Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Concept of niet? (MTT)

• Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Onlangs weer eens een vraagstuk waar ik niet uitkwam.

Ik zat bij de laatste 4 van een 45-mans op Stars($3.50)

Pay-out structure:
      1st 31%
      2nd 21.5%
      3rd 16.5%
      4rd 12.5%

Level 13: 800/1,600 ante 75

CO: 22,000 chips
      BTN: 17,000 chips
      SB (Hero): 25,000 chips
      BB: 3,500 chips

Pre Flop: Hero is SB with T :diamond: 7 :diamond:
      2 folds, Hero ???

-----------------------------------------------------------------------------------

Over het algemeen heb ik 50.639% equity tegen zijn random calling range en is pushen dus +EV. Maar ... Als ik hem hier een walk geef (en dus in leven laat), dan kan ik waarschijnlijk meer gaan stelen van de andere 2 bigstacks, omdat zij dan gaan wachten tot shortie eruit vliegt. Zodoende kan ik een betere uitgangspositie opbouwen om 1e of 2e te worden.

Dagpoll: "Wat zal frietje1986 doen?"
      A: Shortie laten leven
      B: Shortie proberen dood te maken met T :diamond: 7 :diamond:

Graag met wiskundige motivatie. Dank U!

• 4 antwoorden
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Silver
      Grappig concept, maar ik denk dat die mannen u dan wel héél erg hard gaan aanvallen, als je zo'n in de villains ogen "fishy fold" maakt.
      Dan geven ze je nog 0% -om het wiskundig te houden- respect in ieder geval vrees ik.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Moesten beide villains iets van een 15k hebben, dan kan ik er nog in komen. Maar CO heeft nauwelijks minder dan jou, dus je wil echt wel niet gecalled worden als jij hem all-in zet. Overschat ook de (ICM) kennis niet van de random $3.50 speler. Ik zou niet verschieten van een raise-shove-call te zien tussen die twee met KJs vs 22.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Push natuurlijk. Zo geef je de shortie ook weer onnodig extra de kans nog weer een hand te vinden en te verdubbelen. Je bent er nog lang niet en moet de kansen pakken wanneer ze er zijn.
    • Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Uiteindelijk heb ik hem ook all in gezet (en gewonnen). Toch had ik mijn twijfels. De CO speelde ubernitty en ik had zijn next BB makkelijk kunnen stelen met een minraise.

Ik kende dit concept wel, maar dacht dat het een bubbleplay was. Maar als je zo ITM bent, zou het soms ook wel handig zijn.

Afijn. Ik draai eindelijk boter bij de vis met MTT's. (ITM 18% / ROI 14.1%)

Nog maar 250 games. Maar toch. Eindelijk weer motivatie om verder te stomen. Cashgames gingen al goed met 14BB/100 over 30k hands. Maar soms ff afwisselen. MTT's blijven leuk om te doen. En je kunt er mooi de lines op toepassen die je met cashgames hebt geleerd.

Zal binnenkort weer eens wat handjes posten.

Mzzl, Robin