[NL4] AKo IP in 3bet pot

• GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Wat te denken van deze play? Villain is loose agressive met 32 VPIP/26 PFR en 12.6 3bet over een redelijke sample.

Op de river narrow ik zijn range tot QQ en AQ en shove in eerste instantie om hem QQ te laten folden op een 4-suited board. Ik heb hem nooit echt out of line zien gaan als het tot een showdown kwam in een 3bet pot. Dit een goede play of beter check behind for value?

Prima, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

MP: $1.90 (47.5 bb)
      Hero (CO): $21.84 (546 bb)
      BTN: $3.60 (90 bb)
      SB: $4.66 (116.5 bb)
      BB: $0.96 (24 bb)
      UTG: $4 (100 bb)

Preflop: Hero is CO with K A
      2 folds, Hero raises to $0.16, BTN folds, SB raises to $0.50, BB folds, Hero calls $0.34

Flop: ($1.04) K A 7 (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.68, SB calls $0.68

Turn: ($2.40) Q (2 players)
      SB bets $1, Hero calls $1

River: ($4.40) 5 (2 players)
      SB checks, Hero bets $19.66 and is all-in, SB calls $2.48 and is all-in

Results: $9.36 pot ($0.10 rake)
      Final Board: K A 7 Q 5
      Hero showed K A and won $9.26 ($4.60 net)
      SB showed A Q and lost (-$4.66 net)

• 5 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik had eerder de turn geraised eigenlijk, omdat zijn turn bet nogal blockbet achtig overkomt, en omdat je nu nog value krijgt van Ax en protect tegen draws. As played zou ik de river altijd behind checken, hij heeft echt niet zoveel QQ combinaties en de vraag is of hij die wel opgeeft. Hij moet ook niet veel meer callen op de river, dus vind het niet zo goed om hier te gaan bluffen.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      12.6 3bet? dan kan hij hier natuurlijk zoveel flushes hebben, dan zou ik hier nooooooit raisen op de river.

Als hij nu een 3bet percentage van 2% heeft kan je de river misschien shoven om zijn sets AA/KK/QQ te laten folden, maar hier tegen zo'n range heeft dat natuurlijk geen enkele nut.

En dan, denk je trouwens ook niet dat een set hier op zo'n drawy board altijd cbet en vervolgens de turn groot bet? Of check-raised op de flop.

Hoe kan jij zijn range beperken tot alleen QQ. zoals je in je blog zei. Terwijl hij zo'n hoog 3bet percentage heeft, er zitten hier zoveel andere kaarten in zijn range op dit board?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey GS,

Sorry maar waarom 4bet je preflop niet eigenlijk? Met AK hebben we de beste equity preflop, vooral als we hem de gelegenheid geven om met junk het erin te schuiven.

Met QQ+ kan ik nog wel begrijpen dat je preflop flat maar ik vind het niet erg dat hij fold op een 4bet sinds zo'n speler dan wellicht stopt met jou loose te 3betten (hij zit links van jouw = meestal trouble als hij constant jou 3bet)

As played raise ik de Flop omdat elke Ax nooit gaat folden en dan vervolgens de turn & river bet. Als ie fold dan heb je mooi een bluffspot gevonden en als ie called dan is dat zijn eigen schuld omdat ie zo loose 3bet

Denk dat River nooit een valuebet is omdat hij nauwelijks slechters gaat callen. Als het dan een bluffbet is vind ik wat optimistisch sinds ik niet veel beters zien folden. Denk dat QQ bijv. niet de Turn zo klein bet

Mvg,
      Gerv
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Hoi Gerv

Als ik OOP zat had ik hem zeker ge4bet hier, maar aangezien ik zijn range (en A) dominate (ik heb hem een 3bet ook al zien flatten met A2s en AJs) leek flatten IP me meer +EV. Zijn 5 bet shove range is JJ+ (althans tegen mij) dus dan zou het anders maar een flipje worden of zou ik de pot daar op pakken.

4bet bluffs doe ik tegen hem met handen zoals QJs en KTs.

En ik had de turn moeten shoven dan? Aangezien ik bet op de flop na missed cbet.

Flush zet ik niet in zijn range aangezien hij die zelf wel doorgebarreled zou hebben na zijn donk op de turn.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zou ook vaak 4bet bluffen met Ax handen, aangezien je hiermee de A blocked.