees dat ik hem hier helemaal verkeerd speel.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      SB (Hero):
      $11.58
      BB:
      $9.06

Preflop: Hero is SB with J, Q.
      raises to $0.30, 3 folds, Hero raises to $0.95, BB folds, calls $0.65.

Flop: ($2) T, K, J (2 players)
      Hero bets $1.00, raises to $3.00, Hero raises to $10.63, calls $7.63.

Turn: ($23.26) A (2 players)

River: ($23.26) J (2 players)

Final Pot: $23.26.

PRE: ik kan beter gewoon callen. Redelijk makkelijk speelbare hand die dikwijls veel equity heeft op de flop. Door te raisen isoleer ik mij meestal tegen beter handen, en moet folden tegen een 4-bet wat ook zonde is.

FLOP: best om gewoon te callen. villain heeft sterke range hier, maar ik heb nog vrij veel outs. tegen KK+,JJ-TT,AKs,KTs+,JTs,AKo,KTo+,JTo heb ik nog 34.5%.

TURN: na callen van flop kan ik hier best zelf uitbetten. het is een scare-kaart voor villain en ik wil niet dat hij behind checked. hier ga ik dan all-in.

vraagjes:
      er van uit gaande dat je pre-flop beter kan callen:
      1) is het dan beste om check-call te spelen op deze flop?
      2) indien turn een blank is kan ik dan best gewoon opgeven?. Wat als turn dan bv 4s is? Dan krijg ik dus wel weer odds om te callen (35.54% equity). of dan beter check-raise all in?

alvast merci,

Hans
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ondanks dat het zo een mooie hand is zou ik preflop gewoon folden vs MP open... Hij gaat je erg veel domineren en je zit oop. Als hij veel fold op 3b kan het een mooie 3b hand zijn

Begrijp je donkbet niet zo goed.. Al wat nu callt ging ook cbetten en je mist value vn zijn air. Zou dus 1x ch/c spelen. Als hij je klein raist denk k wel dat je nog net de odds krijgt om te callen.

Vind het idee om turn te donken wel goed om de reden die je zegt. Zou het wel niet te groot maken. halfpot oid

Als turn blankt dan ch/f want hij zal niet nog es bluffen (als hij aan het bluffen was)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Hanzie82,

Denk dat een 3bet hier niet echt toepasselijk is met een mooie suited connector. Als het ware turn je het in een bluff terwijl ik denk dat je het in een single raised pot makkelijk een positief inkomen eruit kan halen.

Denk dat QJo wel te 3betten valt als bluff

In ieder geval denk ik dat ik de Flop meer bet/fold dan bet/call omdat je 9 wel een straat geeft maar AQ nu al de nuts heeft

Denk niet dat ie KT/KJ/JTs in zijn range heeft zitten omdat zulke handen het niet goed doen tegen een 3bet range

Mvg,
      Gerv
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Hey Hanzie82,

Denk dat een 3bet hier niet echt toepasselijk is met een mooie suited connector. Als het ware turn je het in een bluff terwijl ik denk dat je het in een single raised pot makkelijk een positief inkomen eruit kan halen.

Denk dat QJo wel te 3betten valt als bluff

In ieder geval denk ik dat ik de Flop meer bet/fold dan bet/call omdat je 9 wel een straat geeft maar AQ nu al de nuts heeft

Denk niet dat ie KT/KJ/JTs in zijn range heeft zitten omdat zulke handen het niet goed doen tegen een 3bet range

Mvg,
      Gerv
      Dus dit is een std call preflop? Tegen CO/BU begrijp k het maar MP is toch wat vroeg?

En bet/fold flop is beter zie k nu