NL10 CO vs SB 3bet KQs

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Klein sample over villain voor 3bet, maar er staat 3/17 dus kan is dat hij licht 3bet. Klein beetje tilt call ook pre, maar vond KQs net te goede hand en IP.

Villain speelt 23/16 over 191 maar dat maakt niet echt uit denk ik.

Goed flop is Jackpot en villain checked. Ik denk dat hij AA/JJ/TT wel zal c-betten omdat het board draw heavy is voor broadways.
      Een flush zal hij ook wel c-betten.

Ik geef hem dus niet veel, KK/QQ/crap en wil hem in laten halen of comfortabeler voelen.

Turn bet hij en ik besluit te raisen omdat ==> Ik wss geen value meer kan halen van KK/QQ en het er wel in wil krijgen tegen bv 99/J9/AQ (denk dat AQ of A met lage kicker ook zo kan spelen).

River bricked en hij shovet. Als ik mn Turn raise bekijk geef ik hem volgens mij te goede odds om een boat te maken met whatever omdat ik niet meer kan folden op een paired river.

PokerStars - €0.10 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG: €10.44
      Hero (MP): €11.26
      CO: €6.53
      BTN: €2.81
      SB: €10.00
      BB: €10.00

SB posts SB €0.05, BB posts BB €0.10

Pre Flop: (€0.15) Hero has K:diamond: Q:diamond:

fold, Hero raises to €0.30, fold, fold, SB raises to €1.00, fold, Hero calls €0.70

Flop: (€2.10, 2 players) A:club: T:heart: J:heart:
      SB checks, Hero checks

Turn: (€2.10, 2 players) 9:spade:
      SB bets €1.00, Hero raises to €3.00, SB calls €2.00

River: (€8.10, 2 players) A:spade:
      SB bets €6.00 and is all-in, Hero calls €6.00
  • 10 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      I agree over PF

Flop wil je de pot bouwen. Als hij niks heeft (PP) gaat hij ook de turn niet betalen dus je begint beter nu al met te valuebetten

As played raise ik de turn nog net wat groter value value uit draws.

You have to call the river..

had hij 99?
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Hm ik denk dat KK/QQ direct fold op een bet hier, terwijl Ax natuurlijk wel callet.
      De meeste Ax gaan hier geen 3 straten callen, dus het is flop/turn of turn river.
      Dus als je het zo bekijkt, is er meer value door turn river te betten omdat je dan zowel value krijg van Ax als van KK/QQ.

Probleem is alleen weegt die 1 straat value van KK/QQ op tegen gemiste value van AQ en een eventuele scareturn.

Nu ik er over denk zijn er veel action killers op de turn mogelijk : harten, paired board, K/Q ==> 22 = de helft van het deck.

Alleen al daarom is het waarschijnlijk verstandiger om direct op de flop te betten en het folden van KK/QQ voor lief te nemen.

Ik zal zeggen wat villain had wanneer Gerv zn mening gegeven heeft.
      Ik ben ook benieuwd of hij denkt dat je een River ooit kan folden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Denk voornamelijk dat light 3bets meer IP gebeuren dan op de blinds.

In ieder geval wil ik hier gewoon de Flop betten om hem de fout te laten maken om met AQ/AK of een nog slechtere hand te gaan callen

Denk dat ik hier niet wil gaan slowplayen want je wilt je implieds odds maximaliseren (daarom call je preflop min of meer)

As played raise ik de Turn veel groter, contemplate zelf te schuiven omdat je geen kont repped in zijn ogen (KQ zou Flop betten)

De river is voor mij een nitty fold maar ik ben er vrij zeker van dat ie hier nooit bluffed met Trips of minder

Mvg,
      Gerv
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Hoi Gerv, bedankt voor je mening.
      Ben het volledig met je eens, zeker als je ziet dat villain A9o had. Ik laat hem dus bijna perfect inhalen en geef hem zelfs nog goede odds om een fullhouse te maken (hij krijgt 1:10 en heeft 9%equity).

Kijk villain komt dus vrij LAG over maar heeft vrij ABC stats voor SH met zijn VP en PFR.
      Dat hij dan A9o 3bet vs mijn MP open is natuurlijk totaal niet standaard.

