NL5 AKo fold turn?

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      De flop had ik hier gewoon door moeten raisen, voor value van FD en Kx handen. Ik dacht: als hij nu Kx heeft en ik shove allin dan fold hij misschien nog en als er een ruiten komt dan kijk ik wat hij doet en kan ik altijd nog folden.
      Natuurlijk hartstikke dom, want veel FD gaan mijn allin shove hier gewoon betalen op de flop en ook gaan weinig Kx handen hier nog folden op NL5 i guess.

Maar wat ik eigenlijk wilde weten, de turn is wel een fold he?

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

BTN: $2.26 (45.2 bb)
      SB: $6.23 (124.6 bb)
      Hero (BB): $17.40 (348 bb)
      UTG: $6.44 (128.8 bb)
      MP: $9.70 (194 bb)
      CO: $6.56 (131.2 bb)

Preflop: Hero is BB with A K
      4 folds, SB raises to $0.15, Hero raises to $0.45, SB calls $0.30

Flop: ($0.90) K 4 K (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.55, SB raises to $1.10, Hero calls $0.55

Turn: ($3.10) 9 (2 players)
      SB bets $4.68, Hero folds
  • 7 antwoorden
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik denk ook dat je beter kan pushen voor value van PP's en flusdraws, maar hoe vaak heeft villain hier een flushdraw? Hij callet je 3bet dus zijn range zal waarschijnlijk broadway heavy zijn en er worden redelijk wat broadwaydiamond geblocked door de Kd.
      Je moet er ook rekening mee houden dat villain 44 kan hebben omdat jullie allebei dieper zitten (hij kan callen binnen de call 20 regel omdat ie 6.23 heeft)

Geef ik hem een range van flushdraws, Kx en 44 dan krijg je dit :

Board: Kd Kc 4d 9d
      Dead:

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 52,760% 43,506% 18,506% 37,987% 44, AKs, AdQd, AdJd, AdTd, Ad9d, Ad8d, KJs+, QdJd, QdTd, JdTd, Td9d, 9d8d, AKo, KJo+
      Speler 2: 47,240% 37,987% 18,506% 43,506% AhKs

Je flipt tegen deze range en is dus 100% een call. Dit komt omdat je 10 outs naar een fullhouse hebt vs de flushdraw en 7 vs 44.
      Voordeel is dat wanneer je hem bv geen KJ geeft, hij ook een heleboel diamonds niet zal hebben. Alstie KJ fold, doet ie dat ook wel met A8s-A9s en TJs-QTs etc.

Dus turn is volgens mij een call, ookal zal je hier regelmatig tegen een flush of 44 aanlopen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Als villain iemand aggro is call ik de flop gewoon op die raise. Hij rept niet veel en ziet er bluffy uit BvB. I like het dus wel. Je kan ook klein terugraisen en hem nog wat ruimte laten om te spewen;

Turn is call denk k omdat Kx op de flop veel eerder minraised dan FD.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Juist omdat het een minraise was, ik zie echt vaak dat een minraise een FD is en niet een set hier.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
      Juist omdat het een minraise was, ik zie echt vaak dat een minraise een FD is en niet een set hier.
      Naaa, minraise is echt iets voor value, en niet voor FE. Met FD als je wilt semi bluffen wil je FE en ga je niet minraise (dit is echt om je tegenstander in de pot te trekken)
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      ;) ja natuurlijk wil je FE, maar een K wil hier toch ook geen call van een FD, een goede speler zou dit met een fullhouse kunnen doen, maar ik zie dit toch vaker slechte spelers doen met een FD en dit is zoom dus ik heb geen stats.

Wat voor ervaring hebben andere mensen bij zo'n minraisen op zo'n board?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nja mijn play in deze spot zou raise naar 2.05$ zijn @ flop
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Als villain iemand aggro is call ik de flop gewoon op die raise. Hij rept niet veel en ziet er bluffy uit BvB. I like het dus wel. Je kan ook klein terugraisen en hem nog wat ruimte laten om te spewen

Als je called , heb jij wat & dus gaat Villain nooit bluffen. Callen is dus ongeveer het slechtste wat je kan doen op de Flop

Ik 3bet hier gewoon. Als hij KQ-- heeft dan wil je hem cooleren & als ie een funky FD heeft dan wil je het gewoon op de flop erinschuiven omdat je op de Turn gaat puken als er een valt terwijl wanneer de Turn blanked, zijn equity hard achteruit gaat en perceived dat jij een hand hebt

Dus ik 3bet naar $2.4 of ik schuif gewoon. Denk dat schuiven wel het beste is
      Mvg,
      Gerv