Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Weekly Quiz - SNG - Tricky Spots, deel 3

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      In dit derde deel van de quizserie 'Tricky Spots' krijg je tien opgaven waarin je handen speelt op of rond de bubblefase van Sit 'n' Go's.

De bubble is de kern van iedere Sit 'n' Go, omdat een groot deel van de winst van een goede speler uit deze fase voortkomt.

Om die reden zul je dan ook voortdurend moeten proberen je spel op de bubble te verbeteren.

Veel plezier en succes met de quiz!
  • 12 antwoorden
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      He er wordt nog gespeeld op Full Tilt aan de quiz te zien :D
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Onbegrijpelijk toch... ;)
    • Gisa101287
      Gisa101287
      Bronze
      Ik wilde wel mee doen aan de quiz maar helaas zeker niet voor de minderen onder ons? Staat nergens bij voor welke leden dat die quiz is?
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gisa101287
      Ik wilde wel mee doen aan de quiz maar helaas zeker niet voor de minderen onder ons? Staat nergens bij voor welke leden dat die quiz is?
      vanaf zilver
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Niet eens met 72o push.

Het is blind vs blind en shortstack vs shortstack waar zelfs een 'vrij tighte' tegenstander imo vaak te wijd callt om deze hand +EV te kunnen shoven.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Je hebt 15 van 17 mogelijke punten gescoord. Dit komt overeen met 88 % !

Alleen de 72o vraag fout, heb nog wel zitten twijfelen of ik daar niet zou shoven, maar toch voor fold gekozen. In de uitleg staat dat de BB 25% moet callen, toen ben ik gaan kijken wat ik daar zelf zou callen en dat ging ruim over die 25% heen.
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      72o had ik ook niet gepushed, en die AJ laatste vraag zegt mijn gevoel ook call. Het is niet dat er een dikke shorstack is het zijn allemaal ongeveer even grote stacks.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Sokzel
      72o had ik ook niet gepushed, en die AJ laatste vraag zegt mijn gevoel ook call. Het is niet dat er een dikke shorstack is het zijn allemaal ongeveer even grote stacks.
      Je bent niet zeker van zijn range staat erbij, dus om dan een 20bb shove te callen met AJ lijkt me geen goed plan. Als je fold heb je 25bb over.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Ik had zelf ook de 72 vraag verkeerd.

De AJ callen lijkt me inderdaad niet echt profitabel hier, omdat zoals TheErwin aangeeft je nog meer dan genoeg chips hebt ook als je hier foldt.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      De 72o is juist een nobrainer, het is een zuivere ATC-spot.

CO: 59BB
      BU: 34BB
      Hero: 9BB
      BB: 10 BB

(BB's zijn afgerond) Als je later shoved kan de CO altijd licht callen. Door hier te shoven gaat je stack naar 10,5BB bij een foldt. BB is tight dus veel FE. BB heeft hierdoor 9BB. Folden we dan hebben wij nog 8,5 BB en BB 11 BB, dan ziet de situatie er al een stuk anders uit, zeker als de blinds stijgen. Bovendien kunnen CO en BU loose in ons pushen. Deze gelegenheid voorbij laten gaan is dus zeer zeker -EV.
    • onmybike
      onmybike
      Black
      toch nog 15 van de 17 punten.

maar volgens mij heb ik alles goed! :D :P
      Opgave 9 (zie hieronder) is natuurlijk easy fold. Dit kun je ook wel zien aan de uitleg, die maken ze zo dat je moet callen?! als je ranges opsteld en dan alle handen die je beaten weg laat onder het mom van "die zou die anders gespeeld hebben" kun je altijd wel callen. Er stond ook nergens in de vraag dat hij QQ+ anders zou spelen en ik kan me niet echt bedenken hoe hij die zou spelen. Flat callen is onzin en 3 betten ook omdat je jezelf committed en 3-betten gewoon veel te sterk lijkt en met steal handen niet ge reraisd wil worden.
      Dit is al het 2de handje op dit forum dat mensen JJ totaal overwaarderen.
      Zelfs als villian hier K3s heeft kun je gewoon folden met je pocket JJ want je hebt minder dan 69% kans. (aangenomen dat we ook nog een edge op deze game hebben.)

conclusie fold Zelfs als hij al die restealt " 22+,A2s+,K5s+,Q7s+,J8s+,T8s+,98s,A7o+,K9o+,QTo+,JTo" (iets meer dan 30%) is folden beter dan callen.

Opgave 9:

FullTilt $11+1 NL Hold'em (4 handed)

Blinds: 80/160

Stacks
      CO (t2525)
      Hero (t3100)
      SB (t1485)
      BB (t6390) (hyper-aggressieve regular die waarschijnlijk zeer loose zal restealen)

Preflop: Hero is BU with
      1 fold, Hero raises to t389, 1 fold, BB raises to t6390(allin), Hero... ?

In deze hand wordt de bubble al vrij snel bereikt en een agressieve speler heeft de grootste stack.

Je raiset je JJ vanaf de button, SB foldt en BB schuit zijn chips naar het midden. Wat doe je?

Call (2 Punten)
      Fold (0 Punten)

Jouw antwoord Fold (0 Punten)

Tegen deze tegenstander moet je zeker callen.

Volgens ICM heb je hier zo'n 68% equity nodig.

Tegen een range zonder tophanden - die de meeste tegenstanders waarschijnlijk anders zouden spelen dan simpelweg shoven, zolang je geen history met elkaar hebt - van 55-JJ, A8s+, KTs+, JTs, A9o+, KTo+, QJo heb je die 68% al.

Van dit type tegenstander kun je echter verwachten dat hij in sommige spots nog looser zal reraisen.

Daarom kun je zonder al te veel zorgen die call-knop indrukken.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Zelf had ik maar 13/17, en dus 2 fout *snif*.
      Die eerste had ik fout en had ik toch wel goed moeten hebben, TT ligt daar gewoon niet ver genoeg voor.
      Ik had echter wel die 55 gefold. SNGWiz denkt er -met zijn default ranges- overigens ook zo over. Bizar genoeg is Nash hier ATC ! Maar de SB en BB moeten echt wel heel narrow callen, ik dacht dat het 3% resp 6% was toen ik het uitrekende. Dus mja, ik vind een fold zeker nog verdedigbaar daar.