Had jij deze hand in zijn range gestopt?
      Nu weet ik het en heb ik een note gemaakt en kan ik er rekening mee houden mocht ik er uberhaubt ooit nog eens tegen spelen.

Maar stel je voor dat ik inderdaad zeg : 3bet stats duiden er op dat hij licht 3bet, maar sample is klein en over positioneel gezien 3bet kan ik al helemaal niks opmaken op zo'n sample.
      Dus ik ga er vanuit dat hij vooral IP licht 3bet en vanuit de blinds tighter.
      Dus ik fold gewoon fijn KQ.
      Eer ik dan sample wise ga zien dat hij vanuit de blinds te veel 3bet vs ook mijn early opens zijn we 1000 handen verder of meer.

Is dit dan een erge leak?
      Of denk je meer : Het kost inderdaad wat BB's als je je te licht laat 3betten over 1000 handen, maar dat weegt lang niet op tegen iemand te snel opzoeken en gestacked worden met een hand als KQ oid.

owja ik weet wel dat hij equity wise voorligt met A9o op mijn KQs, maar KQs heeft gewoon goede playability postflop. Je kan voor KQs ook TT/AQ/AJ invullen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      rept hij niet eerder AK/AQ dan AJ/AT dus daarom call river? Hij can 78s/KQ nog hebben
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      OK even bump anders ziet Gerv het niet.
      Gerv, je had het over een knop maar ik weet nog niet wat je bedoeld dus probeer ik het zo.
      thnx
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      knop zit rechtsonder, zie hem nu niet staan, maar zal bij jouw wel staan als het jouw post is. iets van: Vraag de handbeoordelaar om nog eens naar deze post te kijken, een donkerrooie knop net onder de laatste post.

Edit: nu ik heb gepost zie ik hem dus wel staan en heb er al voor je op geklikt ;)
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
      knop zit rechtsonder, zie hem nu niet staan, maar zal bij jouw wel staan als het jouw post is. iets van: Vraag de handbeoordelaar om nog eens naar deze post te kijken, een donkerrooie knop net onder de laatste post.

Edit: nu ik heb gepost zie ik hem dus wel staan en heb er al voor je op geklikt ;)
      He Rik bedankt, ik zie hem nu ook! :)
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door timbo158
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis

He Rik bedankt, ik zie hem nu ook! :)
      No problem :)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door timbo158
      Hoi Gerv, bedankt voor je mening.
      Ben het volledig met je eens, zeker als je ziet dat villain A9o had. Ik laat hem dus bijna perfect inhalen en geef hem zelfs nog goede odds om een fullhouse te maken (hij krijgt 1:10 en heeft 9%equity).

Kijk villain komt dus vrij LAG over maar heeft vrij ABC stats voor SH met zijn VP en PFR.
      Dat hij dan A9o 3bet vs mijn MP open is natuurlijk totaal niet standaard.

Had jij deze hand in zijn range gestopt?
      Nee maar is in principe hetzelfde als A2-A4 3betten (blockers)

Maar stel je voor dat ik inderdaad zeg : 3bet stats duiden er op dat hij licht 3bet, maar sample is klein en over positioneel gezien 3bet kan ik al helemaal niks opmaken op zo'n sample.
      Dus ik ga er vanuit dat hij vooral IP licht 3bet en vanuit de blinds tighter.
      Dus ik fold gewoon fijn KQ.
      Eer ik dan sample wise ga zien dat hij vanuit de blinds te veel 3bet vs ook mijn early opens zijn we 1000 handen verder of meer.

Is dit dan een erge leak?
      Als hij vaak 3bet omdat jij te vaak fold op 3bets dan wordt je idd ge-exploit. Daarom moet je af en toe een 4bet bluff eringooien of 3bets callen en vervolgens de FLop/Turn spelen

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      rept hij niet eerder AK/AQ dan AJ/AT dus daarom call river? Hij can 78s/KQ nog hebben
      Waarom zou ie dat schuiven op de river? voor value? als bluff (blockers :P )?

Mvg,
      Gerv