NL10 top pair vs donkbet

• Stevaldo
      Stevaldo
      Bronze
      IPoker, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG: $1.95 (19.5 bb)
      MP: $10 (100 bb)
      Hero (CO): $11.34 (113.4 bb)
      BTN: $13.88 (138.8 bb)
      SB: $6.27 (62.7 bb)
      BB: $8.85 (88.5 bb)

Preflop: Hero is CO with 8 A
      2 folds, Hero raises to $0.40, BTN folds, SB calls $0.35, BB calls $0.30

Flop: ($1.20) 5 7 8 (3 players)
      SB checks, BB bets $0.90, Hero calls $0.90, SB folds

Turn: ($3) J (2 players)
      BB bets $1.50, Hero folds

De stats van villain zijn als volgt: 26/8/2.8 en 3b=0 over 92 handen.
      op de flop schat ik zijn range als volgt in:

Board: 8:diamond: 7:spade: 5:spade:
             Equity     Win     Tie
      CO     28.31%  22.77%   5.54% { Ad8h }
      BB     71.69%  66.15%   5.54% { 55+, A8s, AsKs, AsQs, KsQs, AsJs, KsJs, QsJs, AsTs, KsTs, As9s, A8o }

Moet ik dan niet meteen folden?
  • 6 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Altijd moeilijk he die donkbets :/

Tegen iemand met zijn stats (passief) vraag ik me af of je op de flop veel beat maar ik call daar ook wel es

en fold de turn
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik zou Turn ook callen, meestal donken mensen niet al te veel met flushdraws maar meer met weak made pairs.
      Bovendien bet hij de Turn erg zwak op de flush, zou hij dit doen met een flush?
      River klein = call, River groot : >2/3 = fold imo.

Stats duiden ook meer op een fish dan een reg, dus dat spreekt meer voor een donk met 87, A7, A5, 66, 44 dan een play met flushdraw wat een reg mis wel zou kunnen doen.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Stevaldo,

Denk dat je hier op de flop of moet raisen of gewoon moet folden. Je hand is echt superfragiel, je weet totaal niet met wat voor'n range hij hier donked (hij geeft geen informatie weg sinds ik anticipeer dat hij de turn gewoon weer bet)

Ik bluffraise de flop naar iets van $2.2 of fold gewoon tegen zo'n passive speler

Mvg,
      Gerv
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Hey Stevaldo,

Denk dat je hier op de flop of moet raisen of gewoon moet folden. Je hand is echt superfragiel, je weet totaal niet met wat voor'n range hij hier donked (hij geeft geen informatie weg sinds ik anticipeer dat hij de turn gewoon weer bet)

Ik bluffraise de flop naar iets van $2.2 of fold gewoon tegen zo'n passive speler

Mvg,
      Gerv
      Gerv,

Bedoel je hier dat je fold of raiset, omdat je wel een flop kan callen maar turn en river callen wordt heel moeilijk en als je weet dat je de turn of river moet folden kan je net zo goed al op de flop folden omdat villain waarschijnlijk door gaat betten?

Ik neem aan dat je op den duur wel down gaat callen als hij dit vaker doet.
      Is dit dan ook zo'n spot waar je het voor lief neemt om de beste hand misschien te folden, omdat de gevolgen bij verkeerd opzoeken veel groter zijn?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Volgende keer even de knop drukken dat ik hier moet gaan kijken omdat er followup vragen worden gesteld ;)

Wat voor'n Turnkaarten wil je zien met je hand?
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Volgende keer even de knop drukken dat ik hier moet gaan kijken omdat er followup vragen worden gesteld ;)

Wat voor'n Turnkaarten wil je zien met je hand?
      Hoi Gerv, ik wil graag op een knop drukken. Ik weet alleen niet welke dat is :) .

Als turnkaarten zou ik natuurlijk graag een 8 of A zien, 2/3/4 en verder zijn het allemaal nare turnkaarten.

Ik ben het ook niet met je oneens, ik vraag me alleen af of je hier 100% blijft folden als hij in latere handen weer gaat donken in vergelijkbare spots.

Ook vraag ik me af of je het dan geen erge leak vind om af en toe de beste hand te folden?

Ik vraag gewoon af of ik dan niet over me heen laat lopen net als met die 3bet hand en of het erg ten koste van mn winrate gaat als ik lage toppairs ga folden op donks, of dat het juist zo is dat je misschien afentoe de beste hand fold, maar je meer bespaart door een grote pot te verliezen te voorkomen.

Ook vraag ik me af of je dit alleen de eerste x doet dat hij donked, dat je het 100% procent doet of dat je opdenduur gaat adjusten?

Ben gewoon nieuwsgierig :)

update : OK gerv ik heb de knop gevonde :)